Stay away baby! Chapter 43

Tidigare:
Det hade entligen börjat bli vår så det var lite varmare ute så jag, Val, Zayn och Zayns pojkvän Chris. Vi satt där ute och väntade på Niall och Emy eftersom de alltid kommer sist utav oss. Jag så hur Niall och Emy kom gåendes mot oss, Emy var i klädd en mörkblå one piece, vit linne under, skinn jacka över och hennes orange mössa som hon alltid har på sig.
 
"Hej!" ropade de samtidigt när de bara var några meter ifrån oss och vi ropade såklart 'hej' tillbaka. Niall kramade om Val och gjorde vårat 'bro' hälsning medans Emy kramade om alla oss. Hon kramade om mig sist och jag kanske råkade krama om henne lite extra länge och jag kände hur vi hade Valeries blick på oss hela tiden. När vi hade avslutat kramen som jag faktiskt ville skulle ha fortsatt mycket längre så började vi gå mot våra skåp för att ta våra böker som vi behöver till de klasser vi hade.
 
Louis perspektiv: 

Jag såg henne sitta själv vid en bänk och typ plugga eller något. Håret uppsatt i en bulle på toppen utav huvudet men några hårslingor ramlade ner och flög runt i vinden. Jag såg mig om, parken va helt folktom. Vågade jag gå fram? Jag vet ju att jag egentligen inte skulle träffa henne men varenda cell i min kropp drog mig mot bänken. Jag tittade runt en sista gång innan jag började gå mot henne. Hon tittade upp och log jag log tillbaks men hon tittade inte på mig.
 
"Hej Emy!" sa en kille. Emy reste på sig och kramade om killen han vände sig lite om och jag kunde se att det va Josh. Emy sa något tillbaka men jag kunde inte höra det över vinden men jag märkte en sak. Josh hand som höll i Emys! Jag skulle precis gå fram och säga åt Josh att han ska ge fan i henne och att hon va min när Emys skratt ekade över parken och jag såg hur hon log med hela ansiktet. Jag stannade där jag va medan jag såg dom gå iväg. Snabbt gick jag hem till mig där jag slet åt mig en flaska med vodka och gick ut igen. Även om det smakade skit och brände i halsen klunkade jag upp det mesta. Jag kände en varmhet spridas i kroppen och jag började ströva runt på stan. Plötsligt ser jag Emy i en resturang jag går in och skiter i att det kan vara farligt. 
 
"Emy..." vad var det jag skulle säga... "Emy..." säger jag igen för jag kan verkligen inte komma på vad det va jag skulle säga.
 
"Louis är du full...igen?" sa Emy.
Jo juste jag skulle vilja prata med Emy ensam "Emy kan jag få prata med dig ensam?!" sa jag och tittade på Josh innan jag började skratta/hicka. 
 
"Louis, Emy vill inte gå någonstans med dig stick härifrån bara!" 
 
"Du" sa jag och pekade på Josh. "Du har inget att säga i det här!" 
 
"Ser det ut som om hon vill prata med dig eller?" sa han och nickade mot Emy hon såg lite osäker ut.
 
"Emy älskling snälla jag måste säga något till dig!" nästan skrek jag förtvivlat. Hon tittade upp öppnade munnen men stängde den igen, sen öppnade hon den igen och sa. 
 
"Det du har att säga till mig kan du säga inför Josh" sa hon jag kunde se Josh ta Emys hand under bordet och jag blev arg.
 
"Emy jag älskar dig! Förstår du, men jag kan inte va med dig pågrund av... Jag minns inte just nu men jag vet att jag inte kan det men jag saknar dig så mycket! Jag saknar dig. saknar ditt skratt, dina kyssar och kvällen vi hade hos dig" Josh kanske inte förstod det sista jag sa men det gjorde Emy hennes kinder va illröda och hon tittade ner i bordet.
 
"Louis snälla gå"  det var bara en viskning men hon kunde lika gärna slitit ut mitt hjärta.
 
"Men jag älskar ju dig..."
 
"Du gör allt så svårt, snälla gå."  
 
Jag vände mig om och började gå en rund gammal tant stirrade på mig och jag blängde på henne hela vägen ut.
 
Emys perspektiv:
 
Jag sa hej då nästan direkt efter Louis hade gått. Jag kände mig dum som avbröt Josh och min dejt eller jag vet inte riktigt om man kan kalla det dejt då jag såg honom som vän. Ingen va hemma så jag gick hem, la mig på sängen och tog upp mobilen tittade runt lite tills jag inte kunde hålla mig längre jag behövde prata med honom igen så jag gick in på sms hittade Louis nummer och skrev ett sms.
 
Emy: "Hej vart är du?" någon minut senare plingade mobilen till.
 
Louis: "vet inte exakt"
 
Emy:"Kan du komma hit?"
 
Louis: "visst"
 
Jag gick ner till köket och väntade. Louis knackade på dörren och jag öppnade han såg ledsen ut.
 
"Emy förlåt jag..." 
Mer hann han inte säga för jag kysste honom.

Bästa Cornelia som har skrivit ännu ett nytt kapitel åt oss. Vet att vi har sagt det några gånger nu men era kommentarer är så stöttande! Fortsätt att skicka sms på kik, det är superkul! fannyhellmann och noraszente
 
Kram Fanny & Nora + Cornelia xx
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Awww!! Jättebra som alltid!! Längtar till nästa!! :Dxxxx

2013-04-15 @ 08:01:41
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Anonym

Omg!! Så bra!!! MEER!!!!!!!! :D <3

Svar: tack!! :)<3
Fanny och Nora

2013-04-15 @ 08:30:00
Postat av: My

Så himla bra!!!❤

Svar: tackar:)♥
Fanny och Nora

2013-04-15 @ 16:04:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0