Stay away, baby! Chapter 80

Det var inget kvar i mig nu, inget efter Chris. 
 
När han lämnade tog han allt med sig. 
 
Min andra halva.
Mitt ljus.
Min livskraft.
Min glädje.
Min Chris 
 



Nialls perspektiv:
 

Jag fixade till min slips för säkert tjugonde gången under dagen utav nervositet. Jag drog in nytt syre till mina lungor och öppnade dörren. Längst fram satt Chris familj, Zayn, hans familj, Emy och Josh. Jag fick några tysta hej, jag nickade och satte mig ner bredvid Josh. Zayn var inte samma person sen Chris hade dött. I hela två veckor satt han inlåst på sitt rum, endast hans mamma och Emy fick komma in. 
 
Emy sa att han mest låg och grät eller stirrade upp i taket, ingen utav visste vad vi skulle göra förutom Emy hon sa att efter hon hade förlorat hennes mamma var hon likadan men att efter man hade plockat upp bitarna av sig själv så kunde man leva igen. Att alla fixade ihop sig själva i sin egna tid och att det var exakt det vi skulle ge Zayn. Tid.
 
Kyrkdörren öppnades igen och in kom Louis i en gråsvart skjorta och ett par hängslen, jag blev faktiskt lite förvånad att han hade klätt upp sig men han gjorde det säkert för Emy, hon hade en svart klänning men en öppen triangel på ryggen. 
 
Sakta men säkert blev kyrkan nästan full med folk och allt jag kunde se var ett hav av svart och ledsna ögon. En präst började prata om att förlora någon nära i livet och Chris mamma Emily bröt tyst ihop, hon la huvudet på hennes mans axel. Zayns ögon tårades men han grät inte. 
 
Emily gick upp torkade bort tårarna och öppnade munnen.
 
"Chris...Chris han...." hon stängde munnen igen och något flög över hennes ögon men hon tryckte fort bort känslan och fortsatte att prata. " Att någon kan skjuta och 18 årig pojke är ofattbart, ingen förälder vill höra att sitt barn har dött innan dom. Och att höra att Chris dog utan mig vid sin sida är det hemskaste jag någonsin har hört. Att han låg med en kula i sig och dog på en strand ensam..." jag flyttade lite på mig, en sjuk känsla bubbla upp i min mage för att vi hade ljugit för henne, kanske om hon hade vetat att Zayn satt vid hennes sons sida till hans sista andetag hade hon mått bättre men vi kan inte berätta något för henne.
 
Emily fortsatte att prata och efter henne gick Zayn upp på skakiga ben. Han tittade ut över alla i kyrkan och drog ett skakigt andetag. Han höll i en mikrofon så att han skulle höras ut, för några sekunder stängde han ögonen innan han öppnade munnen. 
 
"Chris har den här favorit sången, how to save a life jag vet inte hur många utav er som har hört den men Chris brukar vilja att jag ska sjunga den innan han somnar så jag antar att jag vill sjunga den till honom en sista gång" sa han men viskade den sista bite. "Och min vän Louis här ska spela piano" sa han och nickade mot Louis som reste på sig gick titt den svarta stora flygeln. Seriöst Louis på piano? Va inte han Londons 'bad boy'? 
 
Men Louis började spela och det lät riktigt vackert. Zayn tog ett djupt andetag och stängde ögonlocken sen började han sjunga och i alla år som jag har kännt honom så har jag aldrig vetat att han kan sjunga men han sjöng med så mycket känsla att jag nästan började gråta, okej jag kanske började gråta.
 
Step one you say, "We need to talk."
He walks, you say, "Sit down. It's just a talk."
He smiles politely back at you
You stare politely right on through
Some sort of window to your right
As he goes left and you stay right
Between the lines of fear and blame
And you begin to wonder why you came
 
Hela kyrkan var tysta utav Zayns röst, ingen kunde slita blicken från den trasiga killen framför oss som sjöng ifrån sitt hjärta.

