Skyfall - 2 - Dreams are never to big or are they??

Tidigare i Skyfall:

 

"Välkommna hit grabbar, hur var resan?" frågade Simon de fyra killarna som kom in genom den stora trädörren som ledde en in till antingen den långa korridoren eller Simons kontor. Simon ställde sig upp från sin plats bakom sitt skriv bord och gjorde en skäst till de fyra killarna. De gick fram till skrivbordet som stog några meter mittemot dörren och satte sig på varsin utav de fyra stolarna som Simon hade pekat på.

 

"Tack för att vi fick komma." började en svart hårig kille säga innan en utav de andra började prata.

 

"Resan gick bra, lite getlag bara. Eller vad säger ni killar?" sa en utav de blonhåriga killarna. De andra tre nickade till frågan de hade fått från den blonda killen.


 

Ashtons perspektiv:

Aldrig i hela mitt liv har jag varit så nervös. Det var ju några timmar kvar innan vi skulle åka men att bara sitta på ett lyxigt hotell man inte har betalat för bara för att sjunga till världens största pojkband fick en att bita ner naglarna till nagelbanden. Väljer dom oss kommer våra liv vara för alltid vara förändrade. Visst vi var smått kända innan men det var ju i Australien där vi körde små giggs men nu... blir vi godkända kommer vi spela inför tusen personer.

 

Jag letade efter min mobil och började spela dum ways to die och sjöng med i låten. Fan....nu kommer jag ha den på huvudet hela dagen... Tänk om jag skulle sjunga den för Simon och 1D killarna.

 

Jag började skratta för mig själv, det skulle ju va intressant.

 

Michael stod framför mig och fixade håret...igen med hörlurar i varje öra. Musiken hördes ut och han dunkade huvudet i takt fram och tillbaka.

 

Baby girl, åt du kvällsmat idag?” frågade Lukes oroliga röst och han lyssnade på svaret och nickade med lättade ögon. Idiot Luke som om hon kan se dig. Han insåg det också och sa ett snabbt 'bra'. Jag hoppade upp ifrån hotellsängen och hoppade över till Luke, tog hans mobil och hoppade tillbaka till min säng.

 

Hej sk-” började jag men Luke tog mobilen ifrån mig igen. Jag slog till honom på huvudet och blängde på honom med sura ögon.

 

Hey jag ville prata med henne!” skrek jag, jag var ju inte arg på riktigt.

 

Men nu pratade jag med henne!” skrek Luke tillbaka.

 

Jag har ett namn” hördes lågt ifrån mobilen och vi sa varsitt förlåt, efter det gick jag tillbaka till mitt spel.

 

Calum trippade över till min säng och hoppade ner, hans huvud på min mage. Mina fingrar började leka med hans korta hår vilket dom gjorde enda tills vi skulle åka.

 

Så vi gick ner till taxin som Sinom hade fixat åt oss, väl i bilen gjorde vi en keek video där vi berättade att vi skulle göra något stort för våran framtid men att vi inte kunde berätta vad, tänk om vi inte blir valda då skulle ju det bli lite pinsamt.

 

London var vackert, jag har hört att det ska regna mycket i London men det var ju fint. Himlen var blå, lika blåa som hennes ögon... åh jag saknar redan min bästa vän. det fel utav oss att åka?

 

Bilresan tog tog runt tjugo minuter där vi gjorde röstuppvärmningar, våran chaufför suckade för tionde gången när vi tog i allt vad vi kunde och skrek några 'uuuh' och 'mmma' så när vi gick ut vände inte han blicken en enda gång mot oss utan bar körde iväg, Michael hade knappt hunnit kliva ur var bilen borta.

 

SYCOs höga byggnad sträckte sig över oss och nervöst men ändå med höga huvuden gick vi in.

 

Så fort dörrarna öppnades kom en tjej eller mer kvinna, runt 25 och direkt sa hon att vi skulle följa med och Simon och killarna väntade på oss. Allt var vitt och i tystnat gick vi till hissen.

 

Kvinnan berättade att hon hette Joy vilket var ironiskt då hon såg gravallvarlig. Vi steg in i hissen och Luke samlade ihop oss för ett peptalk.

