Stay away, baby! Chapter 15

"De är dom som dödar personer, langar knark, rånar, jag tror du fattar resten själv." Sa han och jag nickade för jag fattar eller jag tror att jag fattar. Jag gick fram till Zayn som låg och sov i sängen och satte mig på en stol som stod bredvid sängen. Jag smekte honom ömt på kinden medans jag lät en tår sakta rinna ner för min kind.
 
"Varför är var han tvungen att skydda mig när jag kan klara mig själv från Louis." Sa jag och kollade på Niall med tårar i ögonen och på kinderna.
 
"För du vet inte hur farlig Louis igentligen är." Sa Niall och satte sig på andra sidan sängen, mitt emot mig.
 
"Men hur farlig är Louis?"

"Mycket farlig." Hör jag någon säga men det är inte Niall som säger det, det är Zayn.
 
"Varför, jag fortstår ingenting." Säger jag och suckar tyst, Zayn tar tag i min hand och håller i den löst.
 
"Innan Louis började va med hans bror Harry och Liam så var han med i en grupp från norr, dom i norr gör hemska saker och dom gör det fortfarande, Louis klarade inte av all press så han stack, tro mig han har fått lida för det, det har inte hänt så mycket mellan Louis och dom från den norra sidan på ett tag nu, men det är defenetivt inte slut än." Beättar Zayn för mig och jag märker att jag har nästan kramat sönder Zayn's hand av det han berättade för mig.
 
"Men varför gör dom honom illa?" Frågar jag honom.
 
"För att han valde att gå där ifrån, dom vet ju inte om han tänker berätta alla grejer som dom gjort eller hemligheter dom har." Säger Zayn till mig.

"Ahha.." Svarar jag bara.
 
Vi hör hur det knackar på dörren och två sekunder efter så öppnad dörren och en läkare kommer in.
 
"Du är vaken, va bra, redo för att gå hem?" Frågar hon honom.
 
"Helt redo." Säger Zayn och ler. Jag och Niall reser oss up från våra stolar och jag går ut till Valerie och Josh, medans Niall får stanna kvar med Zayn.
 
-
 
Jag satt hemma i den kalla soffan med en Victoria Secret filt över mig och kollade på ett avsnitt av Pretty Little Liars, det är ett av mina favorit pogram och jag hade följt det sen första avsnittet. Jag hörde hur min mobil som låg på soffbordet plingade till. Jag sträckte mig efter den och kollade vem det var ifrån.
 
Från: Louis
¨Kan jag komma över till dig?" xx
 
Till: Louis
"Nej"
 
Jag släcker ner skärmen och lägger ner mobilen brevid mig i soffan, jag fortsätter att kolla på tvn och myser mig ner under filten innan jag ens hinner slappna i kroppen så plingar mobilen till igen. Jag suckar högt och startar skärmen igen, och åter igen var det från Louis.
 
Från: Louis
"Kommer om 5 minuter." xx
 
Vafan, jag sa ju till honom att han inte skulle komma över, jag suckade det fanns ingenting jag kunde göra år det nu. Jag mysde mig ner i täcket, och slappnade av i kroppen. Jag kände hur mina ögon sakta stängdes och till slut somnade jag.
 
--Louis's perspektiv--
Jag stannade bilen utanför Emy's hus, jag stängde av motorn och gick ur bilen. Jag gick ur bilen och gick fram till hennes dörr, jag brydde mig inte om att plinga på utan jag tryckte ner handtaget med hoppet om att det skulle vara olåst, om det skulle vara låst vet jag endå hur jag kan få up det. Det var olåst och jag gick tyst in i huset och stängde dörren tyst, jag drog av mig skorna och ställde ner dom på golvet. Jag hörde hur en tv var på, jag gick in lite längre in i huset och kom in till ett stort vardagsrum. Jag såg en soffa stå mot väggen och i låg Emy och sov, hon såg så himla söt ut där hon låg och sov. Jag gick fram till henne och drog min hand över hennes kind, rummet var mörkt och det enda som lyste upp rummet var ljuset från tvn. Jag kollade ner på henne och log, jag såg hur hennes ögon sakta öppnades, hon gnuggade sig i ögon och när hon såg att det var jag satte hon sig snabbt upp i soffan.
 