Where did I go wrong? I lost a friend
Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life

Let him know that you know best
'Cause after all you do know best
Try to slip past his defense
Without granting innocence
Lay down a list of what is wrong
The things you've told him all along
Pray to God, he hears you
And I pray to God, he hears you

And where did I go wrong? I lost a friend
Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life

As he begins to raise his voice
You lower yours and grant him one last choice
Drive until you lose the road
Or break with the ones you've followed
He will do one of two things
He will admit to everything
Or he'll say he's just not the same
And you'll begin to wonder why you came

Where did I go wrong? I lost a friend
Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life

Where did I go wrong? I lost a friend
Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life

How to save a life

How to save a life

Where did I go wrong? I lost a friend
Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life

Where did I go wrong? I lost a friend
Somewhere along in the bitterness
And I would have stayed up with you all night
Had I known how to save a life
How to save a life

How to save a life
 

I slutet skkade hans röst men det lät ändå fantastiskt, Zayn satte sig ner igen och Emy drog in honom i en halv sido kram. Han lutade sitt huvud mot hennes hals och grät tyst. Emy viskade något om att Chris säkert hade det bra och att han inte skulle vilja se Zayn så här vilket fick honom att krama om Emy tightiare. När allt var klart kom folk fram för att prata med Chris familj men jag, Zayn och dom andra gick ut till några bänkar. Där satt vi alla Josh med en arm runt Zayns axlar, Emy i Louis knä och jag bredvid Josh. Vi satt tysta tills folk började komma ut ifrån kyrkan. Efter att ha frågat Zayn säkert tusen gånger om han var okej åkte vi alla hem. Emy åkte med Louis och jag med Josh, Zayn sa att han skulle va kvar där ett tag.
 
Zayns perspektiv:
 
 
Till och med hans gravsten var vacker, precis som han...
 
Chris Coolbeer
 
1995-2013
 
Älskad utav många, föralltid ihågkommen.
 
"Chris, om du hör...okej det känns som om jag pratar med mig själv...men jag hoppas att du har det bra nu" började jag och tårarna vällde upp i mina ögon igen. jag lutade ryggen mot gravstenen och stängde ögonen. 
 
"Det känns inte som om du är borta vet du...att du bara kunde försvinna på några sekunder. Att älska någon så mycket som jag älskar dig och sen veta att jag aldrig mer kommer få se dig, hålla din hand, kyssa dig, se ditt leende...det gör ont så jävla ont...enda anledningen till att jag fortsätter vara kvar här på jorden är för att jag vet hur besviken du skulle bli om jag tog livet av mig för att träffa dig igen. Men under dom här två veckorna har jag tänkt på det hundra gånger, eller tänkt på att skära mig men då kommer ditt ansikte upp i min hjärna och jag lägger ifrån mig rakhyveln, för jag vet hur ledsen du skulle bli om du fick reda på att jag gjorde det och eftersom du alltid är med mig så vet du ju vad jag gör. Så för din skull lever jag, för din skull så ska jag försöka leva mitt liv." när jag blundade kunde jag nästan föreställa mig att Chris satt här bredvid mig men när jag öppnade ögonen satt han inte där men någon annan gjorde det.
 
"Saknat mig?"
 

Förlåt....
 
jag har ingen ursäkt till varför jag inte har skrivit då jag lovade mig själv att lägga ut ett kapitel i onsdags men så blev det inte....
 
Men vem tror ni kom där i slutet?
 
SEN HAR NI HÖRT BEST SONG EVER?? OCH OM NI HAR VAD TYCKTE NI OM DEN??
 
SEN OMG JAG HAR SKAFFAT TWITTER!!! trodde inte att jag skulle ha det då jag skulle bli beroende...vilket jag nu typ är....men alla ni kan ju va gulliga och följa mig *batting with the eyelashes*
 
tyckte om den här okej...
 
MEN  jag heter cornelia_1DJB sååååå följ mig så är ni mina gulliga cupcakes eller fanny är min cupcake....då är ni mina gulliga....tomater (det ligger en burk med tomater bredvid mig nu så ja....)
 
Jag fanny och nora är ju världens larry shipper så idag när jag satt och kollade på larry gifs såg det typ ut såhär
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Felicia

As bra! ^^ undrar om det e Dylan... Men jag vet inte... Vill verkligen ha mer kapitel...

2013-07-20 @ 22:59:17
Postat av: Jasmin

Tack för att jag ska vara sjukt nervös till nästa avsnitt! Älskar novellen så sjukt mycket! xx

2013-07-21 @ 00:25:19
URL: http://jazzikulo.blogg.se
Postat av: Bella

Jättebra! :) xx

2013-07-21 @ 00:48:44
Postat av: Fanfic/Novell

Hej! Jag har precis börjat skriva en fanfic/novell om Harry Styles, på min novellblogg http://clarities.blogg.se!
Ta gärna ta en titt - du kommer inte ångra dig! :)

2013-07-22 @ 22:01:18
URL: http://clarities.blogg.se
Postat av: Felicia som älskar denna novell!!!

Inte för att vara taskig men ni har ganska dålig uppdatering...

2013-07-25 @ 21:03:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0