Stay away, baby! Chapter 25

Tidigare:
När jag satte mig upp så såg jag att Louis hade somnat medans vi var tysta. Han var så himla vacker där han låg på sängen och han såg också vädigt fridful ut när han sov. Innan jag gick så skrev jag en snabb lapp om att jag hade dragit hem och la lappen där jag tidigare hade legat så Louis enkelt kunde hitta den.
 
Jag tog på mig mina ytterkläder som fortfarande låg på golvet då jag och Louis tog på oss våra vanliga kläder. Jag hade ingen ork att knyta mina converse så jag lät skorna vara oknytna och började gå mot ytterdörren som var på nedervåningen i det stora huset som Louis faktiskt bodde i.
 
När jag kom ut från huset och hade kommit ut på vägen som ledde till den delen jag bodde i. Mina steg blev genast snabbare då klockan nästan var halv två och jag visste inte vilka typer som var ute nu. Fast jag hade ju en liten aning om vilka det kunde vara som till exempel: pedofiler, mördare och så klart andra kriminella personer.
 Jag vaknade och gäspade tungt innan jag reste mig upp ur sängen och gick in till badrummet för att ta mig en dusch. Jag klev in i duschen och startade vattnet, jag tog lite jordgubbsshampoo i min handflata och masserade in det i min hårbotten och sköljde ur det. Jag avslutade med lite balsam i hårtopparna innan jag stängde av vattnet och klev ut ur duschen.  Jag lindade runt en handuk runt min kropp och kammade igenom håret som får torka av sig självt. Jag går ut ut badrummet och går in i min walk in closet och tar fram den typiska skoluniformen jag klär på mig det och kollar mig i spegeln jag orkade inte sminka mig. Det var nog ingen som skulle bry sig om jag kom utan smink till skolan endå. Jag gick ner till köket och ser Niall sitta och äta up det sista av hans macka.
 
"God Morgon Emy, vill du ha skjuts till skolan istället för bussen?" Frågar han mig.
 
"Visst, tack." Säger jag och tar fram en macka och brer den, jag mackan i en plastpåse så att jag kan äta den i bilen påväg till skolan istället.
 
"Emy varför sa du inte till mig att du går till en pyskolog?" Frågar Niall mig när han lämnar sitt glas vid diskbänken.
 
"För att jag inte ville att någon skulle veta att jag gick ditt igen." Säger jag till honom och hoppas på att han ska gå på det jag sa, jag visste att han inte skulle bli glad om jag sa att jag var hemma hos Louis.
 
"Har du gått hos en tidigare?" Frågar han mig.
 
"Ja då när mamma dog, men jag vill inte prata om det." Säger jag till honom som svar och går ut i hallen för att ta på mig mina skor och ytterjacka. Niall kommer ut i hallen och tar på sig jackan och skorna och ler varmt mot mig.
 
"Förlåt Emy." Säger han till mig.

"Det är ingen fara." Säger jag till honom och ler. Vi går ut från huset och sätter oss inne i bilen, Niall startar motorn och han backar ut bilen från "bilparkeringen".
 
-
"Slut för idag" Säger engelska läran till oss innan klockan ringer. Alla elever går ut ur klassrummet och går snabbt till sina skåp för att få gå hem från den långa skoldagen.

"Vill du hänga med mig och Niall till stan idag?" Frågar Valerie mig.

"Nee jag tror jag hoppar över det har lute läxor att göra." Säger jag till henne.
 
"Okej, en annan gång?" Frågar hon mig.
 
"Ja, lovar." Säger jag till henne och kramar om henne innan jag går ut från skolan och bort till busshållplatsen. Bussen kommer och jag går in och betalar och sätter mig längst fram i bussen. Bussen kör in på gatan där jag bor och jag klickar på "stanna" knappen, och det plingar till i bussen. Bussen kommer fram till busshållplatsen och den stannar och dörrarna öpnnas jag går ut och går hem.
Jag låser upp dörren till huset och märker att ingen är hemma, jag var van vid att vara ensam hemma. Pappa var alltid på jobbet och Maura med och Niall var ofta med någon kompis. Jag hör en bil köra up på garageuppfarten och jag kollar ut genom fönstret, det var Louis's bil jag ser han gå ut från bilen och sen gå mot våran dörr. Vad gjorde han här?

Nytt kapitel, äntligen!! Har sutiit och stressat ihop det här kapitlet så det är inte det bästa, men jag hoppas att ni gillar det endå. Kan också finnas lite stavfel men jag hinner inte kolla igenom det.
Vi har prov den här veckan igen så uppdateringen kommer bli lite dålig, men vi ska verkligen försöka!
 
Vad kommer hända i nästa kapitel? Kommentera! KRAM & PUSS FANNY OCH NORA xxx

Kommentarer
Postat av: Felicia

Även om du stressat ihop det såå e det as bra! (Ni e bäst!!) :D

Svar: Tackar:)xx
Fanny och Nora

2013-03-18 @ 21:50:18
Postat av: Frida

Jättebra!! :)
Stressa inte för mycket, och lycka till på provet!!
Längtar till nästa!! :Dxxx

Svar: Tack, ska göra mitt bästa haha:)xxx
Fanny och Nora

2013-03-18 @ 22:33:06
URL: http://Nattstad.se/onedirectionfanfics
Postat av: My

Super bra :D stressa inte för mycket bara och
lycka till på provet :)❤

Svar: Tack, ska ta det lite lungt haha tack:)<3xx
Fanny och Nora

2013-03-18 @ 22:34:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0