Stay away, baby! Chapter 21

Tidigare:
"Nehhe, så du berättade aldrig för någon utav dom vad VI gjorde hemma hos dig igår kväll?" Frågar han mig och betonar vi. Jag svarar honom inte, han vet att jag har berättat för någon utav killarna vad vi gjorde igårkväll, men jag trodde inte att Zayn skulle säga till dom andra och gå till Louis och slå honom.
"Louis jag visste inte att dom skulle göra så där mot dig." Säger jag till honom.
 
"Nee eller hur Emy." Säger han bara.
 
"Jag lovar Louis." Säger jag till honom. Han kollar rakt in i mina ögon och jag kollar tillbaka in i hans ögon, dom är så fina en blå färg som jag aldrig hade sett någon ha. Jag ser hur han lutar sig närmare min bänk och jag lutar mig längre fram, vi möts i en kyss. "Du är fortfarande min" viskar han mot mina läppar. Jag vet inte var det var med den här kyssen den kändes annorlunda på något sätt, det var inte som dom andra vi hade delat. Vänta. Jag höllde väll inte på att falla för Louis? Gillade jag kyssen?

 
Kvarsittningen var slut och jag och Louis gick till våra skåp. Hela kvarsittningen hade Louis velat haft "hjälp" med pappret vi hade fått av kvarsittnings-läraren, sanningen var att han inte behövde hjälp han ville bara prata med mig.
Jag kom fram till skåpet och tog fram min jacka och väska. Jag stängde skåpet och klädde på mig jackan och tog tag i väskan i handen. Jag gick till enteren ioch där står Louis, han ler mot mig och jag ler tillbaka.

"Hej då Emy, syns imorn va?" Säger han till mig.
 
"Antar det, hej då Louis." Säger jag innan jag går ut från skolan, jag går till busshållsplatsen, jag hade ingen ork att gå hem och jag vile inte ringa Niall. Jag såg bussen komma och jag går på den och betalar för mig, jag ser några från skolan sitta längre in i bussen men jag går inte fram till dom. Jag sätter mig längst fram i bussen och sätter i hörlurarna i mobilen och öronen, och sätter på Demi Lovato's nya låt Heart Attack. Jag hade alltid gillat Demi's låtar, jag hade faktiskt träffat henne en gång i USA på en av hennes signeringar.
 
-
 
"Hej Emy." Hör jag Niall säga när jag kommer in i köket för att ta något att äta.

"Hej." Säger jag utan att kolla på honom, jag går fram till skafferiet men hittar inget jag vill ha.
 
"Kan vi inte dra till Starbucks istället?" Säger han. Jag stänger skåpet och kollar på honom.
 
"Visst, kom då." Säger jag till honom och går ut i hallen för att sätta på mig jackan och skorna. Niall kommer ut i hallen och sätter på sig skorna och en vanlig tjocktröja/munkjacka. Vi går ut ur huset och sätter oss inne i Niall's bil, ingen utav oss säger någonting alls. Bilfärden var tyst och det ända man hörde var musiken från radion, jag vart trött på pratet från radion. Jag sträcker armen till on/off knappen och stänger av radion och tar fram mobilen och kopplar in den och sätter min spellista på shuffle. Niall skrattar när "The Wanted's" låt kommer.
 
"Vad är det för fel på The Wanted?" Frågar jag honom surt.
 
"Ingenting, bara typiskt tjejer." Säger han och skrattar. Niall stannar bilen och då ser jag att vi redan är framme, jag har aldrig varit på starbucks än i London, och nu såg jag att vi var inne i stan där jag aldrig hade varit än. Jag borde verkligen åka hit någon dag och shoppa lite på Oxford street, kanske med Valerie: Eller kanske borde jag åka hit med Maura och lära känna henne bättre, det skulle ju inte skada.
 
"Kommer du?" Säger Niall som har öppnat min dörr åt mig och står redan ute på gatan. Jag nickar innan jag går ut ur bilen och vi går in mot starbucks. Vi hade tur att det var ganska tomt, jag såg bara två personer som fikade. Vi beställde vårat fika och fick det, vi gick och satte oss lite längre ner i "lokalen". Jag ställde ner mina grejer och satte mig ner, och samma sak gjorde Niall.
 
"Emy varför är du så tyst?" Frågar Niall mig.
 
"Ehh.. jag.. inget." Svarar jag honom.
 
"Säg." Säger han till mig.
 
"Varför slog du Louis?" Frågar jag honom och jag hör honom sucka och han drar handen genom håret.
Nytt kapitel, inte jättelångt men jag hinner inte skriva mer. Inte världens bästa/roligaste kapitel men hoppas att ni gillar det ändå. Hinner inte läsa igenom det men hoppas att det inte är för många stavfel och sånt.
 
Kram Fanny xx

Kommentarer
Postat av: Wilma

Herregud, jag är verkligen besatt av er novell. Haha. Älskar att ni uppdaterar så ofta! :))

Svar: TACK :)XX
Fanny och Nora

2013-03-09 @ 16:23:31
URL: http://onedirection1dnovell.devote.se
Postat av: My

Älskar er novell så sjukt mycket:)<3

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-03-09 @ 16:32:34
Postat av: Julia

Det här är min favorit novell som du har skrivit :) bäst, xx

Svar: tackar :)xx
Fanny och Nora

2013-03-09 @ 16:51:04
Postat av: Anonym

Omg! As bra!! Haha xD det viktiga e ju att du hann!!!😝❤

Svar: tack :)xxx
Fanny och Nora

2013-03-09 @ 17:55:44
Postat av: Felicia

Novellen är as bra!!!!! ❤😉

Svar: tack :Dxx
Fanny och Nora

2013-03-09 @ 18:14:48
Postat av: indra

Superbra! Håller med Emy angående The Wanted hehe...

Svar: haha the wanted äger! tack :)xx
Fanny och Nora

2013-03-09 @ 19:41:45
Postat av: Frida

Jag ÄLSKAR verkligen den här novellen!! :Dxxx

Svar: taaack :)xxx
Fanny och Nora

2013-03-09 @ 21:00:41
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Elin

Lika bra som alltid!!

Svar: tackar :)xx
Fanny och Nora

2013-03-09 @ 23:55:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0