Best friends forever? kapitel 9

 tidigare:
"Du behöver faktiskt inte säga förlåt för det är inte ditt fel, det var tidens fel." viskade jag i hans öra som ett svar på det han sa tidigare innan vi dansade tryckare. Genom den mörka belysningen så såg jag ett litet leende forma sig på hans läppar. Han pussade mig på pannan och jag lutade mitt huvud mot hans bröstkorg ,och log igen.. Jag känner på mig att jag kommer få en sådan tränings verk i kinderna imorgon efter att jag ler så himla mycket ikväll. Men jag har nog inte varit så här glad eller lycklig på väldigt länge och det är bara ett bevis på att Zayn är och kommer alltid att vara min bästavän.
 
"Vill du ha en drink?"
 
"Visst."
 
"Bra, kom." sa han och började dra mig mot baren. Han beställde en drink till mig och en till honom och vi satte oss ner och bara började prata med varandra medans vi drack.
 the date
en vecka senare

To Lola: Var klar vid 7. xx
 
Var det enda som stod i sms:et jag hade fått från Zayn så jag låste mobilen och slängde den på sängen. Jag suckade och satte mig på sängkanten och skakade på huvudet. Vad fan har hänt? Zayn och jag har bara kommit varandra närmare efter att jag följde med till The Line. Under hela veckan har jag varit med killarna och dom har fått en speciell plats i mitt hjärta. Den delen kallar jag för "fem stora misstag i mitt liv" och ibland så undrar jag om jag gjorde rätt när jag sa ja till att följa med till klubben den kvällen. Men det slutar alltid med att jag antigen somnar eller att jag börjar tänka på annat som inte ens är viktigt. I alla fall Zayn har precis bjudit ut mig och han har sakt att han ska ta med mig till ett speciellt ställe. Jag älskar överraskningar, de är det enda som gör mitt liv lite roligare. Men när det gäller en överrasknings dejt så är det blandade känslor och speciellt när det är Zayn som jag ska på dejt med. Mina tankar som åter igen hade åkt på ett annat spår kom nu tillbaka när min mobil blinkade av att jag hade fått ett till sms.
 
From Zayn stod det så jag klickade upp sms:et och läste vad som stod.
 
To Lola: ha på dig något speciellt till vår speciella dejt. xx

Jag suckade men log endå som en idiot efter att jag hade läst det och låst mobilen åter igen. Jag reste på mig och gick till min garderob och började leta efter något att ha på mig. Jag stog säkert i 5-10 minuter och bara kollade runt efter något som jag kunde ha på mig men nej, jag hittade absolut inget som föll mig i smaken. Nej detta behöver expert hjälp! 
 
"Ella och Ellie!" ropade jag. Jag hörde en dörr öppnas och snabba steg som började komma närmare. Min dörr flög upp och i dörren stod mina systrar, Ella och Ellie.
 
"Vad vill du?" sa Ellie
"Jag behöver er hjälp."
"Du behöver vår hjälp? Är du sjuk eller något för du behöver aldrig vår hjälp annars." sa Ella och hon hade rätt. Jag bad alltid om hjälp när jag var sjuk men aldrig annars. Men nu behövde jag deras mode hjälp plus smink och hår kunskaper.
"Jag ska på dejt." mumlade jag
"DU SKA PÅ VADÅ!?!" skrek Ella och både hon och Ellie hade munnen hängandes.
"Med vem?"
"Zayn.." sa jag nästan ohörbart men dom hörde tydligt vad jag hade sagt för dom började hoppa runt i mitt rum.
"Ska ni hjälpa mig eller inte?" sa jag och dom nikade snabbt och gick fram till garderoben. Jag lät dom diskutera ifred om vad jag skulle ha på mig så jag gick in i badrummet och började göra mig iordning för en dusch.
 
När jag kom ut från duschen så satt Ella och Ellie på min säng med nöjda minner på deras läppar.
"Har ni väljt vad jag ska ha på mig?" sa jag och dom nickade och reste sig upp. Dom hade lagt fram en svart skinnkjol, en vinröd torsolette med nitar på, ett par beigea kilklackar, en svart kavaj, en kuvertväska som också hade nitar, armband och örhängen som dom också hade nitar. Det var tjejigt med en tvist precis som jag är, tjejig med en tvist. Jag log och kramade om dom i en varm kram så dom började skratta.
"Klä på dig." sa dom i mun på varandra när vi hade avslutat kramen. Jag nickade och gick till sängen för att ta med kläderna till badrummet för att bytta om.
När jag kom ut från badrummet så hade mina systrar hämtat deras smink väskor, dom fick inte plats med allt smink i deras necessärer, dom hade också satt på min locktång. Ella tog min hand och drog med mig till mitt smink bord som stod i rummet. Ella började göra mitt smink och Ellie började göra mitt hår så det skulle gå lite snabbare.
"Kom ihåg att jag inte vill se ut som er när ni är klara med mig." sa jag en aningens drygt men det brydde sig inte dom sig om eftersom dom var fullt konsentrerade i vad dom höll på med.
 
"Ella är du klar med sminket?" frågade Ellie som nu var klar med mitt hår.
"Japp och jag antar att du också är klar."
"DUH.. Ett..."
"Två Tre!" sa Ella och vände på mig så jag såg min spegelbild i spengeln som hängde på väggen. Och jag ska inte ljuga dom hade faktiskt gjort ett bra jobb. Mitt hår var lockat i stora lockar som räckte till revbenen, mitt ansikte var täckt med ett litet lager foundation och över det lite puder. Ella hade lagt på lite bronzer på mina kindben, mina ögon hade hon sminkat i neutrala färger med lite glitter på ögonlocket, mina läppar var i en neutralt läppstift. Jag reste mig upp kramade om dom igen och när vi stod i vår lilla kram så hörde jag att någon ringde på dörren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0