 

Okej killar, det här är drömmen så vi gör så bra vi kan okej. Men om det inte går bra så skyller vi inte på oss själva okej. Jag vill inte höra att någon sa att det var deras fel att vi inte kom med! Men vi spelar och har kul för då kommer Simon inse att det är oss han vill ha!” sa Luke och vi nickade. Hissen plingade till och Michael ropade 'ni kör vi'. Joy marscherade ut, hennes klackar ekade i rummet och fem meter framåt var en stor dörr som det stod Simon Cowell på. Jag gav alla en lugn blick innan jag gick in efter Joy. All nervositet försvann när jag gick in och jag gav ingen mindre än One Direction ett leende. Vem hade trott det?

 

Simon visade att vi kunde sätta oss i stolarna som var gjorda utav svart skinn och det var precis vad vi gjorde.

 

Välkomna hit gick resan bra?” frågade Simon och vi nickade nickade ivrigt.

 

Tack för att vi fick komma” sa Calum och log så han visade alla tänderna.

 

Reasan gick bra, lite getlag bara. Eller vad säger ni killar?” frågade Luke, och vi nickade igen, fulla med energi för att sjunga upp för för människorna i rummet.

 

Jag är glad över att er resa hit gick bra men vi är inte här för att små prata utan här för att se om ni har vad som krävs för att vara One Directions förband på deras Take Me Home Tour” sa Simon och spände blicken i oss. Jag har sett hur han har förstört unga artisters drömmar på X-factor så att se honom ge oss den blicken fick rysningar att gå längs ryggraden. Killarna ifrån One Direction gav oss små vinkningar och 'hej' vilket vi såklart svarade på.

 

Men vi är tvungna att gå till ett annat rum där vi har mikrofoner och instrument för er att uppträda en sång eller två till oss.” och åter igen så nickade vi. Han reste sig upp från stolen så vi gjorde likadant och vi följde med honom ut från hans stora kontor och ut till den hall som vi tidigare hade gått igenom.

 

Vi passerade säker ett tiotals rum innan vi kom fram till det rummet Simon hade sagt att vi skulle vara i. Han låste upp det och, han och var den första som gick in men vi andra var snabbt bakom honom.

 

Rummets väggar var helt vita, olika gitarrer satt på två utav väggarna. Mittemot dörren vi kom in i var ett trumset och några mikrofonstativ. Men annars var det inte mycket mer i rummet förutom en soffa som stod precis till höger om dörren där man kom in. På den soffan satte sig Liam, Louis, Harry, Zayn, Niall och Simon medan vi gick fram till instrumenten för att förbereda vårat framträdande.

 

Jag tycker att vi kör Heartbreak Girl och Try Hard.” sa jag till killarna och de nickade.

 

Jag håller helt med” sa Luke och vi höll åter igen med. Jag gjorde min väg till trumsetet, Calum, Luke och Michael tog varsin akustikgitarr och så började Michael prata.

 

Vi tänkte köra två låtar som vi själva har skrivit, så vi hoppas att ni kommer gilla dom” sa han innan han gjorde ett tecken till mig. Direkt så började jag slå takten på Heartbreak Girl för att sedan ha Calum, Michael och Luke börja spela inrott på gitarr.

 

 

 

 
 
 

Simons perspektiv

 

Jag kan inte ljuga längre, visst när jag hörde deras covers på Youtube så gillade jag dom verkligen inte. Deras ljudkvalité på videorna var inte alls bra men att höra dem live var helt annorlunda. Nu fick jag möjlighet att se hur duktiga de var på gitarr och trummor och jag kan säga att alla fyra var riktigt bra sångare också. Men det var en utav dem som utmärkte sig lite mer än de andra och de var killen vid namn Luke, Luke Hemmings tror jag han hete. Honom ser jag verkligen stjärnkvalité i och om bandet inte skulle hålla så skulle jag verkligen vilja att han hade skivkontrakt på SYCO. Men de andra tre har ju såklart också stjärnkvalité men absolut inte lika mycket som Luke.

 

De två låtar som de uppträde för oss var faktiskt bättre än vad jag hade trott. Jag kan verkligen tänka mig att båda de låtarna kunde bli stora hits och känna in riktigt mycket pengar.

