Stay away, baby! Chapter 33

tidigare:

"Hej." Hör jag honom svara.

"Hej det är Emy."

"Äntligen ringer du."

"Vad var det du ville?"

"Varför har du inte sagt att du är i USA?"

"Jag behövde komma iväg ett tag och träffa min familj och vänner."

"Ahha."

"Ja, vaför sa du till min syster att jag var din flickvän?"

"Jag vet inte, jag måste lägga på Emy vi får prata senare."

"Okej, hej då"

"Hej då, älskar dig."  Sa han och la på. Va? Vänta? Sa nyss Louis att han älskade mig?


 

 

Louis perspektiv:

Jag la ner mobilen i fickan. Hade jag verkligen sagt att jag älskade Emy? 
 
"Louis ska du inte komma in snart" sludrade en full tjej men jag brydde mig inte om henne, allt jag kunde tänka på var att jag hade sagt att jag älskade Emy när hon inte ens tyckte om mig.
 
"Louis" viskade den fulla tjejen hennes armar drog nu i min tröja och jag började bli riktigt irriterad. Jag föste undan tjejen och gick in. Musiken dunkade och dom flesta satt i hörn och grovhånglade. Jag tog min jacka och gick ut. på vägen hem tänkte jag på Emy. På hur fantastisk hon är och inte bara i sängen utan hon är verklig, inte som dom andra.
När jag kom hem la jag mig i sängen. Kanske om jag inte hade lagt på direkt efter jag hade sagt hej då så kanske Emy skulle sagt att hon älskade mig tillbaka. Nej det gjorde hon inte det hade hon ju sagt. Jag gäspade högt. Trött tog jag av mig mina kläder och la mig i sängen igen.
 
Nästa dag:
Solen sken in genom fönstrert och långsamt öppnade jag ögonen, klev upp och gick in i duschen. Mina tankar gick till Emy igen och såklart till kvällen hemma hos henne. Jag tänkte på hur hennes kropp såg ut under mig och hur hennes ansikte var smått rött av ansträngning. 
jag klev ut ur duschen och gjorde mig redo för skolan. 
 
"Ja jag hörde att hon va gravid och inte ville gå till skolan" viskade några tjejer. "Jag hörde att hon inte fick va med honom för Niall och blev jätte ledsen och är hemma" sa en brunett. "Jag frågade Valerie och hon sa att inget utav det va sant och att hon bara är i USA för att träffa några vänner." sa en annan. "Såklart hon skulle säga det vilken kompis skulle säga att hennes bästis va typ gravid?" Plötsligt såg tjejerna mig och slutade prata. Jag gick förbi och tänkte att inte kunde dom prata om Emy? Jag kände något träffa mitt ansikte sen föll jag mot asfalten. En till spark i magen och jag kunde se Nialls ansikte innan han slog till mig igen precis över ögat. Allt snurrade men jag reste på mig och skrek " Va fan är ditt problem nu då?" Niall stannade upp svarade "Du vet mycket väl vad du har gjort. Du hade sex med Emy din jävel!" ilskan blixtrade i Nialls ögon. "Ja det var ju inte direkt så att hon sa imot hehe" åh nej varför sa jag så nu låter Emy som värsta slampan! Niall slog till igen och jag slog tillbaka rakt i magen så han stapplade bakåt och in i någon. Denna någon var Zayn som höll fast Niall så att han inte kunde hoppa på mig igen. "Inser du vad du har gjort mot henne?" jag tittade förvirrat på honom. "Vet du vilka rykten som går om henne nu eller? och allt är ditt fel!" där gick gränsen för mig jag gick fram så jag stod en halvmeter ifrån honom och började slå honom igen och igen och igen tills han låg på marken. Plötsligt höll någon fast mig det var Zayn och någon utav Nialls vänner, dom drog ner mig på marken och höll mig där tills ambulansen hördes. jag såg Niall föras iväg och någon föste mig till en annan ambulans där jag fick sitta ner. Jag förstod inte riktigt vad som hade hänt. Visst hade jag varit i slagsmål förut men inte som det här. I det här slog jag hårdare och adrenalinet var högre än andra gånger. 
 
Emys perspektiv:

Jag hörde min mobil ringa och gick in till köket där den låg. Det var pappa som ringde.
"Hej pappa"
"Hej" sa han.
"Vet du, idag har jag haft en perfekt jag.Vet du hur mycket vi har shoppat? Haha"
"Nej men du gumman jag vet att det kommer förstöra din semester men.." sa han "Men Niall ligger på sjukhuset och har en hjärnskakning han ska opereras nu snart men han kommer bli bra tror dom"
"Va vad har hänt?" frågade jag fast jag hade mina aningar.
"Han var i slagsmål med en annan pojke" sa han.
"Okej kan du boka om min biljett?"
Vi bestämde att han skulle se om han kunde boka om den till imorgon, visst det var bara en dag tidigare men jag ville träffa Niall så fort som möjligt. I mitt huvud gnagde en tanke om Louis också för jag antar ju att det var han och Niall som slogs. Men om det var han skulle jag inte fråga hur han mådde nej jag skulle bara skälla ut honom för att ha gjort något så dumt! 
Hola det är Cornelia igen som har skrivit det här hoppas ni gillar det. :)
 
Såååå det här kapitlet är skrivet att den underbara, otroliga Cornelia, Yaaaay!! I alla fall så är jag, Nora inte hemma och kommer inte vara hem tills på onsdag sen kväll och sen på torsdag morgon i väg igen. För jag är nu i Stockholm och ska jobba lite på en restaurang vid namn Ulla Winbladh. Jag kommer då inte hem förens sent på onsdag då jag sen på torsdagen ska åka upp till min mormor och morfar. Och det betyder att jag som vanligt inte har tid att skriva men om jag hittar någon tid så lovar jag att jag ska hjälpa Fanny att skriva nya kapitel till er.
 
xxxx Nora och Fanny + Cornelia

Kommentarer
Postat av: Sandra Eriksson

super!

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-04-01 @ 17:59:31
URL: http://sandraerikssons.blogg.se/
Postat av: Felicia

Bäst ju! Sååå spännande...

Svar: tackar :)xx
Fanny och Nora

2013-04-01 @ 19:24:18
Postat av: Frida

Jättebra!! :) längtar till nästa!! Xxxx

Svar: tack, det kommer vi lovar :)xx
Fanny och Nora

2013-04-01 @ 20:17:24
URL: http://nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Elin

Jättebra! :)

Svar: tack :)♥
Fanny och Nora

2013-04-02 @ 23:29:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0