Stay away baby! Chapter 74

Tidigare:

"Okej Louis...jag tycker inte om dig men om du kan hjälpa till att skydda henne antar jag att det är okej att du är med Emy..." han stod och tittade på mig med stora ögon som om jag hade fått tre huvuden och jag flinadde lite för mig själv.

 

"Aldrig hade jag trott att Niall Horan skulle säga att jag fick ha ett förhållande med hans syster" sa Louis och flinade.

 

Jag skrattade lite och svarade. "Inte jag heller men jag har bara en sak du måste göra för mig" började jag och tittade Louis i ögonen.

 

"Vad som helst för Emy" sa han seriöst och jag tog ett andetag.

 

"Lämna öst" 


 

 Louis's perspektiv:

Jag vart chokad över det Niall sa att han ville att jag skulle lämna väst. Jag började direkt tänka på vad Dylan och Ryan skulle säga och speciellt Liam och Harry. Jag bodde nder samma tak som Harry och han är min bror jag kan bara inte svika honom, men jag älskar Emy. Jag klarar inte av att vara utan Emy, men jag kan inte låta Harry bli min fiende. 

 

"Jag gör det." Säger jag och kollar upp seriöst på Niall.

 

"Bra." Säger han till mig och jag nickar. "Kom över imorgon vid sju." Säger han till mig och går ut ur rummet, jag hör hur han säger hej då till Emy och efter ett litet tag så kommer Emy in i mitt rum. 


"Vad pratade ni om?" Frågar hon mig samtidigt som hon sätter sig ner i min säng. 


"Om dig." Svarar jag henne och sätter mig ner brevid henne. 

 

"Vadå om mig?"

 

"Jag går över till väst  för din skull." Säger jag till henne, hennes ansiktsuttryck blir genast chokat. 


"Va?" Säger hon sakta som att hon inte förstod vad jag sa.

 

"Jag går över till väst." Säger jag till henne. Hon kollar på mig och är tyst ett tag innan hon slänger armarna om min nacke och kysser mig passionerat. 

 

"Varför?" Säger hon när vi har slutat kyssas, hon lägger sig ner i mitt knä och kollar upp på mig. 


"Jag kan inte klara av att vara utan dig." Säger jag till henne, och pillar med hennes hår. 

 

"Jag klarar inte av att vara utan dig heller." Säger hon till mig leendes. 

 

_

 

Jag knackar på dörren och väntar på att någon ska komma och öppna, efter några minuter så kommer Niall och öppnar åt mig. 

 

"Hej.." Säger jag obekvämt. 


"Hej." Säger han, jag går in genom dörren och stänger den. "Vi är i vardagsrummet." Säger han och går iväg. Jag tar av mig skorna och hänger upp min skinnjacka, när jag kommer in i vardagsrummet ser jag Zayn, Josh och Niall sitta på soffan. Jag sätter mig ner i hörnet av soffan, alla tre kollar på mig som att dem väntade på att jag skulle säga något. 

 

"Vi behöver veta att du inte "skojar" med oss så vi har en sak du behöver göra." Säger Zayn och kollar på mig seriöst. 

 

"Vad?" Frågar jag dem.

 

"Ring Dylan eller Ryan och säg att du är med oss." Säger Josh som att det var den enklaste saken man kunde göra. Jag tog långsamt upp mobilen och klickade in Dylan's nummer och satte på högtalaren. 

 

"Heey Louis." Hör jag Dylan säga, jag kollar på dem andra och dem kollar på mig som att jag bara hade ett val. 

 

"Heey, du jag måste prata med dig om en sak." Säger jag till honom. 

 

"Om det handlar om Emy vill jag inte höra." Säger han irriterat, jag hör hur Niall fnyser till. 

 

"Jag går över till väst." Säger jag lungt. 

 

"Vad fan pratar du om? Vad tror du du håller på med?!" Skriker han. 

 

"Du hörde vad jag sa, hej då." Säger jag surt och lägger på. 

 

"Inte trodde jag att du skulle göra det." Säger Josh och kollar på mig. 

 

"Jag gör vad som helst för Emy." Säger jag som svar. Josh ler mot mig och nickar sakta. Helt plötsligt hör jag någon viska i mitt öra. 

 

"Jag gör vad som helst för dig med."  Jag vänder mig om och ser personen jag älskar mest. 


 

Åhhhh va dåligt!! Seriöst jag vet inte hur många gånger jag har skrivit om allting. Men jag hoppas att det duger. 

Kram Fanny, Nora & Cornelia!


Kommentarer
Postat av: Bella

jättebra :) xx

2013-06-23 @ 20:42:20
Postat av: Frida

Det är inte alls dåligt! Super braa!!! :Dx

2013-06-23 @ 22:02:06
Postat av: Anonym

As bra! Fast tror du blandade i hop det med väst och öst... För kap. 73 slutar med lämna öst. Inte lämna väst!
Men det e lugnt man fattade ändå och det var as bra!!!! Xxx ;)

Svar: Eller hur jag bara -.- när Fanny la ut det men hon är gullig ändå. Plus att jag har ändrat det nu :)
Xoxo
Nora,Fanny och Cornelia

2013-06-24 @ 00:37:37
Postat av: Jasmin

SÅÅÅ BRAAA!!!!!!!!!!!!! Jag trodde inte heller att han skulle lämna väst... Emh... Äh jag ska vara tyst nu..... ;) HAN ÄR SÅ GULLIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)

2013-06-24 @ 12:09:00
URL: http://oonednoveller.blogg.se/
Postat av: Biebertimez

Hej! Jag vet att det här kommer låta konstigt men jag tänkte att man måste väl inte bara göra länkbyte men Justin bieber noveller utan med andra med så min fråga är skulle du vilja göra länkbyte med mig! Om du vill det så kommentera på en utav mina inlägg så jag vet:)

Svar: Såklart att vi kan göra ett länkbyte även om det är en novell med Justin!! Kommenterar din blogg! :)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-06-24 @ 21:10:31
URL: http://biebertimez.blogg.se
Postat av: TheStoryline.blogg.se

Vad bra skrivet även om det blev lite ihop blandat
Kika gärna in min novell om 1D också, har precis börjat men har fler kapitel på lager xD

Svar: tack, det händer ibland haha :) Ska kolla direkt! :Dxx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-06-24 @ 21:19:00
URL: http://thestoryline.blogg.se
Postat av: Mattis

Kommer det en ny del snart?? Detta är min drog :D

Svar: förmodligen idag :) xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-06-25 @ 23:28:14
Postat av: Biebertimez

Jag har länkat eran bligg nu så ni kan göra det:)

Svar: okey fixar det direkt :)
Nora,Fanny och Cornelia

2013-06-26 @ 13:48:44
URL: http://biebertimez.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0