Stay away, baby! Chapter 73

Tidigare:

Jag öppnar dörren till Louis hus utan att knacka på, jag vet att jag inte skulle kunna komma över om någon annan var hemma så det fanns ingen mening med att knacka. Jag tar av mig skorna och jackan hänger väskan på min axel, jag hör musik komma från övervåningen så jag går upp för trappan. Musiken kommer från Louis rum och jag öppnar försiktigt dörren. Han sitter och sjunger med i låten han lyssnar på och det låter så bra, han har fortfarande inte märkt att jag är i rummet så jag ställer mig bakom honom och lutar mig över honom och kysser honom på kinden. Han snurrar runt på stolen och ler stort mot mig.

 

"Hörde inte att du kom." Säger han till mig samtidigt som han reser sig upp han lutar sitt huvud neråt och kysser mig jag kysser honom passionerat tillbaka. 

 

"Så är det här Zayn bor nu?" Hör jag en arg röst bakom mig.


 

Nialls perspektiv:

När Emy hade sagt sitt hej då till mig och lämnat mig ensam i huset så reste jag mig upp från min posetion i soffan. Jag gick fram till teven som var det jag hade gjort sedan jag kom hem, tittat på teve. Så jag tryckte på off knappen istället för att trycka på stand by knappen på fjärrkontrollen. När teven var avstängd så började jag gå ut från mitt rum men innan jag gjorde det så tog jag upp mina skor och jacka från golvet och satte istället på mig det. De svarta supra skorna drog jag på mig och knöt en väldigt lös roset på båda skorna.och jackan drog jag bara smidigt på mig och jag lät den vara öppen.

När jag hade mina ytterkläder på mig så började jag min väg ut från mitt rum och ner för trappan. Medan jag gick ner för trappan så tog jag upp mina nycklar från högra jack fickan så att jag så fort jag kom ut kunde låsa dörren och köra iväg mot Louis. Och det var precis det jag gjorde jag gick ut genom ytterdörren och när jag var ute så stängde jag dörren för att sedan låsa dörren. Jag satte i husnyckeln i låset och ryckte i nyckeln några gånger tills det gick att snurra nyckeln åt vänster. När huset väl var låst så riktade jag bilnyckeln mot bilen och tryckte på unlock knappen så att bilen blev olåst. Jag öppnade förardörren och slank in i förarsättet och satte i nyckeln i nyckelhålet. Jag vred om nyckeln så att jag hörde att motorn började spinna när jag löst tryckte ner gaspedalen. Jag log när jag kunde höra de alla hästkrafter som motorn hade när jag tryckte ner pedalen och jag var så glad att Emys pappa hade byt ut motorn till en mycket bättre. 

 

precis som jag visste så gick Emy in i Louis hus och jag stannade motorn och hoppade ur bilen. Det hade blivit lite kallare ute men jag sket i det och lät min jacka vara öppen. Min mobil började buzza och jag suckade lite innan jag tog upp den och svarade.

 

"Zayn, är det något viktigt?"

 

"Nej jag hade bara tänkt att fråga om du ville hänga lite men vad gör du?"

 


"Jag ska precis gå in till Louis och slå ut några tänder!" sa jag argt och det var tyst i några sekunder innan Zayn svarade.

 

"Vad har han gjort nu då?"

 


"När Emy var borta så hjälpte ju Louis mig att leta efter henne och jag fick honom att lova att inte träffa Emy mer men idag såg jag dom kyssa varandra och nu är hon hemma hos honom när hon sa att hon skulle vara hos dig!" 

 

"Ska jag komma över och hjälpa till?" frågade han men jag svarade nej och vi sa våra hej då. Jag gick in i huset så tyst jag kunde och började gå runt och leta efter dom. Jag öppnade ett rum men det var ett förråd, ett gammalt baseballträ stod lutat mot väggen och en ide började byggas upp i mitt huvud. Jag tod upp det och den kalla metallen kändes bra mot mina fingrar. Fotsteg hördes från övervåningen och jag smög upp. Dörren in till vad jag antar är Louis rum stod på vid gavel och Emy stod på tå med sina läppar på Louis. 

 

 "Så är det här Zayn bor nu?" fräser jag argt ur mig, Emy vände sig om och tittar på mig som ett rådjur på bilvägen.

 

"N-niall.... vad gör du här.." stammade Emy fram och såg rädd ut.

 

"Jag tänkte hänga med dig och Zayn men du åkte inte till honom" ljög jag, jag visste mycket väl att hon var här. Louis arm låg skyddande runt hennes midja vilket bara fick mig mer arg. 

 

"Niall..." började Emy men stannade när hennes blick fästes på baseballträt i min hand. 