 

// Vi favorit markerar verkligen inte Luke utan det är passar in på hur vi tänker att Simon Cowell tänker när han hör dem. Vi gillar alla killar exakt lika mycket precis som vi gör med killarna från 1D, just so you know.. //

 

När den sista låten var slut så började först Harry och Louis applådera men Liam, Zayn och Niall var snabbt efter dem. Så alla förutom jag applåderade åt de fyra killarna som nyss hade sjungit men jag känner att jag inte behöver göra det. Jag ska ju ändå bestämma om de är bra nog för bolaget och modest för att skriva på ett kontrakt. Ett kontrakt som ger de möjlighet att följa med på One Directions World Tour och i det kontraktet är det också ett skivkontrakt som gör de till en del utav SYCO. Så min hjärna måste verkligen göra ett viktigt val som är att de blir godkända och får komma med på turnén eller att de kom hit i onödan och jag har bara slösat min tid.

 

Allvarligt killar ni var grymma.” sa Liam och reser sig upp från soffan. Lika så gör de andra killarna och börjar gå mot de fyra killarna. Medan de kramas och jag satt kvar i den stora soffan och bestämmer vilket beslut det blir.

 

Jag är verkligen ett stort fan utav er.” sa Harry helt plötsligt och gav mig en blick, som ett försök till att de ska bli godkända. Men det han inte vet är det att jag redan har bestämt det slut giltiga beslutet.

 

Jag med.” sa Niall och Louis i mun på varandra som får de båda att börja små skratta.

 

Jag tror jag pratar för oss alla om jag säger att vi alla är stora fans utav 5SOS och vi hoppas verkligen att Simon godkänner er så att ni kan följa med oss.” berättar Liam

 

Tack killar, det betyder verkligen mycket att höra att ni gillar vår musik. Vi alla fyra är stora fans utav er också men det kanske inte är så konstigt efter som vi kanske har en möjlighet att vara erat förband.”  sa Calum entusiastiskt med smått röda kinder efter att ha sjungit.

 

Innan någon annan hinner säga något så harklar jag så jag får all uppmärksamhet från de nio tonårs killarna.

 

Killar jag har kommit fram till ett beslut men innan jag säger det så skulle jag vilja att vi går tillbaka till mitt kontor.” sa jag lugnt och började gå mot mitt kontor. Jag hörde flera fotsteg efter mig, alla nio går någon meter bakom mig och är nog väldigt nervösa över vad mitt beslut blir. Det fick mig att le för att jag får bara någon skön känsla i magen när jag får bestämma antingen en artists eller bands framtid. Och innan jag säger det jag har bestämt så är det alltid sådan nervositet och spänning i mitt kontor. Men när jag har berättat beslutet så blir det antingen kvavt eller så fylls rummet utav någon sorts lättnad men också väldigt mycket glädje.

 

 

Liams perpektiv

 

Vi kom in på Simons kontor igen och något säger mig att Simon kommer säga att dom får följa med på turnén men en annan del utav mig berättar att det är dåliga nyheter och att han kommer göra oss alla väldigt besvikna.

 

Simon satte sig i sin vanliga stol bakom skrivbordet Calum, Luke, Michael och Ashton drog stolarna framför fönstret till skrivbordet och jag ställde mig bakom Calum, dom andra killarna ställde sig också bakom Luke, Michael och Ashton som moraliskt stöd.

 

Så killar jag har bestämt mig för hur eran framtid kommer se ut” sa Simon och luften var så tjock att man kunde skära den med en kniv. Han måste såklart ha en onödigt lång paus som på X- factor bara att det inte var TV det var verkliga livet och ibland blir man besviken...

 

jag har beslutat att det blir ett nej...” 


 

VAAAA!! Simon vad fan?!? Vad tror ni kommer hända då de fick ett nej från Simon. Nej, usch blir ju ledsen själv men anyway hoppas ni gillar kapitlet.

Puss och Kram Nora, Fanny och Cornelia 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej kan du börja numrera delarna?!?

Svar: hej, vi numrerar delarna :)x
Nora,Fanny och Cornelia

2013-08-21 @ 14:30:19
Postat av: Evvvvi

Super bra!! längtar till nästa del <3 <3

2013-08-22 @ 17:43:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0