Stay away, baby! Chapter 41

Tidigare:
Vi gick till Zayns hus för hans föräldrar var borta, där berättade jag allt som hade hänt.

 

"Zayn följ med här" sa jag och drog med honom in på toaletten där jag började tvätta hans ansikte. När vi gick ut stod Josh där också han rusade fram och kramade om mig.

"Hur är det?" Frågade han mig.

"Bra antar jag, varför ska jag hamna med dom fel killarna här?" 

"Jag vet inte Emy men jag skulle aldrig skada dig!" sa han och kramade om mig lite hårdare.

Vi sov alla hos Zayn, jag och Josh i hans föräldars säng och Niall på soffan. Josh hade inte släppt mig ur sikte på hela kvällen och när jag väl somnade kände jag mig trygg...


--Louis's perspektiv--
Jag gick in i skolan med Liam brevid mig, jag var trött och hade inte sovit på hela helgen, jag hade inte kunnat sova efter vad som hade hänt. 

~Flashback~

Jag stog med några snygga tjejer och dansade loss, jag såg hur Dylan och Ryan kollade på mig och gick fram till mig. 

"Kom hit." Säger dom till mig. 

"Har jag något val eller?" Frågar jag dom ironiskt. Jag följde med dom ut, utanför ladan.


"Du har ett val, antagligen så stannar du hos Emy och ni kommer bli skadade båda två eller så kommer du till våran grupp och jobbar med oss." Säger Ryan till mig. 


"Och varför skulle jag vilja vara med er för?" Frågar jag dom katigt. 


"För att rädda Emy." Säger Dylan till mig. 

~Flashback slutar~


Jag hade bestämmt mig för att göra som Dylan och Ryan sa, va med i deras grupp. Jag kommer göra allt som krävs för att Emy ska vara säker. Jag vet att hon säkert kommer hata mig just nu men det är allt jag kan göra jag vill inte att hon ska skadas. 

-

Hela dagen i skolan hade jag sett hur Emy var med alla hennes kompisar Val, Josh, Niall och Zayn. Speciellt med Josh dom hade varit mer med varandra än vad dom bruckade men jag antar att det inte var något speciellt. Jag skulle göra vad som helst för att ha Josh's plats just nu, han fick vara nära henne hela tiden utan att va rädd för att någon skulle skadas. Min blick fastnade på Emy som gick förbi mig tillsammans med Valerie, jag kollade ordentligt på hennes ansikte och såg hur hela kinden var svulen och röd. Vad fan var det som hade hänt? Jag kom  ihåg hur hon hade kommit fram till mig på festen och sa någonting om Harry men jag trodde inte att det var någonting viktigt. Jag måste prata med Harry. 

-

Efter skolan stack jag direkt hem med förhoppningen om att Harry var hemma så att jag kunde prata med honom. Jag gick in i huset och såg hur hans skor var slängda i hallen mitt på golvet. Jag gick up på övervåningen där han har sitt rum, jag öppnade dörrren direkt utan att knacka. Som tur vad så satt han bara i sängen med laptopen i knät. 

"Heeeey brorsan." Säger han till mig.

"Vi måste prata om vad som hände på festen." Säger jag till honom, han nickar bara som svar. "Var det du som slog Emy, vad gjorde du med henne?" Frågar jag honom. 


"Chilla, jag har inte slagit henne." Säger han till mig. "Vi hånglade lite bara, men hon ville inte." Läger han till. 


"Va fan Harry!?" Skriker jag på honom och går därifrån.

--Emy'sperspektiv--

Från: Josh 
Lust att ses ikväll? x

Till: Josh 
Det är bara att komma över. :)x

From: Josh 
Kommer om fem. x


Jag log mot mobilskärmen, Josh hade varit riktigt snäll mot mig sänns festen, visst han var snäll innan också men nu hade han varit mycket mer omtänksam än innan. Jag hörde hur någon knackade på dörren, Josh bodde nära mitt hus så det tog inte lång tid för honom att komma över. Jag reste mig up från vardagsrums soffan och gick till hallen och öppnade dörren åt Josh. 


"Hej Emy, hur är det?" Frågar han mig och kramar om mig. 


"Det är bra, du då?" Svarar jag honom. 


"Super." Säger han och tar av sig sina ytterkläder. Vi går upp på övervåningen till mitt rum och sätter oss ner i sängen. 

 

"Lust att kolla på en film?" Frågar jag honom. 


"Visst, vart är Niall?" Svarar han mig. 


"Han är lite nere, tror det har med Val att göra." Svarar jag honom och ler, jag startar filmen So Undercover och lutar mig bakåt mot väggen. Josh gör samma sak och lägger armen omkring mig, jag lutar automatiskt huvudet mot hans bröst. Jag gillade att ha Josh så nära mig, men jag ville hellre att det var Louis som satt brevid mig..


 

 Wihoooo nytt kapitel!! Igår fick jag ett kik meddelande från en av våra underbara läsare och det är jättekul att chatta med er, så om ni har lust att kika mig så heter jag fannyhellmann där. 

Vill bara säga också att era kommentarer är fett peppande, blir så glad över dom!

KOMMENTERA NU UNDERBARA LÄSARE!! Kram Fanny & Nora xx


Kommentarer
Postat av: Anonym

IIIIHHHHHH!!! Vad bra! x) :D

Svar: haha tack :)♥
Fanny och Nora

2013-04-11 @ 22:38:49
Postat av: Frida

Suuuper duuuuper braaaa!!!! :)xxxx

Svar: Tack :)xxxx
Fanny och Nora

2013-04-12 @ 07:32:23
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Felicia

Såå bra! Vill ha meer!! :D

Svar: tack, det kommer :)xx
Fanny och Nora

2013-04-12 @ 11:29:37
Postat av: My

Åh såååå bra!!!❤

Svar: tack :)♥
Fanny och Nora

2013-04-12 @ 15:56:40
Postat av: Denise

Åh vad bra! :D <3

Svar: tack :)♥♥
Fanny och Nora

2013-04-12 @ 17:33:11
URL: http://oneedirection.devote.se
Postat av: Anonym

Mer!!!!!

2013-04-13 @ 13:39:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0