 

"Niall vad ska du göra med den där?" frågade hon och vände blicken mot mig sen mot Louis.

 

"Emy ser du inte vad han gör mot dig, det är hanns fel att du blev skadad! Han är inte bra för dig!" skrek jag och Louis såg genast skludmedveten ut.

 

"Du har inget i att säga om vem jag ska vara tillsammans med!" sa hon argt och blängde på mig.

 

"Emy du borde gå ut så kan jag prata med Niall själv" sa Louis, Emy protesterade först men efter ett tag nickade hon. Louis kysste henne på pannan innan hon gick ut. 

 

"Niall lyssna-" mer hann han inte säga innan jag svingade baseballträt. Det kom i kontakt med hans arm och han skrek till av smärtan som for upp i hans arm. 

 

"Jag fucking sa till dig att hålla dig ifrån Emy!" skrek jag i hans öra och Louis backade lite. 

 

"Jag kan inte! Okej jag kan inte för att jag älskar henne!" viskade han och jag var förvånad över att han inte hade slagit mig tillbaka. 

 

"Du är inte bra för henne!" skrek jag och Louis frös till.

 

"Tror du inte att jag vet det? Jag försöker att intala mig om att jag ska lämna henne men jag är väl för självisk för att lämna henne. Det där med Dylan var helt och hållet mitt fel men jag kommer skydda henne, Emy kommer inte lämna mina ögon så mycket som en sekund. Snälla Niall låt mig vara med henne" viskade han och jag stod tyst ett tag. Okej Louis kanske kan skydda Emy.... Men det är ändå han som får henne i trubbel. Men vi kunde alltid ha en till person i öst. Så jag nickade och Louis ögon blev stora som tefat.

 

"Okej Louis...jag tycker inte om dig men om du kan hjälpa till att skydda henne antar jag att det är okej att du är med Emy..." han stod och tittade på mig med stora ögon som om jag hade fått tre huvuden och jag flinadde lite för mig själv.

 

"Aldrig hade jag trott att Niall Horan skulle säga att jag fick ha ett förhållande med hans syster" sa Louis och flinade.

 

Jag skrattade lite och svarade. "Inte jag heller men jag har bara en sak du måste göra för mig" började jag och tittade Louis i ögonen.

 

"Vad som helst för Emy" sa han seriöst och jag tog ett andetag.

 

"Lämna öst" 

 


 

FÖRLÅT ATT DET HÄR ÄR KORT OCH ATT VI INTE HAR UPPDATERAT PÅ JÄTTELÄNGE!! MEN BÄTTRE ETT KORT ÄN INGET ALLT ELLER HUR..... IALLAFALL JAG (CORNELIA) HAR INTE TID ATT SKRIVA MER IDAG OCH JAG KÄNDE ATT DET VAR ELAKT ATT INTE LÄGGA UPP NÅGAT ALLS IDAG SÅ...HÄR FÅR NI ETT SOM ÄR GANSKA OCH INTE GANSKA UTAN VÄLDIGT KORT KAPITEL....

 

PS såg inte att jag hade capslock på för ens nu men iallafall....

 

xoxo fanny, nora och cornelia

 
 

 

 

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Bella

Jättebra! :) hur går det med oneshoten? ;) btw skriver från mobilen! :) kram! :) xx

2013-06-17 @ 22:18:30
Postat av: Felicia

As bra!!! Meeeeeer!!!!!! Xxx

2013-06-17 @ 23:15:03
Postat av: Anonym

Super kul att ni äntligen uppdaterar men jag måste säga att det var lite för mycket detaljer i början, liksom ni behöver inte skriva exakt vad dom gör som t.ex "Jag satte i husnyckeln i låset och ryckte i nyckeln några gånger tills det gick att snurra nyckeln åt vänster." Men annars var det super bra!! :D

Svar: Tack för att du säger till om det du inte gillar, det gör novellen bara bättre! Tack :Dxx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-06-17 @ 23:49:32
Postat av: Jasmin

Såååååååååååå braaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!!!!!!!!! Haha jag dog av skratt när han sa "lämna öst"! :D

2013-06-18 @ 11:45:56
URL: http://oonednoveller.blogg.se/
Postat av: Gabbi

Asså jag fattar inte.. Hur kan ni skriva såååååååå bra!?
Ärligt talat jag skulle kunna göra vad som helst för att få
ett till kapitel!
LÄNGTAR TILLS NÄSTA KAPITEL!!!! : D

Svar: Tack, haha :Dxx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-06-18 @ 14:10:31
Postat av: Anonym

När kommer nästa kapitel!!! ;)

Svar: snart vi lovar!! :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-06-19 @ 16:58:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0