Best Friends Forever? Kapitel 11

tidigare:
Jag började gå mot entren av skolan och jag kollade på Lola, hon verkade inte riktigt förstå varför vi var här.
Tänk om hon inte skulle gilla det, jag kände hur osäkerheten kom och jag ångrade mig att jag hade tagit henne hit, hon skulle säkert vilja ha  den  där perfekta resturang dejten istället.
Innan jag hade hämtat Lola hade jag varit här och fixat lite jag hade köpt pizza och köpt jordgubbar som var doppade i choklad, jag visste hur mycket hon älskade jordgubbar doppade i choklad så någonting skulle ju bli lyckat iallafall. Jag tog tag i hennes hand och började gå mot aulan, eftersom hon inte visste vart vi skulle vara i den stora skolan.
Jag släppte hennes hand och öppnade dom två stora dörrarna till aulan, hennes blick var på mig och sen vände hon blicken mot dörrarna som jag hade öppnat, hon kollade in och sprack up i världens leende.

Lolas perspektiv
Jag kunde inte fatta att han hade gjort allt det här för mig. Han hade lagt fixat så det låg en jätte stor filt i mitten av scenen och på den låg det en massa kuddar. På filten stod det också en stor pizzakartong och ett bricka med jordgubbar och choklad. Det var som en riktigt dålig romantisk film för allt var så himmla perfekt med det gör inget för mig. Jag märkte att jag stod och gapade när jag kände att någon tog min hand så jag stängde den snabbt för att vända mig om. Zayns ansikte såg stelt ut och han hade bleknat en aning, han såg skit rädd ut.
"Så vad tycker du?" stamade han fram. Jag ställde mig på tå så jag kom lite närmare hans öra.
"Jag älskar det." viskade jag in i hans öra och man kunde hör hur han andades ut vad det jag hade sagt.Han tog min hand och vi började gå mot scenen. När vi hade satt oss ner så kollade jag runt på allt som han hade fixat men min blick slutade sedan på just honom, Zayn.
"Ingen har någonsin gjort nogt sånt här för mig." sa jag och pekade på alla saker som fanns på scenen.
"Det är jag glad för." 
"Ursäkta?! "
"Nej jag menar inte så utan att då kommer du alltid att minnas mig för att jag var först." sa han och jag log för jag var nöjd för svaret jag fick. Jag lutade mig fram och kysste han på kinden som tack för det han sa och för att han var så jävla het.
 
-
 
"Haha! Det var ju jätte roligt." var det ända jag fick fram mellan mina skratt.Vi hade precis ätit upp pizza bitarna och skulle börja med jordgubbarna som man skulle doppa i den smällta chokladen. Han visste att jag älskade allt som hade med choklad att göra för när vi var mindre så hade han en chokladtrårta på sitt klass som jag "råkade" lägga mitt huvud i.
"Det inte roligt jag hade faktiskt längtat efter att äta den där tårtan och sen så kommer du och nästan dyker in i tårtan." sa han och gjorde en sur min men kunde inte låta bli att le uatv bilden av mig täkt av choklad.
"Det var ju synd att du inte han smaka den för den var SÅ god!" sa jag och skrattade vilket slutade med att han kastade en jordgubbe på mig.
"BITCH!" tänkte jag men min blick tog sikte på den smällta chokladen. Jag kollade snabbt på Zayn och såg att hans leende hade försvunnit, han hade nog sätt vad jag kollade på. Jag sträkte mig efter en jordgubbe som jag sedan doppade i chokladen och tog sedan sikte på Zayn och log ett elakt leende.
"Du skulle bara våga!" sa han med en rädd röst som faktiskt lätt som en tjej röst.
"Åå jag vågar." sa jag och kastade snabbt iväg jordgubben som träffade Zayn i pannan.
"SCORE!!" skrek jag av ren lycka och reste mig upp och gjorde en lycko dans.
"Du kommer så ångra dig!" sa han och reste sig också upp men med en jordgubbe som var dränkt i choklad. När jag såg det tog jag chansen i akt och började springa till andra änden av scenen. Jag kände något träffa mig i bakhuvudet när jag sprang för att försöka ta skydd. Min hand kände efter vad som hade träffat mig och det var något varmt och kladigt, FUCK. Zayn hade prickat mig i bakhuvudet så nu var mitt hår chokladigt, han ska så få för det här.
 
-
 
"Va finns det inget kvar?" sa jag när mitt och Zayns krig var slut. Vi var nu båda helt täckta i choklad och det var ingen vacker syn men jag tror att scenen var ännu värre. Den hade massa krossade jordgubbar som såg mer ut som sylt nu och choklad lite här o var.
"Nej vi har allt på oss." sa han och pekade på mig och sedan på honom. Vi båda stod bredvid varandra över den tomma brickan som förut var full med massa jordgubbar och choklad. Jag kollade upp på Zayn och fick värden bästa ide.
"Jag har en ide hur vi kan få lite efterrätt i oss i alla fall." sa jag och Zayn kollade på mig med stora ögon.
Kapitel 11 är nu ute men vi undrar vad ni tycker om novellen så här långt? Tycker ni att den är bra som den är eller att vi ska göra något bättre det kan vara allt från himmel till jord, vad ni vill!
 
I alla fall så ska jag (Nora) åka till Stockholm imorgon och jag vet inte hur länge jag ska vara där men jag får se om jag hinner skriva lite medans jag är i huvudstaden.Fanny vet jag inte men jag tror att hon ska vara hemma men är inte helt säker. Vi ska i alla fall försöka få upp några flera kapitel under lovet och skriva några så vi har på lager.
 
Nora och Fanny xx
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0