Skyfall - 1 - YouTube, the underground community

Liams perspektiv:

 

Jag, Louis, Zayn, Niall och Harry satt nervöst och väntade på att de fyra killarna skulle kom till SYCOs kontor. Vi hade ju inte träffat dom ansikte mot ansikte än och vi hoppas verkligen att killarna var lika bra i verkligheten som på Youtube.

 

Efter vad som kändes som en evighet öppnades dörrarna och in kom Simons assistent och dom fyra killarna. Jag hade redan lärt mig deras namn och pratat lite med Luke på twitter och han verkar rolig.

 

Simon visade att dom kunde sitta ner vid skinnstolarna framför fönstret. Calum tog första steget och Michael, Ashton och Luke gick bakom honom och satte sig alla ner på stolarna.

 

”Välkomna hit gick resan bra?” sa Simon och dom fyra killarna nickade ivrigt.

 

Flash back

 

”Hej Sinom!” ropade jag när jag klev in genom dörren till hans kontor, jag var den första som hade kommit hit, inte ens Simon var här. Vi hade alla blivit tillkallade till hans huvudkontor i London utan riktigt ha fått veta varför. Så i väntan på Simon och dom andra killarna tog jag fram twitter och svarade på några fans. När mina ben började bli trötta utav att stå gick jag och satte mig i den stora svarta soffan. Fansen jag svarade och började följa blev alltid så glada, det fick mig alltid att le.

 

”Hellu! Simon!” Nialls röst hördes bakom dörren och strax därefter flög dörren upp och skuttade in i kontoret.

 

”Simon är inte här” sa jag och la ner mobilen på soffan, den gled ner men innan jag hann plocka upp den hade Niall hoppat fram och tagit upp den åt mig.

 

”Tack” sa jag och Niall log lite.

 

”Vart är Simon?” frågade han och jag skakade på huvudet.

 

”Vet du vart dom andra är?”

 

”När jag pratade med Zayn förut så sa han att Harry skulle hämta honom ifrån Perries hus Men Louis vet jag inte, dom kanske hämtar honom också” sa han och jag nickade, två minuter senare kom en trött Zayn in och först sprang Harry in med en mjukglass, Louis sprang efter honom och försökte ta den ifrån Harry.

 

”Haz får jag tillbaka min glass” skrek Louis och sträckte sig efter glassen som Harry åt så fort han kunde.

 

”Nej” skrek Harry tillbaka och så fortsatte dom tills Harry hade ätit upp hela glassen.

 

”Sorry att vi är sena, dom här” sa han och blängde på Harry och Louis som låg på golvet, Harry skrattandes och Louis som en arg femåring.

 

”Har bråkat hela vägen om en glass!” sa han surt men blev genast glad igen när Niall gav honom en gram, jag lovar vem som helst får ett leende på läpparna när dom får en Horan hug.

 

”Vart är Simon?” frågade Louis och satte sig upp bara för att bli nerdragen igen utav Harry.

 

”Jag ve-”

 

”förlåt killar för att jag är lite sen, jag hade ett möte som tog längre tid än vad jag trodde” sa Simon när han kom in på sitt egna kontor, han lyfte ett ögonbryn till Harry och Louis på golvet men kommenterade det inte. Han var van.

 

”Det gör inget vi var också sena” sa Harry och reste på sig, han sträckte ut sn hand mot Louis men han var fortfarande sur så han satt bara på golvet och stirrade in i väggen.

 

”Jo killar som ni vet... Varför är Louis arg?” frågade Simon och suckade.

 

”Harry åt upp min glass!” skrek Louis och kastade upp armarna i luften. Simon suckade igen och öppnade en skrivbordslåda.

 

”Blir det bättre om du får en klubba?” frågade han och Louis sken upp, Simon var alltid förberädd på allt så att han hade godis till oss förvånade mig inte. Det har ju trots allt hänt förr att någon äter upp någons 'godsaker'

 

”jag vill också ha en” sa Harry och tittade på Simon med puppy eyes men Simon skakade bara på huvudet.

