Stay away, baby! Chapter 8

Tidigare:
Dom lyckades hålla det hemligt i ungefär ett halvår innan Harry såg dom åka i Liam's bil och kyssas bakom skolan. Det senaste halvåret har hon gått rädd hela tiden, hon har varit på sjukhuset en gång efter att en av mina kompisar hade slagit henne hårt i magen efter en fest. Dom flesta hade glömt bort det, så ingen hade gjort något på ett tag.
 
"Lou du kommer väl?" Hör jag Harry fråga mig, jag rycker till när jag hör mitt namn.
 
"Ja självklart, har jag någon gång missat en fest?" Svarar jag killarna, dom skrattar åt mig och jag skrattar med dom. Killarna reser sig upp och då märker jag att vi redan är vid skolan jag reser mig upp och vi går ut från bussen.

Jag står vid mitt skåp och tar fram böckerna till engelska lektionen vi ska ha nu direkt på morgonen. Jag försöker hitta en penna inne i skåpet men hittar ingen. Jag låser skåpet och ser Emy stå lite längre bort i korridoren vid sitt skåp. Jag går till henne och knackar henne på axeln, hon vänder sig om´och kollar på mig men vänder sig snabbt om till skåpet igen.
 
"Vad vill du?" Frågar hon med en lite arg röst.
 
"Ta det lungt Emy, skulle bara fråga om du hade en penna." Säger jag till henne, hon vänder sig om och räcker fram en penna. Jag tar tag i pennan och ser att det står någonting på "I <3 NY" jag kollar igen och ser att hon inte har vänt sig om.
 
"Är du från New York?" Frågar jag henne.
 
"Ja" Svarar hon mig och vänder sig om för att ta sina böcker.
 
"Coolt, har alltid viljat åka ditt." Säger jag till henne, men det kändes mer som att jag pratade med hennes rygg.
Hon vänder sig om med sina böcker i armen och stänger skåpet och låser det. Hon börjar gå till sin lektion och jag står kvar där vid hennes skåp och suckar. Varför var hon så sur mot mig för jag hade ju inte gjort henne någonting, jag går bort till min engelska sal och ser att vi redan har gått in, jag suckar högt. Jag öppnar dörren till salen och ser att Mr.Campbell kollar surt på mig.
 
"Ursäkta Mr.Campbell." Säger jag och går och sätter mig på den lediga platsen brevid Liam. Liam skrattar tyst åt mig när jag sätter mig ner, jag putar till honom i magen och han skrattar ännu mer.
 
"Liam och Louis var tysta." Säger Mr.Campbell strängt till oss, vi nickar bara som svar.
 
--Emy's perspektiv--
Kunde han inte bara låta mig vara, kunde han inte bett någon annan om en penna eller var han tvungen att fråga mig om en. Jag går i korridoren och ser Valerie stå en bit ifrån mig, jag går fram till henne och hon ler stort.
 
"Hej Emy, redo för lite so?" Säger hon och skrattar.
 
"Åhh såklart jag är det ska bli så kul." Säger jag ironiskt och skrattar, hon skrattar åt mig. Jag är glad att vi har blivit såna bra kompisar på bara två dagar, vi är väldigt lika varandra och då är ändå hon ett år äldre, hon hade berättat för mig att hon hade varit tvungen att gå om ett år för ett tag sen och det är jag glad över annars kanske inte jag hade träffat henne, och vem skulle jag ha varit med då?
 
"Föresten det är fest ikväll, vill du hänga med?" Frågar hon mig och ler.
 
"Ja självklart, jag älskade festerna i New York och dom är säkert lika roliga här." Svarar jag henne och ler stort.
 
"Bra kan jag komma till dig innan, så vi kan göra iordning oss tillsammans?" Frågar hon mig.
 
"Såklart, du kan komma när du vill." Säger jag till henne. Vi ser so-läraren komma och öppna dörren till salen, vi går in i salen och sätter oss längst bak i klassrummet.
 
