Best Friends Forever? Kapitel 39

 
Tidigare:
"Ehm... okej. När börjar vi förlåsningen?" frågade jag.
 
"Nu på en gång tänkte jag."
 
"Okej."
 
"Jag ska bara gå och hämta några till sjuksystrar." sa hon innan hon gick ut genom dörren till rummet. Jag kollade upp på Zayn som bara log som en stor idiot men jag tror jag gjorde likadant jag.
 
"Vad sägs som barn idag?" frågade jag honom.
 
"8 maj låter bra." sa han och kysste mig åter igen lätt på kinden.

"Kom igen nu!" Sa sjuksköterskan till mig, Zayn satt och hållde i en av tvilligarna som redan hade kommit ut det var Leo min underbara lilla pojke. Jag skrek och tog i, det gjorde så himla ont. Jag ville nästan slå till barnmorskan som stog där och sa till mig vad jag skulle göra och sa hur duktig jag var. 
 
"Lite till." Sa hon glatt. Jag tog i massor och jag hörde skrik min dotter hade kommit ut, jag kunde nog inte vara gladare jag hade fått två underbara barn. Barnmorskan lindade in Zoe i en filt och gav henne till mig, jag log stort mot henne. Jag ströck handen över hennes panna hon var så lik Zayn, Zoe tog tag och mitt pekfinger och hållde om det,  jag log stort. Zayn som satt brevid mig log stort, han såg riktigt glad ut och jag som trodde att han inte skulle vilja ha barnen i början.
 
"Dom är perfekta." Säger Zayn och kollar på Zoe och Leo jag nickade och log. Zayn räckte över Leo till mig och tog tag i Zoe istället.
 
"Hon är så lik dig." Säger jag till Zayn och ler och nickar.
 
"Och Leo är lik dig mer än mig." Svarar han och kollar på mig, jag kollar ner på den perfekta lilla pojken i mitt knä.
 
"Aaa faktiskt." Svarar jag.
 
4 dagar senare
Vi hade nu kommit hem till våran lägenhet och vi hade haft det riktigt kul, Leo och Zoe var så lika varandra men ändå så olika varandra. Killarna hade varit och hälsat på igår och nu så var Zayn och dom andra killarna i studion och spelade in låtar. Min mamma hade åkt hem då Zayn flyttade in till mig, hon visste att han skulle ta hand om mig och barnen så hon hade ingenting att oroa sig för. Jag saknade mitt jobb hos frisören lite grann, så jag bestämde mig för att gå ner ditt och kolla hur dom hade det. Jag klädde på Leo & Zoe sina utekläder och satte dom i dubbelvagnen. Jag gick ner för gatan, det hade blivit riktigt varmt nu, med tanke på hur kallt det var förut.
 
-
 
Jag gick in genom dörren och den första jag möter är Megan (hennes chef för er som inte kommer ihåg).
 
"Men hej gumman." Säger hon glatt och kommer och kramar om mig.
 
"Hej Megan." Säger jag glatt tillbaka.
 
"Är det här dom två små underbara barnen?" Säger hon.
 
"Jaa dom två perfekta sötnosarna." Säger jag och skrattar lite hon skrattar.
 
"Vill du ha något fika eller så? Jag har ändå rast nu." Frågar hon mig.
 
"Ja tack gärna" Svarar jag. Jag tar tag i vagnen igen och rullar den framåt mot personalrummet.
 
"Ruby och Ava jobbar just nu, det har faktiskt varit riktigt tomt utan dig här." Säger hon och ställer fram en kopp med te.
 
"Jag har verkligen saknat er, därför kom jag nu." Berättar jag för henne, och hon ler mot mig.
Vi satt och pratade ett tag innan jag kände att jag var tvungen att gå. Jag tog tag i vagnen och log mot mina tvillingar. 
 
"Hej då Lola" Säger Megan till mig och kramar om mig och vinkar till Leo o Zoe.
 
"Hej då, jag kanske kommer någon mer gång och hälsar på" Säger jag till henne.
 
"Du är välkommen när du vill" Säger hon, jag vinkar till henne och hon vinkar tillbaka innan jag går ut genom dörren påväg hem.

Förlåt för ett händelselöst kapitel, men Nora & jag(fanny) har tänkt att börja på en ny novell snart så det kommer vara ungefär två-tre kapitel kvar av den här. Tävlingen har ni under detta kapitel! Så antagligen scrollar ni ner eller så klickar ni på bilden precis under! xxxxx

Kommentarer
Postat av: Julia

jättebra:) xx

Svar: tack! xxx
Fanny och Nora

2013-02-06 @ 23:38:14
Postat av: Sandra Eriksson

super! x

Svar: tack! xxx
Fanny och Nora

2013-02-07 @ 06:45:26
URL: http://sandraerikssons.blogg.se/
Postat av: My

Super bra:)xx

2013-02-07 @ 15:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0