Stay away, baby! Chapter 34

Tidigare:
Jag hörde min mobil ringa och gick in till köket där den låg. Det var pappa som ringde.
"Hej pappa"
"Hej" sa han.
"Vet du, idag har jag haft en perfekt jag.Vet du hur mycket vi har shoppat? Haha"
"Nej men du gumman jag vet att det kommer förstöra din semester men.." sa han "Men Niall ligger på sjukhuset och har en hjärnskakning han ska opereras nu snart men han kommer bli bra tror dom"
"Va vad har hänt?" frågade jag fast jag hade mina aningar.
"Han var i slagsmål med en annan pojke" sa han.
"Okej kan du boka om min biljett?"
Vi bestämde att han skulle se om han kunde boka om den till imorgon, visst det var bara en dag tidigare men jag ville träffa Niall så fort som möjligt. I mitt huvud gnagde en tanke om Louis också för jag antar ju att det var han och Niall som slogs. Men om det var han skulle jag inte fråga hur han mådde nej jag skulle bara skälla ut honom för att ha gjort något så dumt! 
 
Jag satt åter igen på ett flygplan men denna gången till London igen, pappa hade fixat så jag kunde åka hem en dag tidigare. Så jag hade inte kunnat följa med mina vänner till min gammla skola för att hälsa på alla, men det gjorde inte så mycket jag hade hunnit träffa dom flesta av mina vänner redan. Jag satte i hörlurarna i öronen och startade The Wanted's låt "Glad You Came", jag kunde inte få nog av den låten, den var så bra och ingen säger ju nej till att lyssna på fem snygga killar. 
 
 
--Louis's perspektiv--
Niall var fortfarande på sjukhuset och samma rykten gick fortfarande runt att jag hade gjort Emy gravid och det var därför hon hade åkt till New York. Hur kunde ens folk hitta på såna rykten och vem fan hade fått reda på det, jag har inte berättat det för någon så Emy måste ha gjort det men till vem? Stackars Emy hon hade säkert igen aning om vad som hände här hemma, hon visste kanske det om Niall men hon hade nog igen aning om alla rykten som gick om henne. Det var andra lektionen på dagen och jag hade ingen lust att vara kvar i skolan, allt skitsnack gjorde mig galen. Jag gick ut från lektionen och jag hörde hur läraren ropade efter mig men jag orkade inte bry mig jag ville bara härifrån. Jag gick till skåpet och tog mina kläder och slog igen skåpet hårt. Jag gick ut från skolan och nerför gatan med riktningen hem till mitt hus, jag kollade mig omkring det var inte många människor ute dom flesta var nog i skolan eller på jobbet. Jag gick förbi Emy's hus och såg hur en taxi stannade utanför hennes hus, och ut ur taxin kom Emy. Taxichauffören tog fram hennes resväska ur bagaget och Emy betalade honom för taxin. Jag såg taxin åka iväg och Emy gick till hennes hus, hon grävde i hennes handväska hon letade säkert efter hennes nycklar. Jag börjar gå fram till henne, om hon ska få reda på allting som har hänt så ska hon få reda på det från mig inte någon annan.
 
 
"Emy" Ropar jag på henne. Jag ser hur hon vänder sig om och när hon ser mig ler hon lite. Jag springer fram till henne och kramar om henne.
 
 
"Hej, varför är du här?" Frågar hon mig. 
 
 
"Jag såg dig och jag måste berätta en sak för dig." Berättar jag för henne. 
 
 
"Jag vet redan att Niall ligger på sjukhuset Louis." Säger hon till mig.
 
 
"Det var inte det jag ville." Säger jag. 
 
 
"Vad var det då?" Frågar hon mig. 
 
 
"Kan vi gå in?" Frågar jag henne, hon nickar bara som svar och låser upp dörren och går in, hon lämnar dörren öppen så att jag kan gå in jag stänger dörren efter mig. Emy går in i köket och sätter sig vid bordet, jag sätter mig mittemot henne. 
 
 
 
"Jag vet inte hur jag ska börja." Säger jag till henne. 
 
 
"Säg det bara:" Säger hon till mig.
 
 
"Det går massor rykten om dig." Berättar jag för henne. 
 
 
"Vad för rykten?" Frågar hon mig. 
 
 
"Att du åkte till USA för att du var gravid, och alla typ vet att vi hade sex." Svarar jag henne. Jag ser hur hennes lilla leende försvinner och hur det börjar tåra up i hennes ögon. Jag reser mig upp och sätter mig brevid henne och kramar om henne. "Det är inte jag som har sagt något." Säger jag till henne. Hon kollar upp på mig och ler ett litet leende.
 
 
"Louis var det dig Niall slogs med?" Frågar hon mig. 


"Han kom och slog ner mig så jag försvarade mig." Säger jag till henne. 
 
 
"Kan du följa med mig till sjukhuset?" Frågar hon mig.
 
 
"Jag tror inte Niall vill ha mig där Emy." Säger jag till henne.


"Jag bryr mig inte, jag vill va med dig." Säger hon till, vill Emy vara med mig? 
 
 
"Va?" Frågar jag henne. 


"Niall kan inte bestämma vem jag ska vara med, det är mitt val." Säger hon och ler mot mig. 
WHAT?? Vad sa precis Emy, vill hon vara med Louis? Och hur? Som vän? Pojkvän?
 
Haha, varsegoda här får ni en ny del som jag Fanny har skrivit ihop ny på morgonen eller morgon och morgon...
 
 
KOMMENTERA!! Kram Fanny & Nora xx

Kommentarer
Postat av: Sandra Eriksson

superbra!

Svar: tack :)♥
Fanny och Nora

2013-04-02 @ 14:04:01
URL: http://sandraerikssons.blogg.se/
Postat av: My

Jättebra kapitel.Längtar till nästa❤

Svar: tack ♥
Fanny och Nora

2013-04-02 @ 15:38:59
Postat av: Frida

Sååå bra!!! :)xxx

Svar: tack :)xxxx
Fanny och Nora

2013-04-02 @ 15:49:56
URL: http://nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Felicia

The best of the best!!! 😝❤

Svar: Haha tack:)<3
Fanny och Nora

2013-04-02 @ 20:32:19
Postat av: Elin

Jättebra, jag längtar till nästa!! :)

Svar: tackar :)♥
Fanny och Nora

2013-04-02 @ 23:34:06
Postat av: Anonym

Suuper bra! Men har ni aldrig tänkt på att ha dialogerna på engelska och inte på svenska...?

Svar: tack :)♥
Fanny och Nora

2013-04-02 @ 23:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0