One Shot - Harry Styles

Du går ner för trappan i den kalla mörka gränden, du ser hur det sitter en man lite längre ner i gränden. Du försöker undvika honom, men det går inte som du vill. Istället kommer han fram till dig, drar ner dig på marken och lägger sig över dig och mannen kysser dig hårt. Du försöker komma loss men det går inte, helt plötsligt känner du hur mannens läppar inte befinner sig på dina läppar längre. Du tar ett djupt andetag och blundar innan du hör en ”smäll” du öppnar ögonen och ser hur det står en kille med krulligt hår och slår mannen som nyss har varit på dig. Du sätter dig upp och stirrar på pojken, vem är han? Jag har aldrig sett honom innan men han verkar ändå så bekant. Han sträcker ut handen mot dig som ett tecken på att han kunde hjälpa dig upp. Du tar tag i hans hand och reser dig upp.

”Hej, jag är Harry.” Säger han till dig.

”Ehh hej, jag är (ditt namn).” Svarar du honom och kollar på honom, han kollar på dig med en lustig blick som att du var helt galen.

”Vad gör du här ute nu?” Frågar han dig som att det skulle vara fel/galet att vara där nu.

”Skulle tänka lite, jag skulle kunna fråga dig samma fråga.” Säger du till honom

”Samma anledning faktiskt, det är ett tyst och bra ställe att tänka på.” Säger han du nickar bara som svar, han fortsätter meningen med. ”Men tydligen var det inte så lugnt här nu.” Säger han och ler stort mot dig.

”Tydligen inte, tack förresten.” Säger du till honom och skrattar lite.

”Det var med nöje.” Säger han och blinkar med sitt högra öga. ”Ska vi gå ut härifrån?” Frågar han dig och ler du ler tillbaka.

”Ja visst.” Svarar du honom och ni börjar gå ut från den kalla gränden. När ni väl är ute från den kalla mörka gränden och står ute på vägen, så kramar han om dig.

”Jag måste tyvärr gå, men vi kan byta nummer och höras av?” Frågar han dig.

”Visst.” Säger du och ni ger varandra era mobiltelefoner så att ni kan lägga in era telefonnummer i varandras mobiler. Ni ger tillbaka varandras mobiler och säger hejdå. Du tar fram dina hörlurar och sätter i dem i öronen, Ed Sheeran’s låt Lego House kommer på och du hummar med i tyst.

-NÄSTA DAG-

Du vaknar upp av den starka vårsolen som kommer in genom dina stora fönster som är i sovrummet. Du reser dig långsamt upp från din stora dubbelsäng och går fram till fönstret. Du ser den underbara utsikten över London och ler för dig själv. Du går ut till hallen för att hämta dagstidningen som sitter fast i dörrinkastet, du tar tidningen och slänger den på köksbordet. Du kokar lite vatten till tett och brer en macka med smör och lägger lite ost ovanpå. Du sätter dig vid köksbordet och viker upp tidningen och kollar vad som står, när du kommer till ungefär hälften av tidningen så ser du en bild på killen du hade träffat igår kväll du börjar läsa texten..

One Direction stjärnan Harry Styles sågs igår med en okänd tjej, vem är den okända tjejen som Harry har träffat? Är hon bara en av alla hans fans eller är den en ny het romans på gång? Vi hoppas på en het romans med vad kommer alla ”directioners” tycka om saken? Vi får se vad som händer.

Du stänger igen tidningen och viskar tyst för dig själv.

”Ohh herregud, jag har blivit räddad av Harry Styles och fått hans nummer.” 


Heeeellooooo jag(fanny) hade ingen fantasi till ett nytt kapitel så jag satte mig och skrev en one shot(som en kort novell) istället. Det är den absolut första One Shot:en jag skriver, så skulle va jättekul om ni kommenterar vad ni tycker!
 
♥♥ Kram Fanny ♥♥

 PS. Ett nytt kapitel kommer imorgon!


Kommentarer
Postat av: Jooysann

Det var ju jättebra, texten fångar mig verkligen och man kan föreställa sig att man är med i berättelsen. ;)

Svar: tack så mycket! :)♥♥
Fanny och Nora

2013-04-18 @ 22:34:03
Postat av: Felicia

As bra ju!!!!!!!! ;)

Svar: tack!♥
Fanny och Nora

2013-04-20 @ 02:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0