 

”Du tog Louis glass så du får ingen men vart var jag... jo som ni vet börjar eran world tour närma sig” vi nickade ivrigt att han skulle fortsätta prata. ”Så idag tänkte jag att vi skulle leta efter ett förband. Vanligtvis så brukar mangesment välja förband men jag har fått godkänt att ni själva får leta efter ett band eller en artist. Ni får varsin laptop som ni kan leta på men” och där kom det, Simon skulle alltid ha ett men med i sina allvarliga meningar. ”Jag måste godkänna dom. Det var allt förstår ni vad ni ska göra?” vi nickade och han tryckte på en knapp, bara någon minut senare kom Simons assistent in och gav oss varsin macbook. Jag öppnade skärmen och det var redan inloggat på SYCOs sida.

 

-

 

Att sitta hela dagen framför en dator är inte bra för ens rygg, det fick jag känna när jag reste på mig och ryggraden knakade till. Ingen utav oss hade så mycket som rört oss ur sofforna förutom att gå på toa så mestadels utav dagen satt vi still. Runt ett kom två kvinnor och lämnade nandos, så vi har knappt rört oss ur fläcken. Vi har alla letat runt på facebook, twitter och youtube men inte hittat något som passar än. Vi har hittat sångare men antingen har inte någon utav killarna gillat personen/personerna eller så har Simon sagt att dom inte duger. Så nu satt vi flera timmar senare och letade efter det perfekta förbandet till våran tour.

 

Jag sökte på What Makes You Beautiful på Youtube, genast kom våran egna låt med musikvideon och under hundratals olika covers. Jag klickade mig in på en cover som hade 170 000 visningar det första jag såg var fyra killar som presenterade sig som 5 seconds of summer och hette Luke, Calum, Michael och Ashton. Dom kom ifrån Australien och killarna sa att dom inte ville bli kallade Australiens One Direction vilket fick mig att le.

 

Killen som hette Michael började spela på sin gitarr, Calum började sjunga och det lät riktigt bra. Den blonda killen...Luke tror jag började spea på sin gitarr och Ashton trumma på en trälåda som han satt på. Deras röster passade jätte bra tillsammans och jag drog ut mina hörlurar. 

 
 
 

”Jag tror jag har hittat något” sa jag och allas blickar fastnade på mig. Jag tryckte på play igen och killarna små skrattade när 5 seconds of summer sa att dom inte bli kallas Australiens One Directin. Deras leenden blev större när killarna sjöng våran signatur låt. Jag vände blicken ifrån macen och tittade på Simon. Han hade ett pokerface, inte en enda känsla visades. Jag lovar han måste ha jobbat på FBI eller nått...

 

”Vad tycker ni killar?” frågar jag först och alla killarna nickar ivrigt och sa 'bra' osv osv. Vi riktade våran uppmärksamhet mot Simon som satt och tittade på oss allvarligt.

 

”Så vad tyckte du?” frågade Zayn efter några minuters tystnad.

 

”Jag tycker dom är super bra!” glatt och fick fyra stycken 'ja' men Simon satt fortfarande tyst.

 

”Nå...?” sa Niall otåligt, Simon släppte äntligen sitt pokerface och harklade och tog ett djupt andetag.

 

”Dom var okej” sa han nonchalant och viftade med.

 

”Okej!? Dom var med än bra och jag tror att att alla här håller med mig och sättet dom gjorde våran låt till deras var unikt, sen tror jag att vi kommer komma bra överens och-”

 

”Jag ser att ni gillar det här bandet, jag tycker att vi lyssnar på några fler låtar om dom har det, finns det några som inte är covers? Jag skulle tycker att vi lyssnar på lite fel låtar innan ni bestämmer er, jag måste ju trots allt godkänna dom först” avbröt han Louis och jag klickade mig in på deras account. Det fanns ett dussintals låtar och jag tryckte på en som jag aldrig hade hört talas om förut så det måste vara ett original. Den jag hittade hette Gotta Get Out så jag klickade på den och videon började laddas.

