Stay away, baby! Chapter 79

"Zayn?" frågade hon och släppte mig. Zayns ljusgråa jeans och vita tshirt var täckta i blod samt hans händer och armar.

"Chris är död" viskade an och Emy slängde sig runt hans hals.

"Jag är så ledsen Zayn" han höll om henne som om det gällde livet vilket det typ gjorde. Zayn hade inte orken just nu att leva då hans pojkvän precis hade dött i hans armar. Emy hjälpte honom att komma in och hon bäddade in honom i hennes säng. Emy satte sig bredvid och strök honom på kinden.

"Godnatt Zayn" viskade hon och kysste hans panna.


 

 
(ett gif på tal om ingenting)

Zayns perspektiv:

 


Hur kan man fortsätta livet när den som fick en att vakna upp är borta. Det tog så långt tid att få mitt liv så bra som det var och igår förasvan allt på bara några sekunder. den mest underbara varelsen för mig var borta. Min andra halva, mitt ljus, min livskraft, min glädje...min Chris....borta. 

 

Mitt huvud ville inte acceptera att han var borta, min hjärna sa att strax skulle Chris komma in genom Emys dörr och hålla om mig, mumla hur mycket han älskar mig och aldrig lämna mig. Men Chris hade lämnat mig och nu var mitt liv så...tomt, ett skal av vad det brukade vara. 

 

Emy hade precis gått ner till dom andra efter att Chris mamma hade ringt till min mobil för att berätta att Chris hade hittats död på stranden. Hon hade gråtit så mycket och jag trodde att det inte fanns några tårar kvar i mig men när jag hörde mamman till mitt livs kärlek gråta så vällde tårarna upp i mina ögon igen. 

 

Mitt och Chris förhållande var verkligen cheesy. Vårat första möte var som taget ur en chik flick..

 

Flash back: 

 


skolokorridorerna va tomma och jag visste att jag var sen. När jag började springa föll mina stora glasögon ner på matteböckerna i min famn och klumpig som jag är sprang jag rakt in i en muskulös bröstkorg. Mina glasögon föll ner på golvet och en lång brunhårig kille böjde sig ner och plockade upp dom. 

 
Han gav mig glasögonen och när jag väl hade satt på mig dom igen så vände jag upp blicken och det var som om all luft i mig försvan. Jag drunknade i hans bruna ögon, dom var så mörka att man knappt såg vart irisen slutade och pupillen startade men dom glittrade, jag skulle kunna se in i hans ögon resten utav mitt liv. 
 
 En stubb var synlig och hans läppar såg väldigt kyssvänliga ut. Okej jag hade precis träffat snubben och här var det nästan kärlek vid första ögonkastet. Vi höll ögonkontakt i vad som kändes va timmar när det bara höll några sekunder. Han harklade sig och särade på sina fylliga rosa läppar.
 
"förlåt, jag är Chris" sa han och höll fran sin knytnäve och vi gjorde en brofist. Mina fingrar darrade till när dom kom i kontakt mede hans skin. 
 
 
"Nej det var mitt fel men jag är Zayn" jag fyrade av ett leende fullt med tänder.
 
"Zayn" sa han för sig själv och nickade lite.
 
"Är du ny?" frågade jag då jag inte hade sett honom tidigare. Helt klart att jag skulle ha märkt en sån här sexig kille.
 
"Yes, min första dag idag men jag är lite lost" sa han och log lite nervöst. Hur är det ens lagligt att se ut sådär?!
 
Det visade sig att Chris också hade matte och vi gick ditt tillsammans han satte sig bredvid mig och inte en enda sekund utav lektionen spenderades på matte.
 
-
 
 
"Zayn..." började Chris, tre veckor TRE VECKOR hade det gått sen jag träfade den underbara killen till höger om mig. Jag var helt klart galen i honom men han var helt klart hetro, under första veckan hade han gått på en dejt med en tjej och ärligt talat fick det mitt hjärta att virida sig smärtsamt. Tanken på honom och en tjej... Chris visste ju att jag var bög men hade aldrig sagt något om att han var det. Han harklade sig och jag hmmmade så att han skulle fortsätta. Han tog ett djupt andetag och tittade på mig med dom svarta ögonen och jag var fast.
 
"Jo emh..jo jag undrar om du...jag...umh Zayn jag tycker om dig" flög ur hans mun och han spärrade upp ögonen när han insåg vad han hade sagt. Jag skrattade lite och svarade.
 
"Chris jag tycker om dig med" sa jag och log, varfrör var han så nervös?
 
"Nej Zayn jag....jag tycker om dig mer än som mer än vän" stammade han fram och tittade bort. Allt stannade och ett stort leende formades på mina läppar.
 
"Chris jag tycker om dig med!" han började le och sen kastade han sig i mina armar.
 
-
 
"Jag har haft en fantastik kväll" viskade Chris i mitt öra och jag rös till. Chris hade frågat mig på en dejt och jag hade såklart svarat ja. Tre dagar senare körde vi iväg till en äng där det stod ett runt glasbord och två stolar. Vi gick och satte ossoch bara två minuiter senare kom en kille med mat.
 
Vi var mitt ute i ingenstans hur kom han hit?! En fiol kunde höras men det var säkert bara en högtalare eller något. Iallafall maten var underbar och Chris hade gjort kvällen perfekt. 
 
När vi åkte hem var det mörka moln på himmelen fast det var inte kallt. Vi stod på min trappa vid dörren när jag kände regn hamna i mitt ansikte. Chris blick flickrade mellan mina ögon och mina läppar. 
 
Okej nu händer det! Jag har väntat i evigheter att få kyssa honom och nu händer det! 
 
Hans läppar var som gjorda för mina och jag log åt känslan. Det började vräka ner och jag kunde inte sluta le, en kysws i regnet var det inte allt man kunde önska sig. När jag kysste Chris försvann verkligheten och det var bara jag och Chris just nu. Hans hand runt min nacke och hans hår mellan mina fingrar, mina läppar på hans det var allt jag kunde tänka på-
 
-
 
Chris armar var runt min midja och min rygg pressad mot hans bröstkorg. Vi låg i hans lilla säng och sov, eller det var vad jag trodde att vi båda gjorde tills jag vaknade utav att Chris la en fjäderlätt kyss på min hals.
 
"Jag älskar dig" viskade han och jag stelnade till. Chris stelnade också till och drog bort sin arm.
 
"Emh...jag trodde att du sov.." sa han och drog en hand awkward genom hans hår. 
 
"Förlåt jag skulle inte sagt det..." viskade han.
 
"Jag älskar dig med Chris" sa jag och kysste honom på pannan.
 
"Sov nu Chris du måste upp tidigt imorgon" jag la mitt huvud på hans bröstkorg och somnade till ljudet utav hans hjärtslag.
 
Flash back slutar:
 

Det var inget kvar i mig nu, inget efter Chris. 
 
När han lämnade tog han allt med sig. 
 
Min andra halva.
Mitt ljus.
Min livskraft.
Min glädje.
Min Chris 
 

 
Wäää nä men kände att jag behövde berätta lite om Zayns förhållande med Chris lite. B tw det är Chris på gifet :)
 
MEN FÖRLÅT FÖRLÅT FÖRLÅT för att jag inte har uppdaterat!! Varken fanny eller nora får skriva något då dom bara kommer förstöra slutet så jag skriver slutet själv. Uggh men jag ska göra så gott jag kan :9
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bella

jättebra :) xx

2013-07-14 @ 10:02:41
Postat av: Felicia

As bra!!

2013-07-14 @ 17:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0