One Shot till Bella - Liam Payne

Bella står framför spegeln i sin lägenhet och fixar det sista på hennes sminkning, det vart en enkel sminkning med lite BB crème och svart volym mascara. Jag hör hur någon plingar på min dörr och jag packar ihop sminkgrejerna i den lilla sminkväskan och går ut till hallen. Jag öppnar dörren och ser min underbara pojkvän stå framför mig, hans bruna ögon kollar upp o ner på min kropp och han ler. Han har på sig en svart/vit tröja och ett par vanliga mörkblå jeans. Hans hår som har växt ut igen på hans huvud var perfekt stylat. Det var dags för doms dejt den hade nu varit tillsammans i ett år och det hade varit den bästa tiden i deras liv.

”Hello babe” Säger han till mig och kysser mig på kinden.

”Hi darling” Svarar Bella honom hon sträcker sig efter hennes jacka som hänger på en av krockarna i den ljust målade hallen. Hon går ut och stänger igen dörren och låser den och lägger i nyckeln i fickan på den mörkblå jeansjackan.

Efter ett tag så kommer vi äntligen fram till ett litet öde ställe utanför London, hon kollar sig omkring och ser en vacker äng med blommor och i slutet av ängen så ser hon en stor skog med mängder av träd. Bella kollar upp på Liam som har ett stort leende på sina läppar. Hon ser hur Liam håller i en korg och på korgen ligger den en filt, hon tar tag i filten och lägger ut den mitt på ängen. Liam lägger fram två skålar, en med jordgubbar i och en med choklad så att vi kan göra chokladdoppade jordgubbar. Han tar också fram sin mobil och sätter på hans spellista på spotify. Dom sätter sig ner och Bella lutar sitt huvud mot Liams axel, dem sitter där ett tag och äter chokladdoppade jordgubbar och lyssnar på musiken. Efter ett tag så kommer låten ”Little Things” upp och Bella ler för sig själv. Hon tyckte det var ganska gulligt av Liam att ha hans egna låt i hans spellista.

”Can I have this dance?” Säger Liam och ler stort mot Bella, Bella nickar som svar och ler ett stort leende. Hon lägger armarna om hans nacke och han tar tag i hennes midja, dem står där ett tag och bara njuter av musiken och varandra.

”Do you remember how we meet?" Frågar Liam henne när dem fortfarande står och dansar.

”Ofcourse I do” Svarar hon honom och tänker tillbaka på tiden när dem sågs för första gången.

~Flashback~

Äntligen skulle hon få det hon alltid hade velat så länge flytta bort från Sverige och istället få flytta till England och börja skolan där. Hon skulle få bo hemma hos Paul hennes farbror, och hans familj. Efter några år så bestämde sig Paul för att ta ett jobb som livvakt. Så hela familjen flyttade till London och likaså Bella. Bella hade äntligen slutat skolan och börjat jobba istället på ett litet café mitt inne i city. En dag när Paul kom hem så hörde hon att det inte bara var han som kom hem, hon antog att det bara var några utav hans kompisar som var över på besök. Så hon satt kvar uppe på sitt rum och kollade runt på datorn tills hon hörde att hennes dörr öppnades. Hon vänder sig om och ser en snygg kille i hennes egen ålder stå där med en frågande blick.

"I was just looking for the toilet." Säger han till henne.

”Ohh okay, I'll show you" Svarar hon den okända killen. Hon reser sig upp och går fram till honom.

”Bella.” Säger hon och räcker ut handen.

”Liam.” Svarar han henne och dem skakar händerna.

~Flashback slutar~

Liam börjar sjunga med lite i slutet av sången och backar back huvudet lite och kollar rakt in i Bellas ögon.

”Jag älskar dig.” Säger han på en halvdålig engelska.

”Jag älskar dig med.” Svarar Bella honom, dem lutar sig fram och kysser varandra passionerat. Dom packar ihop grejerna i korgen och lägger in korgen i bilen,

”Want to take a walk?" Frågar Liam henne och hon ler nickandes. Dem går runt en stund och pratar om det senaste året och hur bra det har varit, och hur bra det hade gått för hans band på en sådan kort tid. Efter doms trevliga dejt på ängen så åker dem hem till Liams lägenhet och kollar på film och myser hela kvällen. 


Woop woop!! Bella's one shot klar av mig(fanny)!! Hoppas du vart nöjd och att dom engelska dialogerna vart bra. 
Om det är någon mer som vill ha en one shot så är det bara att ni kommenterar lite om er själva och vad ni vill att den ska handla om. 
 
Ni har väl inte missat kapitel 49?? 
 
Kram Fanny & Nora xx

 


Kommentarer
Postat av: Bella

jättebra :) xxxx älskar den :) kram! xxx

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-04-23 @ 07:21:29
Postat av: Anonym

Omg! Den var bra!! :P
Skulle du kunna skriva en till mig?? Med Louis? Eller ngn annan av killarna??!

Svar: viisst :)xx
Fanny och Nora

2013-04-23 @ 09:10:57
Postat av: Felicia

Oj glömde mitt namn! *_*
Felicia! Just so you know!

Svar: haha det är okej!! :D vad vill du att det ska handla om på ett ungefär? :)xx
Fanny och Nora

2013-04-23 @ 09:11:44
Postat av: Felicia

Tack tack tack!!! <3
Det spelar absolut ingen roll! :D du kommer säkert på ngt jättebra! :)

Svar: haha varsegod, okej ska försöka komma på någonting kanske tar några dagar har tre prov i veckan men jag skriver när jag har tid :)xx
Fanny och Nora

2013-04-23 @ 21:27:45
Postat av: Melissa

Kan du snälla göra en om mig och Liam? Snälla jag älskar han och du skriver såååååå bra jag vill att den ska handla om att.. Nr du får jätte gärna komma på något snälla gör en om mig / Melissa

Svar: Visst, gör det gärna! :)xx
Fanny och Nora

2013-04-24 @ 07:49:54
Postat av: Bella

Jag vill har en till OneShot, men den här gången med Louis! :) Går det bra? :) kram! xx har en idé :) xx

2013-04-24 @ 17:58:51
Postat av: Felicia

Oki! Jag klarar att vänta!! Lycka till på proven!! :) ;) xx

Svar: tack! :)xx
Fanny och Nora

2013-04-24 @ 21:57:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0