"Du borde låsa dörren efter dig, vem som helst kan ju komma in." Säger jag till henne och ler.
 
"Vem som helst är ju du." Säger hon surt och kollar bort´, jag skrattar lågt och ler.
 
"Va inte så sur Emy." Säger jag till henne, jag sätter mig ner i soffan brevid henne och vänder mig mot henne. Jag tar handen under hennes hacka och drar sakta upp den så att jag ska kunna kolla in i hennes vackra ögon. Hon kollar rakt in i mina ögon och jag kollar in i hennes underbara ögon, jag lutar mig sakta mot henne, och jag ser hur hon stänger sina ögon.
 
--Emy's perspektiv--
Jag ser hur Louis lutar sig närmare mig han har fortfarande handen under min hacka och jag stänger ögon. Jag vet inte själv vad jag håller på med allt man hör är tvns låga volym och våra andetag. Jag tar sista steget och trycker mina läppar mot hans. Vad håller jag på med?

Lite längre kapitel än vanligt, men kapitlet igår vart ju ganska kort och jag(fanny) var på ett enormt skrivar humör. Hoppas verkligen att ni gillar det! Blev jätteglad av att ni kommenterade även om vi inte bad om det betyder så mycket! Nora är i Tyskland nu, så det blir jag som uppdaterar den här veckan.
 
Kram Fanny! xx
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fin & välskriven blogg!

Svar: Tack så mycket:)xx
Fanny och Nora

2013-03-02 @ 19:59:38
URL: http://thedaylight.blogg.se
Postat av: Sandra Eriksson

Bra!

Svar: Tackar!:)xxx
Fanny och Nora

2013-03-02 @ 20:23:40
URL: http://sandraerikssons.blogg.se/
Postat av: Julia

Braaaa!

Svar: tack:)xx
Fanny och Nora

2013-03-02 @ 20:39:20
Postat av: Frida

Jättebra!! :Dxx

Svar: tack:)xxx
Fanny och Nora

2013-03-02 @ 20:39:43
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Elin

Älskar det!:D

Svar: tackar :)xx
Fanny och Nora

2013-03-02 @ 21:00:11
URL: http://OneDiiiirection.devote.se
Postat av: Felicia

alltså jag har inget emot lite extra långa kapitel! ;) :P
du e as bra på att skriva! vill ha mer orkat inte vänt tills i morgon! :) :D

Svar: haha tack så mycket :)xxx
Fanny och Nora

2013-03-02 @ 21:14:12
Postat av: Anonym

Bäst<3

Svar: Tack:)xx
Fanny och Nora

2013-03-02 @ 22:08:00
Postat av: Wilma

Aaah, jag måste ha meer! Så spännande! I love it! :))

Svar: Haha tack:)xx
Fanny och Nora

2013-03-02 @ 22:30:19
URL: http://onedirection1dnovell.se
Postat av: My

Åh älskar det:)Kanske blir emy kär i Louis?<3

Svar: Tackar, vem vet? haha:)xxx
Fanny och Nora

2013-03-03 @ 08:56:35
Postat av: Elin

Jättebra längtar till nästa kapitel!! :)

Svar: Tack:)xxx
Fanny och Nora

2013-03-03 @ 12:10:33
Postat av: Anonym

Asså, ni skriver så sjukt bra, älskar det! :)
Och jag håller helt med Felicia det gör iget med lite extra lång. Det är bra så kul att läsa! ;)

Svar: Tack så himla mycket! Håller med er finns inget bättre än långa kapitel! :Dxxx
Fanny och Nora

2013-03-03 @ 19:33:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0