Stay away, baby! Chapter 85! EPILOG

 
Fyra år senare....
 
Louis gick ut ur den lilla lägenheten han ägde tillsammans med Emy. Den var inte stor men passade perfekt för dom, litet kök men ett stort vardagsrum där alla brukade äta. Sovrummet var inte världens största med Louis visste att Emy inte skulle vilja byta lägenheten för allt i världen. 
 
Louis var på väg till Nialls lägenhet, jämfört med Louis lägenhet var Nialls gigantisk, mycket rum och lyxigt. Han hade köpt den med hans flickvän Clue men för några dagar sen såg Niall henne vara otrogen på en fest så han nedstämd just nu, men det Louis skulle berätta för Niall kommer få honom på mycket bättre humör. Harry som precis hade fyllt 20 var singel men hade ögonen för en tjej i affären på andra sidan gatan utav han jobb. Han har varit som en annan person sen vi kom till USA, duktig i skolan och så klart blev han populär då alla kunde se att han var ett äkta exemplar utav en badboy. 
 
Zayn såg dom inte så mycket utav men han och Emy pratar varenda kväll, han gick på ett college där han träffade en kille. Zayn hade aldrig blivit densamma som innan men Isaac hans pojkvän har hjälpt honom så mycket. Han hade så mycket tålamod och Zayn berättade för några dagar sen att han älskade Isaac efter att Isaac sa det för nästan ett helt år sen. 
 
Louis hade till och med ringt Liam några gånger under åren. Liam berättade att Dylan blev tagen utav polisen när han blev på kommen. Liam bodde kvar ensam i London, eller det var iallafall vad Liam sa sist Louis ringde vilket var ett halvår sen. Louis hoppades att Liam hittade någon som gjorde honom lika lycklig som Emy gjorde Louis. 
 
På tal om Emy fixade hennes syster ett modelljobb åt henne och när Louis berättade att han jobbade som drama lärare för Emys syster Miranda och hennes man Orlando föreslog Orlando att han skulle kunna jobba med att lära ut skådespeleri innom film, så nu hade Louis tekniskt sett två jobb. Måndag, onsdag och torsdag jobbade han som drama lärare på ett college, tisdag, fredag och halva lördagen jobbade han innom film och hjälpte nya skådespelare. 
 
Louis kom fram till Nialls lägenhet och knackade på. Den stora svarta dörren öppnades långsamt och en trött Niall tittade ut.
 
"Jaha det är bara du, kom in Lou" sa Niall men Louis skakade bara på huvudet. 
 
"Jag ska inte in du ska ut" Innan Niall hann svara hade Louis dragit ut honom och började springa till hissen. Niall bakom honom protesterandes.
 
"Louis du inser att jag är i min pyjamas" Louis tittade över på Niall, mycket riktigt var Niall i ett par tränings shorts och en stor tröja.
 
"Pfft folk kan lika gärna tro att du är ute och tränar" sa Louis och det blev tyst inne i hissen. Niall somnade nästa igen mot väggen och Louis smackade till honom på kinden.
 
"Var det där nödvändigt?!" skrek Niall, nu helt vaken. 
 
"Japp för det här en viktig dag och du kan inte sova då" sa Louis och skrattade. Niall muttrade något ohörbart. Han frågade inte ens vart dom skulle, han var van att Louis väckte honom mitt i natten -inte för att det var natt nu- och drog med Niall på "äventyr" som Louis kallade dom. 
 
"Jag har ett liv Louis du vet det va?" frågade Niall sarkastiskt och blängde på Louis. 
 
"Du satt säkert hemma med en ölburk bredvid dig och halvsov framför TVn" bet Louis tillbaka men ångrade sig, han skulle vara tusen gånger värre om han någonsin såg att Emy var otrogen mot honom, inte för att hon skulle det. 
 
"Förlåt Niall men det här kommer få dig glad!" skrek Louis återigen glad och hoppade runt. Hissen plingade till och dom två killarna- jag menar männen dom var ju faktiskt 22 och 21 steg ur hissen. Louis började gå och Niall var precis efter. 
 
När dom hade gått några kvarter kom dom fram till en lyxig affär, glas fönster, allt inrett i vitt och överallt silver guld och andra dyra metaller och stenar. 
 
"Ska du köpa en..?" frågade Niall och Louis log så stort att hans ansikte nästan sprack. 
 
"Louis Tomlinson?" frågade en man runt 30 i ljusblå skjorta och chinos. Han tittade mellan dom två männen och log vänligt.
 
"Det är jag" svarade Louis och mannen skakade hans hand. Han visade dom över till en glaslåda som gnistrade utav alla stenar och mannen log åt dom igen. 
 
"Mitt namn är William" började han och låste upp glaslådan. 
 
"Så har ni två planerat något datum än?" Niall och Louis tittade på varandra och skrattade högt så ett annat par tittade förundrat på dom. 
 
"Det är inte till Niall, det är till min flickvän Emy" sa Louis och William tittade generat ner. 
 
"Jaha okej förlåt för missförståndet, så vad tror du att hon är intresserad i? Enkelt, maffgt, diamanter?" frågade William och jag tittade ner på alla dom hundra ringarna. Direkt drogs Louis ögon mot en som var silvrig och guldig . Det såg ut som ett vattenfall i ringen med silvret och det var ingen diamant på men han visste redan nu att Emy skulle älska den. 
 
"Den" viskade han och pekade på vatenfalls ringen. Niall tittade nöjt upp, han tyckte att ringen passade perfekt för Emy. William plockade ut den och Louis tog ringen i sin hand. 
 
"Den är perfekt, precis som Emy" 
 
 
 

 
DEN ÄR SLUT SAB ÄR NU SLUT!!!! 
 
Jag vet att jag inte var med sen början men...jag är glad att jag fick vara med och tack för att ni har läst den här. 
 
Kan ni tänka er att jag inte ens tyckte om 1D när jag började skriva på den här.... 
 
MEN NU ÄLSKAR JAG DOM *YEEY* 
 
Iallafall våran nya fanfic DAM DAM DAAAAAAAAAM 
 
heter Skyfall och första kapitlet kommer ut på torsdag sen kommer det vara onsdagar och sen söndagar. Vi ska hålla det *mumlar* så gott det går...
 
 
Men vi har bestämt att inte skriva så mycket om den innan inte ens vad tjejen heter eller om vem den kommer handla om det får ni liksom gissa er till. men somsagt den kommer på torsdag och vi hoppas att vi får många positiva kommentarer :)
 
Sen tack igen för att ni har läst sab *fäller en tår* 
 
xxxx fanny, nora & cornelia 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt underbart slut!! Kommer ni göra en till novell?? För i så fall har ni tänkt att ha dialogerna på engelska?? :)

Svar: Tack :D
Ja som jag skrev förut ska vi ha en ny novell men den kommer vara helt på svenska :)

xoxo
Nora,Fanny och Cornelia

2013-08-13 @ 18:22:23
Postat av: Bella

Jättebra! Hur går det med oneshoten? :) xx

2013-08-13 @ 22:25:14
Postat av: Mattis

Skulle ni kunna tipsa min blogg??? Jag har en Novell tävlig. Jag skulle vara evigt tacksam. Tack i förhand

2013-08-14 @ 22:42:25
URL: http://thenovell.blogg.se/
Postat av: hej

snälla alla som ser det här kan ni kolla in på min blogg, jag kan inte få några läsare på något annat sätt :(

2013-08-15 @ 10:41:04
URL: http://novelsonedirection.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0