Stay away, baby! Chapter 30

Tidigare:

"Jag tror Emy vill fråga dig något." Säger Maura och ler mot mig.

"Pappa, får jag åka till USA, i en vecka?" Frågar jag honom.

 

"Självklart Emy, hemmasjuk?" Frågar han mig.

 

"Typ, jag saknar mina kompisar och Miranda." Svarar jag honom.

"Helt förståligt gumman, vart ska du bo då?" Frågar han mig.

 

"Miranda eller Sarah." Svarar jag honom, han nickar som svar. Sarah var min bästa kompis i USA, jag saknar henne jättemycket vi delade allting med varandra.


 

Jag stog utanför flygplatsen med pappa, Maura och Niall och vi sa hej då till varandra. Jag kommer sakna dom även om jag bara kommer vara borta i en vecka. Jag kramar om dom en sista gång innan jag tar tag i min resväska och går in mot flygplatsen. Jag var ledsen över att Valerie, Josh och Zayn inte kunde komma och säga hej då, dom hade skolan och var tvungna att vara där. Visst det behövde Niall med, men Maura hade tyckt det var okej för honom att slippa skolan för att säga hej då till mig. Jag gick och chekade in min resväska och gick up mot butikerna som fanns. Jag kollade runt lite i butikerna som fanns, jag köpte en chokladkaka och la ner den i väskan så jag kunde ha den på flyget.

 

 

-

 

 

"EMY!" Hör jag någon skrika, jag vänder mig om och två meter från mig ser jag min syster stå med ett stort leende. Jag springer fram till henne och kramar om henne, jag ser att Orlando står brevid så jag kramar om honom också.

 

"Skönt att du äntligen är här, Miranda har tjatat i nästan två dagar." sa Orlando när vi hade avslutat våran kram. 

 

"Har jag ju inte." sa hon och slog honom lite löst på ena armen. 

 

"Miranda jag har saknat dig också." sa jag och hon kramade åter igen om mig. Om Miranda inte var min syster så skulle hon absolut vara min allra bästa vän. Men som tur så är hon min syster och det är jag glad för, hon är min syster men också min bästa vän.

 

"Ska vi åka hem först och lämna dina väskor innan vi går ut och äter eller vill du gå och äta direkt?" frågade Orlando mig. 

 

"Vi kan åka direkt." sa jag och tog upp mitt handbagage som jag hade slängt på marken bredvid oss när jag kramde om Miranda och Orlando.

 

"Okej, men vad vill du ha?" frågade Miranda mig.

 

"Mc Donald's." 

 

"Du och Mc Donald's, nån gång kan du väll pröva någon annan snabbmatkedja?" sa Miranda när vi började gå mot deras bil som stod parkerad utanför flygplatsen. 

 

När vi var framme vid bilen så la Orlando in mina väskor i bagageluckan medans Miranda och jag satte hos i bilen. När han hade fått in mina väskor så satte han sig i förarsättet och startade bilen och började köra mot Mc Donald's. Jag hade inte ätit förens jag åkte imorse eftersom jag sov hela vägen hit, man kan ju inte klaga på att vara tonåring eller? Så jag kände att jag var rätt så hungring nu och när man får möjligheten att äta på Mc Donald's så tackar man ju inte nej, precis..

 

När vi var framme vi Mc Donald´s drive in så vände sig Miranda om för att fråga mig om vad jag ville ha.

 

"Det vanliga." sa jag och hon stönade.

 

"Du är så sjukt tråkig ibland eller i alla fall när det handlar om mat."

 

"Och." sa jag och hon vände sig om för att beställa åt mig.

 

"Hej och välkommen till Mc Donald´s, vad skulle du vilja ha?" hördes en tjejs röst från den lilla grejen där man pratade in vad man ville ha.

 

"En Big Mac, en stor cola och en stor pommes" sa hon och ja det är min vanliga beställning för på Mc Donald's kan jag äta hur mycket som helst.

 

"Något annat?"

 

"Nej det är bra."

 

"Då är det bara att ni kör fram för att få er beställning och för att betala." sa hon och Miranda sa tack och vi körde fram för att få min mat och för Miranda att betala.


Äntligen är det lov och nu är äntligen ett nytt kapitel ute, YAY!!! Kanske inte det bästa men det är endå ett nytt kapitel, så hoppas att ni gillar det ändå :)

 

/ Nora och Fanny xxxx

Kommentarer
Postat av: Erika

Bra kapitel :)

2013-03-28 @ 22:15:25
Postat av: My

Jättebra kapitel❤:)

2013-03-29 @ 13:30:51
Postat av: Elin

Grymt bra!! :)

Svar: tackar :)xx
Fanny och Nora

2013-03-29 @ 19:42:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0