Stay away, baby! Chapter 49

tidigare:
 
"Emy?" Frågar han mig och jag kollar upp på honom. 
 

"Ja." Svarar jag. 
 
 
"Vad har hänt med din mamma?" Frågar han mig. 
 
 
"Vad menar du?" Frågar jag honom och känner hur det bränner till lite i ögonen, jag gillar inte att prata om min mammas död, det var alltid någonting jag hade haft riktigt svårt för. 
 
 
"Du pratade om henne i sömnen inatt." Säger han till mig.
 
 
"Hon dog när jag var liten, hon var svårt sjuk i leukemi." Berättar jag för honom.
 
 
"Förlåt Emy, jag visste inte." Säger han och jag hör hur han menar det. 
 
 
"Det är okej du visste det inte." Säger jag till honom och ler smått och jag känner hur tårar rinner på mina kinder. 
 
 
"Du behöver inte gråta älskling, jag är här." Säger han till mig, och kysser mig på pannan.
Jag och Louis hade idag precis varit tillsammans i en vecka och den veckan har varit den bästa veckan någonsin. Ja, ingen kanske vet att vi är tillsammans och vi kan inte hålla hand, kramas, kyssas eller ens gå nära varandra under dagarna i skolan. Men varje dag då jag kommer hem så går jag antingen över till Louis eller så kommer han till mig och om vi inte kan vara hos någon av oss så går vi ut. För ungefär två dagar sedan så var Niall hemma och Harry var hemma hos Louis så då kunde vi inte vara hos någon av oss så vi mötes ute i en skog som låg rätt så nära våra hus.
 
-Flashback-
 
From Louis
 
Harry är hemma, sorry love xx
 
Jag suckade när jag läste smset som Louis hade skickat. Harry var hemma hos honom och Niall var hemma hos mig, fast han bor ju här men i alla fall. Min mobil pep till igen och jag tog upp den från sängen där jag hade kastat den efter jag hade läst Louis sms. Men deta sms var också från Louis och åter igen så spreds ett stort leende på mina läppar som alltid kommer när han antingen ringer eller smsar.
 
From Louis
 
Jag har ett behov av att träffa dig nu så vi möts vid skogen( du vet den som är sjukt nära våra hus) och så kan vi hänga där. NEED 2 SEE MY BEAUTIFUL GIRLFRIEND!! XX
 
Mitt leende blev större men mina kinder blev också mer och mer röda efter det som han hade skrivit. Han hade verkligen förendrats på bara några dagar men han var fortfarande Louis, min Louis. Jag skickade tillbaka ett sms med ett "okej" och några "xx" och "♥♥". När jag hade skickat iväg sms så kastade jag mobilen så den landade på sängen. Jag gick fram till min spegel för att titta hur jag såg ut. Min sminkning var helt ok, min vardagliga skol make up men jag tror att jag bytter om till springkläder. Jag gick bort till min walk in closet och gick till den del utav garderoben som jag hade alla mina träningskläder. Jag tog fram ett par longa löpartights, ett rosa linne, en vit sport bh och till sist en stor svart munkjacka så jag inte skulle frysa ihjäl. Mina kläder som jag hade haft på mig tidigare idag tog jag av mig och satte på mig mina träningskläder. När jag hade tagit på mig allt så drog jag igen dragkedjan och tog på mig mina rosa nike joggingskor. Innan jag gick ut hur mitt rum så tog jag med mig min mobil för att sedan börja gå mot skogen för att träffa Louis. När jag kom ner så såg jag Niall sitta i vardagsrummet tittandes på någon film som inte verkade bra.
 
"Jag sticker ut ett tag!" ropade jag och öppnade dörren för att så snabbt som möjligt komma ut från huset. Jag hörde ett "ses sen då!" innan jag hann stänga dörren helt. Jag började springa mot skogen så att det såg ut som jag faktiskt var ute och sprang.
 