 

 

”Den här heter Gotta Get Out” sa jag och alla nickade.

 

 

”Så vad tycker du nu?” frågade Niall ivrigt igen, han gillade verkligen det här bandet och jag tror att han fangirlar lite på insidan av att kanske få träffa dom fyra killarna.

 

”Okej, jag ska ta kontakt med dom och fråga lite frågor och om allt går bra kan vi boka ett flyg till killarna hit till London” sa han och vi gjorde alla små glädjetjut. ”Ni killar kan gå hem nu” med det reste vi på oss och Simon tog upp sin mobil och började ringa till någon.

 

”Har ni lust att komma över till mig?” frågade Harry när vi kom ut från SYCO. Vi bestämde att mötas hos Harry. Jag och Niall hoppade in i våra bilar medan Louis, Zayn och Harry körde iväg i Harrys bil.

 

 

-

 

 

Två dagar senare ringde äntligen Simon och vi skulle få reda på om 5 seconds of summer blir vårat förband eller inte. När han ringde var vi i min lägenhet och Zayn stod på balkongen, han rökte men fimpade ciggen så fort han såg vem som ringde.

 

Zayn kom inspringande med mobilen i högsta hugg.

 

”hey killar Simon ringer!” ropade han och vi samlades alla runt bordet framför Tvn. Stackars Harry fick inte plats så han hamnade på golvet. Zayn som redan hade tryckt på svara la mobilen på bordet och ur högtalaren hördes Simons röst.

 

”Hey, Zayn är alla där?” frågade han och vi sa alla hej samtidigt.

 

”Japp, vi är hos mig” sa jag och Simon sa ett okej tillbaka.

 

Jag har fått kontakt med 5 seconds of summer och pratat med dom personligen, dom kommer hit nästa vecka för att sjunga för oss så jag vill ha er här klockan 12.15 på onsdag. Killarna kommer 12.30”

 

Jag nickade men kom sen på att han inte såg mig så som den ordentligaste svarade jag att vi förstod och Simon la på. Jag tog upp min mobil och la in i min kalender tid, plats och datum.

 

Flasback slutar

 

 

Så nu satt Jag, Louis, Zayn, Niall och Harry nervöst och väntade på att de fyra killarna skulle kom till SYCOs kontor. Vi hade ju inte träffat dom ansikte mot ansikte än och vi hoppas verkligen att killarna var lika bra i verkligheten som på Youtube.

 

Efter vad som kändes som en evighet öppnades dörrarna och in kom Simons assistent och dom fyra killarna. Jag hade redan lärt mig deras namn och pratat lite med Luke på twitter och han verkar rolig.

 

Simon visade att dom kunde sitta ner vid skinnstolarna framför fönstret. Calum tog första steget och Michael, Ashton och Luke gick bakom honom och satte sig alla ner på stolarna.

 

”Välkomna hit gick resan bra?” sa Simon och dom fyra killarna nickade ivrigt.

 

”Tack för att vi fick komma” sa Calum och log så han visade alla tänderna.

 

”Reasan gick bra, lite jetlag bara. Eller vad säger ni killar?” frågade Luke, de tre andra killarna nickade fulla med energi för att sjunga upp för oss.


Första kapitlet på Skyfall, var det bra? Vad tror ni kommer hända sen? Mjo mja det var väl allt för nu :) 

 
Puss och Kram Nora, Fanny och Cornelia 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Super bra! Men en sak som skulle göra allt mycke bättre är om ni skulle ha dialogerna på engelska!

2013-08-18 @ 17:38:55
Postat av: Jasmin

Så bra! :D

2013-08-18 @ 18:28:53
URL: http://jazzikulo.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0