Stay away, baby! Chapter 35

Tidigare:
"Louis var det dig Niall slogs med?" Frågar hon mig. 


"Han kom och slog ner mig så jag försvarade mig." Säger jag till henne. 
 
 
"Kan du följa med mig till sjukhuset?" Frågar hon mig.
 
 
"Jag tror inte Niall vill ha mig där Emy." Säger jag till henne.


"Jag bryr mig inte, jag vill va med dig." Säger hon till, vill Emy vara med mig? 
 
 
"Va?" Frågar jag henne. 


"Niall kan inte bestämma vem jag ska vara med, det är mitt val." Säger hon och ler mot mig. 

Louis perspektiv:
 
Jag tittade ut genom fönstret, såg träden och åkrarna och...
 
"Louis!" Emys söta röst hördes i den tysta bussen.
 
"Mm?" mumlade jag tillbaka till svar.
 
"Tack för att du följer med" säger hon. Jag böjde mig fram och gav henne en lätt kyss. Jag kunde känna hur hon log mot mina läppar.
 
"Håller du fortfarande på med den här slampan?" hörde jag Harry säga.
 
"Ja och hon heter Emy!" Emy tittade ner i golvet. Harry bara log. "Mhm hehe, men du kan ju dela med dig hon är ju så söt" han betonade det sista innan han fortsatte. "Fast du kanske vill ha henne för sig själv?" sa han med flin. Han tittade på Emy och sa "Stumpan ska vi inte dra du vet han lurar dig antagligen bara, han har ju gjort det med massor av tjejer och bara för sex!" Emy stelnade till och jag tog hennes hand. Hon drog bort den på direkten och så klart såg Harry det och fortsatte "Har han sagt att han älskar dig? vet du hur många tjejer som har hört honom säga det"sa han och skrattade hånfullt. 
 
"Emy jag... lyssna inte på honom!" hon tittade upp på mig och en ensam tår ran ner för hennes kind, hon reste på sig. "Emy vänta!" 
 
"Louis jag går till sjukhuset istället...själv" sen gick hon fram och klev av bussen. 
Harry skrattade "Så hur va hon i sängen?"
jag sket i att svara allt jag ville var att springa ut till Emy och be henne att ta mig tillbaka. Inte för att jag skulle låta henne lämna mig, jag skulle få tillbaka henne på något sätt...
 
--Emys perspektiv--
 
Jag kunde inte fatta att jag var så dum! Att jag ens hade trott på något Louis hade sagt! Jag var så arg och så ledsen OCH min mascara rann. När jag skulle torka mig på kinden och blev svart på handen stannade jag upp för att fixa till mig. Efter det sprang jag den sista biten innan jag kom till sjukhuset. Där berättade jag vem jag var och att jag ville träffa Niall, jag fick ett rums nummer och jag gick dit. I rummet var redan Zayn, Josh, Valerie och såklart en blåslagen Niall.
 
"Niall!" jag sprang fram till honom och tog hans hand.
 
"Ömh skulle ni kunna gå ut ett tag, jag skulle vilja prata med Emy" sa Niall.
Dom andra gick ut och jag satte mig ner. Niall tittade på mig sen sa han
 
"Är du okej?" jag skrattade lite åt det han frågade mig.
 
"Är det inte du som är helt blåslagen och nyopererad?" säger jag till honom.
 
"Jo men det ser ut som om du har gråtit" 
 
"Nej.. jo typ.."
 
"Emy... ömh... hade du sex med Louis?" Niall var både obekväm och arg över samtalsämnet jag däremot var bara obekväm.
 
"Ja" viskade jag. Nialls ögon blev mörka.
 
"För att, om man får fråga?"
 
"Han sa att han älskade mig... och jag trodde honom och och och och.." jag kunde inte fortsätta allt som hördes var det snörvlande ljudet av gråt
 
"Den jäveln" mumlade Niall "Här hoppa upp" sa han och klappade på sängkanten där han hade gjort plats. Jag hoppade upp och Niall gav mig en kram. "Förlåt för att det blev såhär mellan dig och Louis" sa han. Jag la mitt huvud på hans bröst "Det är okej, det värsta är att jag bara var en utav hans tjejer för honom" viskade jag till honom. I mitt huvud när jag hörde Louis namn tänkte jag på "gotta be you".
Nytt kapitel! Detta kapitel är också skrivet av Cornelia. Hon tycker att vi uppdaterar för lite, haha. 
 
Vad tycker ni? KOMMENTERA!

Kommentarer
Postat av: Frida

Super bra!!! Shit vad jag älskar den här novellen!!! :)xxxxxx

Svar: tack! verkligen kul att höra!! :)♥xxxxxx
Fanny och Nora

2013-04-03 @ 23:08:15
URL: http://Payzer.webblogg.se
Postat av: ellie

Haha alltså ni 3, ni skriver as bra, kan inte vänta tills nästa kapitel!
puss på er! :)

Svar: tack så mycket!! ♥♥xx
Fanny och Nora

2013-04-04 @ 10:10:25
Postat av: Anonym

As bra!!!!! Du e skjut bra på att skriva precis som Fanny och Nora!! :)

2013-04-04 @ 18:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0