Stay away, baby! Chapter 38

Tidigare:
"Vad fan vill du Louis?" sa jag surt till honom. Han tog ett steg närmare mig och jag kände hur han stank utav alkohol.
 
"Fuck Emy, varför måste du vara så jävla vacker!" sa han och tog upp hans höger han och smekte mig över kinden. 
 
"Louis, du är full." sa jag med en irriterad ton i rösten.
 
"Hej då för ett tag." var det sista han sa innan han sprang iväg. Jag såg hur Valeries mun hängde öppen och jag visste att min var precis likadan.
 
Vad fan menade han med det?

 
--Louis's perspektiv--
"Skönt att du är med oss igen Louis." Säger Liam till mig och lägger en arm runt om mig. 
 
"Som att jag var borta." Mumlar jag fram som svar. Liam tar bort armen runt om mig och går in i den gammla ladan vi alltid hade varit i på helgerna när det inte var någon skola. Jag kollade mig omkring och såg ingen, så jag gick in i den övergivna ladan där resten av killarna var. Det var jag, Harry, Liam och Liam's gammla kompis Mark. Fast Mark var även en bra vän till oss också, han var med väldigt ofta och hållde oss till vårat gäng och våran sida. 
 
"Här är du, äntligen är du inte med Emy längre." Säger Harry och skrattar högt, dom andra killarna skrattar också åt Harry's dumma kommentar. Men jag kunde inte stå här och se ut som en tönt eller rättare sagt en mes, jag var tvungen att göra det bästa så det såg ut som att jag hade lämnat Emy bakom mig och inte tänkte på henne mer. Jag kollade på killarna, och skrattade innan jag sa någonting som jag verkligen inte menade. 
 
"Hon är bara ett av mina ligg, hon är ingen speciell." Säger jag till dom innan jag tar fram väskan som var fylld med sprit och öl. Killarna kom fram till mig och kollade inuti väskan, dom kollade på mig med chokade miner. 
 
"Det var ett tag sen du fixade spriten." Säger Mark till mig och klappar mig på ryggen som att jag hade gjort ett bra jobb typ.
 
"Kände för det." Svarar jag och ställer up all dricka på ett gammalt barbord/ställ som fanns i ladan. 
 
"Så när kommer allt folk?" Frågar Harry och kollar på Liam, Liam hade alltid varit typen som hade fixat allt folk till festerna. 
 
"Dom kommer väl snart, antar jag. Liksom vem missar en av våra stora fester." Säger han skrattandes. Han hade helt rätt dom flesta kom till våra fester, det var inte många som inte kom. Jag undrade om Emy skulle komma, men jag antar att hon inte kommer att göra det. 

"Då går jag ut och hämtar resten av grejerna." Säger Harry och springer ut mot bilen, med "resten" menade han tobaken och drogerna. Ja, ni läste rätt droger, jag har faktiskt aldrig tagit droger men jag vet att Liam och Mark har. Kanske skulle det bli mitt sätt att visa att jag inte var mesen som alla trodde att jag hade blivit, ta droger. 
 
--Emy's perspektiv--

"Niall, jag går över till Valerie." Skriker jag till Niall. Det var ingen annan hemma, min pappa och Maura hade tagit någon spontan resa till Spaninen, så det var bara jag och Niall hemma. 
 
"Okay, så du kommer inte till festen ikväll?" Frågar han mig, juste Louis och hans gängs fest som alla gick till. Jag skulle ha gått men just nu hade jag inte lust att gå ditt och se honom.
 
"Tror jag hoppar den, ska du gå med Josh och Zayn?" Frågar jag honom. 
 
"Ja, men vi ses sen sötnos." Säger han till mig, jag går till honom och ger honom en kram innan jag går ut och går till Valerie's hus. 
 
-
 
"Hey Em." Säger Valerie till mig när hon öppnar dörren.
 
"Hej Val." Svarar jag henne och ger henne en kram innan jag tar av mig mina ytterkläder. 
 
"Så redo för att festa loss?" Frågar hon mig. 
 
"Jag trodde att vi inte skulle gå på doms fest?" Frågar jag henne. 
 
"Men Em..." Säger hon utdraget och gör "puppy eyes".
 
"Men finns det inga andra fester, typ någon klubb eller något?" Frågar jag henne.
 
"Visst, bara du har ett falskt ID-kort så är vi redo att gå." Säger hon glatt och ler.
 
"Såklart jag har, vem har inte?" Frågar jag på skoj och skrattar, hon skrattar åt mig opch vi går up på övervåningen.
 
-
 
Valerie och jag var klara för att gå ut, eftersom jag inte hade några kläder med mig fick jag låna en klänning av henne. Som tur var så har vi samma storlek i kläder så jag kunde låna från henne, jag hade också turen att vi hade samma skostorlek. Vi ringde en taxi och när den kom så sa Valerie så någon adress vi skulle till, jag hade ingen aning om vart det låg men jag antar att Valerie visste ett pra ställe att festa på. Efter ungefär tio minuter så kollade jag ut genom fönstret, jag kjände igen vägen men jag kunde inte riktigt komma på vart vi var någonstans. Efter yttligare 10 minuter så stannade taxin och Valerie betalade taxi-chaffören. Jag kjollade mig omkring och kände genast igen mig, Valerie hade tagit mig till Louis fest även fast hon visste att jag inte ville, varför?
Lite längre kapitel än vanligt men jag(fanny) hade världens skrivar lust, haha. Provade också ett nytt sätt att skriva dialogerna på, jag tycker det vart bättre men vad tycker ni? Han inte kolla efter stavfel men hoppas att det inte vart några, hah. :D
 
Hoppas ni gillar det, KOMMENTERA!! 
 
Kram Fanny & Nora xx

Kommentarer
Postat av: Wilma

Eeh, jag gillar den inte..
JAG ÄLSKAR DEN! Er novell är bara sååå bäst, helt klart den bästa jag läser! :) xx

Svar: vart lite rädd där i början haha :) hah tack så mycket! xx Fanny
Fanny och Nora

2013-04-08 @ 22:08:43
URL: http://onedirection1dnovell.devote.se
Postat av: Felicia

Omg!! Den e såå bra... Jag verkligen älskar novellen och jag måste bara säga att jag behöver MER!!!!!!! :) xxx

Svar: haha tack :)xxxx
Fanny och Nora

2013-04-08 @ 22:13:59
Postat av: My

Såååååå himla bra! Älskar verkligen eran novell/noveller
Tycker det blev bra med dialogerna❤

Svar: tack kul att höra :)♥ okey bra xx
Fanny och Nora

2013-04-08 @ 23:15:06
Postat av: Anonym

När kommer nästa kapitel?
längtar!!♥♥

Svar: kommer alldeles strax :)♥♥
Fanny och Nora

2013-04-09 @ 18:42:16
Postat av: Ellie

MERAAA
Dialogerna kanske är lite jobbiga, ha som vi hade innan!
KRAMISAR!<3

2013-04-09 @ 20:30:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0