Best friends forever?

1.Lola 2.Från flygplatsen 3.Nya huset 4.Ellie och Ella 
 
Vi har gått igenom så mycket, vi har alltid varit där för varandra. Min bästa vän som är som mina syskon. Sedan dagis har vi varit som penna och suddgummi, höger och vänster sko, yin och yang. Och nu ska en av oss separerade från varandra. Dumma pappa att ta dumma jobb i Brasilien, vi har allt här, det är vårt hem, England är vårt hem, inte dumma Brasilien.
 
"Glöm inte mig annars kommer jag dit och hämtar dig och tar dig hem." sa han och kramade mig hårdare. "Jag kommer aldrig att glömma dig, du är min bästa vän hur kan jag glömma dig?" sa jag och drog i hans doft.
"Man vet aldrig du kanske inte har tid att prata eller inte orkar." "Jag svär på min nallebjörns liv att jag aldrig kommer att glömma dig."
 
"Planet till Rio de Janeiro restid 15 minuter, 15 minuter."
 
"Jag tror det är dags att säga adjö till varandra." sa min mor till oss. Men hur du kan säga adjö till sin andra hälft, det tar mer än några minuter, det kan ta ett helt liv men vi får bara några få minuter. "Hej då, lova att du inte glömmer mig." sa han och kysste min kind för att säga adjö. "Hej då och jag lovar jag kommer aldrig glömma dig, bästis." och gjorde samma sak. Jag sprang till min familj som stod lite längre bort och väntade på mig. Jag kollade bak en sista gång och vinkade till min bästa vän innan jag gick på planet till Rio.
 
Men man ska aldrig lova något som man inte kan hålla...
 
--- Nio år senare ---
 
Efter nio fantastiska år i Rio,så kommer dagen jag har fruktat, att vi ska flytta tillbaka till Storbritannien. Jag älskar verkligen denna plats. Att varje dag ha möjligheten att gå ner till stranden för att bada eller surfa med mina vänner. Jag förstår verkligen inte varför jag var så emot tanken på att flytta hit. Platsen är fantastisk och nu vi ska vi flytta ifrån paradiset till ett kallt och mörkt helvete. Men allt är redan i lådor och på väg till vårt hus i Bradford, vårt gamla hus som tillhörde vårt gamla liv. Men nu är det där vi ska bo igen, jag kommer att lämna allt bakom mig, mina vänner, min pojkvän som jag var tvungen att göra slut  med bara för att jag ska bo på andra sidan av jordklotet. Adrian och jag hade varit tillsammans i två år när jag sa att jag var tvungen att göra sluta eftersom jag skulle flytta, vår relation var så stark men långdistansförhållande håller aldrig i längden.
 
"LOLA! det dags att åka, taxin är här!"
" Kommer!" Jag ställde mig upp från där jag hade suttit på golvet i min nu tomma rum, alla mina möbler och kläder var redan i det ny/gamla hus. Jag sprang ner för trappan när jag höll på att kroka med min pappa.
 
" Älskling titta vart du går nästa gång." sa han och log.
"Sorry pappa kommer inte att hända igen, jag lovar."
"Det får vi hoppas för vi vill ju inte att du ska dö än." sa han och kysste min panna och vi gick tillsammans ut till den väntande taxin som står utanför vårt hus. Min mor och mina två tvillingsystrar som redan satt i taxin och bara väntar på mig och pappa. När alla satt i taxin så vi bar det av till flygplatsen och för att sedan flyga till Storbritannien.
 
-- I Storbritannien --
 
När vi hade samlat våra väskor så vi gick ut och vinkade till oss en taxi som skulle ta oss till vårt nya hus. När vi äntligen fick tag i en taxi så var det nära att väskorna inte skulle få plats men lyckligtvis så gjorde de. Det tog nästan en kvart att åka till huset från flygplatsen så det var inte alltför långt. Jag minns inte mycket mer än att vi kom fram så jag tog min väska och gick in i huset och slängde mig med det samma ner i en säng som stod i ett av rummen.
 
-- Nästa morgon --
 
Jag vaknade att jag fick solen i ansiktet, jag gnugade mig i ögon och satte sig upp i sängen. Rummet hade inte förändrats mycket sedan vi senast bodde där det enda som var annorlunda var möblerna. Jag tog upp min mobiltelefon som jag hade på laddning bredvid sängen,  klockan var två på eftermiddagen.
 
"Skit."
 
Sa jag till mig själv innan jag snabbt gick ur sängen och öppnade en av dom bruna kartongerna som stod i mitt rum och tog fram ett par träningsbyxor och en svart t-shirt. Sedan tog jag min tandborste och tandkräm och gick till badrummet som jag till min otur är tvungen att dela med mina två tvilling systrar.Mina två tvillingsystrar som är 15 år gammal och flera lager av smink i det så kallade ansiktet.
 
"Ellie och Ella är ni klara?!" Jag skrek utanför badrummet dörren.
"Neeej!" skrek dom samtidigt.
 
Jag suckade och gick ner för trappan in i köket där mamma och pappa äter frukost. Jag borstade tänderna och spotta ut det vita skummet i diskhon och för att sedan skölja av min tandborste. Jag satte mig vid matbordet som mamma och pappa hade dukat med frukost, så dom hade vart upp ett bra tag då.
 
"Vad ska du göra idag?" frågade min mor
"Trodde jag skulle åka och köpa färg till rummet."
"Det låter som en bra idé,  du kan ta bilen den står i garaget."

Första delen av Best Friends Forever? Vad tycker ni? 
 
Som ni kanske ser så har vi raderat det mesta som vi skrev förut men har några saker kvar som vi inte har publicerat än. Och så har Fanny, en av Olivias och min(Nora) vän som också går i min klass börjat skriva är. Fanny och jag kommer skriva novellen Best Friends Forever medans Olivia kommer skriva one shots, Fanny och jag skriver också Best Friends Forever helt på engelska men den finns bara på wattpad, så om ni tycker att första kapitlet är bra så kommer det komma flera kapitel som redan är klara annars så kan ni läsa helt på engelska HÄÄÄÄR! Vi kommer inte ha någon speciell dag då ett nytt kapitel kommer utan det kommer när det kommer.
 
: Nora
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0