Best friends forever? kapitel 8

 Tidigare:

"Det var The Line ni skulle till?" sa Paul som var tvungen att köra oss eftersom alla ville ha möjlighet att dricka "lite" ikväll.

 

"OH YES!" sa jag med en till gjord röst det gjorde så alla började skratta igen. Vad ska jag säga jag har talang i att få folk att skratta.

 

"Du behöver inte skrika, jag är fakriskt inte döv." sa han lite surt men Paul blir inte sur på en sån lite sak. Han blir sur om man till exempel rakar bort varandras ögonbryn. Men det hände bara en gång och det var att Liam och jag hade slagit vad i något som Liam förlorade i så jag fick äran att raka av hans ögonbryn när han sov. Och det läskiga var att han faktiskt passade rätt så bra i det om man ska säga sanningen. Men såklar så gjorde inte Paul det utan han skällde ut mig ordentligt men jag skyllde det på Niall som skyllde på Harry som sedan skyllde på Zayn som tyvärr var på toa så han fick all skulld för Liams bortrakade ögonbryn.


 Louis perspektiv

Vi var snart framme vid klubben och alla satt i bilen och pratade med varandra och skrattade. Lola verkade faktiskt ha det roligt, och det hade jag också. Jag kollade i bakspegeln och såg hur Lola satt och skrattade med dom andra killarna.

"Och då så ramlade vi i vattnet in för hela klassen." Skrattade Lola ur sig. Zayn kollade på henne med en sur blick men han kunde inte hålla inne skrattet han brast ut i skratt och det gjorde restan av killarna också.

"Sen kom jag inte upp och då fick jag hjälp av Lola men jag drog ner henne i vattnet istället." Fortsatte Zayn och skrattde. Man märkte verkligen att dom hade varit nära vänner, dom satt och prtade om massa gammla minnen och roliga grejer dom hade gjort med varandra. Deras familjer hade tydligen varit riktigt när varandra och Zayn och Lola's syskon brukade vara med varandra förut. Jag önskade att jag själv hade den kontakten med Lola, hon var så snäll, söt, snygg och ja helt perfekt... Jag kände hur bilen stannade till och hur Paul sa "hej då" till oss, alla gick ur bilen och vinkade till Paul som åkte iväg i bilen.

Lola perspektiv

Vi stog utanför klubben och man hörde den höga musiken dunka. Vi kollade på varandra och log innan Louis skrek till.

"Nu släpper vi loss!!"

Alla började skrattade men tog sedan steg in mot klubben, jag kände hur Zayn tog hans arm runt om mina axlar. Jag kollade på honom men han log bara, jag kollade på Louis som kollade på mig men han kollade genast fram igen. Vi kom in och fick en varm luft rack i ansiktet, det var riktigt varmt och det var riktigt mycket folk.Zayn och jag började gå dit alla människor stod och dansade så vi började göra samma sak.

I bilen hade Zayn sagt att han var ledsen över att han slutade ringa och likaså gjorde jag. För sanningen är den att vi båda gick vidare med våra liv, jag fick nya vänner och han var med sina gamla. Fast även om vi inte hade träffats på ungefär 10 år så var han fortfarande min bästavän och det är något som aldrig kommer ändras. 

Lyssna på låten
 
Jag la mina armar på Zayns axlar och han satte sina händer på mina höfter och vi började gå runt i en cirkel i takt till musiken.
 
"Förlåt." hörde jag Zayn viska i mitt höra medans musiken spelades. Jag kollade upp på honom och kollade honom rakt i ögonen och log som gjorde så han också log. Hans armar drog mig närmare honom och det slutade med att han och jag mötens i en kram. Jag drog in hans lukt och kände en stark parfym lukt men det ska man ju inte klaga på.
 
"Du behöver faktiskt inte säga förlåt för det är inte ditt fel, det var tidens fel." viskade jag i hans öra som ett svar på det han sa tidigare innan vi dansade tryckare. Genom den mörka belysningen så såg jag ett litet leende forma sig på hans läppar. Han pussade mig på pannan och jag lutade mitt huvud mot hans bröstkorg ,och log igen.. Jag känner på mig att jag kommer få en sådan tränings verk i kinderna imorgon efter att jag ler så himla mycket ikväll. Men jag har nog inte varit så här glad eller lycklig på väldigt länge och det är bara ett bevis på att Zayn är och kommer alltid att vara min bästavän.
 
"Vill du ha en drink?"
 
"Visst."
 
"Bra, kom." sa han och började dra mig mot baren. Han beställde en drink till mig och en till honom och vi satte oss ner och bara började prata med varandra medans vi drack.

Kapitel 8 är ute, hoppas ni gillar det vet i alla fall att statistiken är på topp!! YAY!! Men ni får hemskt gärna slänga in en komentar om ni vill.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0