-
 
Jag sitter hemma i soffan med Niall och väntar på att Valerie ska komma hit. Niall tittar på något pogram på MTV och jag kollar ointresserat på det. Jag hör dörrklockan plinga och jag reser mig upp ur soffan och går till dörren. Jag öppnar dörren och ser att Josh står där med rinnande blod från näsan och en blåtira på höger öga.
 
"Josh, vad har hänt?! Frågar jag högt. Jag hör Niall resa sig upp ur soffan och komma till oss, Josh går in i vårat hus och stänger dörren och låser den.
 
"Jag råkade komma i ett litet slagsmål." Säger han lungt. Jag kollar på honom med stora ögon.
 
"Litet?" Frågar jag honom.
 
"Emy det kude ha blivit mycket värre." Säger Niall brevid mig. Jag ser att Josh nickar på huvudet åt det Niall sagt.
 
"Men med vilka?" Frågar jag honom.
 
"Med Liam" Svarar han mig bara, jag hör Niall sucka brevid mig och jag kollar up på honom.
 
"Kom, vi går och tvättar bort blodet." Säger jag till Josh och drar med mig honom in i badrummet, jag tar fram lite bomull och häller vatten på det och torkar försiktigt bort blodet. Jag slänger det blodiga bomullet i soptunnan och tvättar av händerna.
 
"Tack Emy." Säger Josh till mig och kramar om mig.
 
"Ingen fara Josh." Säger jag till honom och besvarar kramen. Vi släpper taget om kramen och går ut till hallen igen. Vi går in till vardagsrummet där Niall och Valerie sitter i soffan, Valerie måste ha kommit medans Josh och jag var i badrummet.
 
"Hej på er, redo för fest?" Säger Valerie till oss ler.
 
"Hej Val, självklart!" Säger Josh och tar upp händerna i luften och hoppar på stället, vi skrattar åt honom.
 
"Om det är sådär du tänker dansa, tänker jag inte dansa med dig." Säger jag till Josh och skrattar, han putar ut underläppen och gör en ledsen minn, vilket gör att jag bara skrattar mer åt honom.

Wihhoooo ett nytt kapitel!! Nu ska jag sätta mig och skriva ett till kapitel som ni kan få imorn, för imorn kommer jag inte hinna skriva för jag ska till min kusin och sova över där.
Någon som ska till 1D world? Vill verkligen ditt, men kan inte! :(
Hoppas i alla fall att ni gillar det // Fanny, Nora hälsar också till alla underbara läsare xxx
 
6 kommentarer till nästa! xx

Kommentarer
Postat av: Frida

Jättebra! Jag ska till 1D world imorgon och det kommer bli sååååå kul! :D. Synd att du inte kunde gå!:(

Svar: tack! :) guuud vad roligt, som tur va har jag en kompis som ska ditt så jag har gjort en liten shoppinglista! Men liksom känslan att va där haha! xxx Fanny :)
Fanny och Nora

2013-02-22 @ 21:36:48
URL: http://Nattestad.onedirecctionn.blogg
Postat av: indra

Jättebra!

Svar: Tack:)xxx
Fanny och Nora

2013-02-22 @ 22:33:27
Postat av: Wilma

Superbra, as usual! Haha! ;)
Tack för länkbytet, var verkligen jätte schysst! :)

Svar: Tack:) ingen fara, det är bara kul:)xx
Fanny och Nora

2013-02-22 @ 22:49:05
URL: http://onedirection1dnovell.se
Postat av: Nathalie

Super bra kapitel!! Längtar till nästa!! :D

Svar: tack:Dxxx
Fanny och Nora

2013-02-23 @ 00:40:46
URL: http://allweneedisoned.blogg.se
Postat av: Elin

Superbra, längtar till nästa kapitel!! :)

Svar: tack elin! :)xx
Fanny och Nora

2013-02-23 @ 08:51:25
Postat av: Julia

Bra:):):)!

Svar: tackar :Dxx
Fanny och Nora

2013-02-23 @ 09:06:41
Postat av: My

Sjuktbra!Xxx

Svar: Tack :)xxx
Fanny och Nora

2013-02-23 @ 15:44:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0