-
 
"Babe." jag såg Louis stå några meter ifrån mig. Jag sprang fram till honom och kramade om honom, han lyfte upp mig i kramen så mina fötter inte nuddade marken. När kramen var avslutad så böjde sig Louis sig ner så att hans ansikte bara var några centimetrar från mitt. Men till slut så kysste han mig med hans underbara läppar som får mig att glömma hur man andas. Vi stod där ett bra tag och bara kysstet och tog syre pauser men när jag började känna hur jag började få träningsverk i läpparna så puttade jag bort honom lite.
 
 
"Vad fan?! Vill du inte?" sa han surt.
 
 
"Såklart jag vill, jag har bara en väldig träningsverk i mina läppar just nu men om en stund kan vi fortsätta." sa jag och jag såg hur hans sura ansiktsuttryck försvan och istället så formades ett stort leende. Han tog min hand och vi började gå med längst stigen som fanns i skogen.
 
-Flashback avslutad-
 
Jag log åt minnet som hade hänt för några dagar sedan men min tillbaka blick avbröts av att min mobil började ringa. Jag såg Louis namn på skärmen och de bekanta fjärilarna började formas i min mage och lika så kom mitt leende fast på mina läppar.
 
"Hej babe." sa han med en väldigt glad röst och det gjorde mig bara ännu gladare.
 
"Hej."
 
"Harry är hemma och om jag förstår ditt sms rätt så är Niall också hemma."
 
"Du har helt rätt."
 
"Bra, så vi ses i skogen, samma ställe som förra gången?"
 
"Ja det låter bra."
 
"Okej, ses där. Älskar dig:"
 
"Älskar dig med." sa jag innan vårt samtal avslutades. Och åter igen så bytte jag om till träningskläder innan jag drog för att träffa Louis, min pojkvän.
Nytt kapitel som faktiskt kom ut rätt så tidigt, haha! Hoppas ni gillar det, det är jag (Nora) som har skrivit det.
 
8 kommentarer till nästa del

Kommentarer
Postat av: Bella

Vilken tid kommer min Oneshot med Liam? Fanny skriver den. :) kram! xx :)

Svar: har haft lite fullt up med att plugga men jag sätter mig ner och skriver mer nu:)
Fanny och Nora

2013-04-22 @ 17:27:29
Postat av: Bella

Kommer ni skriva dialogerna på engelska när ni gör min oneshot med Liam? :) kram! xxx

Svar: Jag har skrivit dom just nu på svenska, vad vill du helst ha?:)xxx
Fanny och Nora

2013-04-22 @ 17:33:59
Postat av: Denise

Hihi, kan man ha träningsverk i läpparna? Låter skumt men det kanske man kan ha, haha :D

Älskar eran novell! :D

2013-04-22 @ 17:41:27
URL: http://oneedirection.devote.se
Postat av: Frida

Älskar verkligen den här novellen så otroligt mycket!!! Suuuuper duuuuuper braaaaa kapitel like always!! xx :)

2013-04-22 @ 21:10:02
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Emelie

Jättebra

2013-04-22 @ 21:35:19
Postat av: Bella

På engelska :) går det bra? :) kommer den ikväll eller imorgon kväll? :) xx

Svar: tror det inte säkert att det bli rätt grammatik men försöker fixa till det :) Det kommer ikväll, alldeles strax fem-tio minuter! :Dxx
Fanny och Nora

2013-04-22 @ 22:21:44
Postat av: Lisa

Bra kapitel :)

Svar: tackar :)xx
Fanny och Nora

2013-04-23 @ 15:20:53
Postat av: Ida

As bra!!! Och jag tror detta e 8kommentarer! ;) så MEEEEER!!! :) XX

Svar: tackar, ja det är det :)xx
Fanny och Nora

2013-04-23 @ 21:30:17
Postat av: ANONYM

SJUKT BRA MEN SKRIV NÄSTA KAPITEL DÅ! ;)

Svar: haha det kommer :)xx
Fanny och Nora

2013-04-24 @ 20:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0