Stay away, baby! Chapter 36

tidigare:
 

"Emy... ömh... hade du sex med Louis?" Niall var både obekväm och arg över samtalsämnet jag däremot var bara obekväm.

 

"Ja" viskade jag. Nialls ögon blev mörka.

 

"För att, om man får fråga?"

 

"Han sa att han älskade mig... och jag trodde honom och och och och.." jag kunde inte fortsätta allt som hördes var det snörvlande ljudet av gråt

 

"Den jäveln" mumlade Niall "Här hoppa upp" sa han och klappade på sängkanten där han hade gjort plats. Jag hoppade upp och Niall gav mig en kram. "Förlåt för att det blev såhär mellan dig och Louis" sa han. Jag la mitt huvud på hans bröst "Det är okej, det värsta är att jag bara var en utav hans tjejer för honom" viskade jag till honom. I mitt huvud när jag hörde Louis namn tänkte jag på "gotta be you".

 


 

 

 Louis perspektiv

 

Hela buss färden så satt Harry och jag helt tysta de ända som prata var två stycken tjejer lite längre fram i bussen. Tjejernas blickar åkte fler gånger över till Harry och mig och jag kunde se hur Harry blickade flörtigt mot dem.  Jag fnyste drygt av vad han gjorde eftersom han alltid gjorde så och jag var så jävla trött på han. En mekanisk kvinnor röst spelades upp i högtalarna inne i bussen som sa den gatan där Harry och jag bodde på. Så jag tryckte på stop knappen och bussen började köra mot busshålsplatsen där vi skulle gå av. Jag tog ut mina hörlurar som jag tidigare hade haft i öronen för att ha en anledning att inte prata med Harry. Men eftersom Harry är Harry så hade han gått till de två tjejerna som satt längre fram i bussen och börjat prata med dem och han fick säkert deras mobilnummer också. Och om han fick de så skulle han använda deras nummer en gång för att ha sex med var och en av dem och sen ta bort dem från mobilen.  Bussen började sakta in till busshålsplatsen där vi skulle av så jag ställde mig upp och ställde mig framför dörren så jag snabbt kunde gå mot vårt hus. Och som tur ligger vårt hus bara några få hundra meter från där bussarna stannar. När bussen stannade så öppnades de två automatiska dubbeldörrarna och jag hoppade snabbt ut ur bussen och började snabbt gå mot huset. Och eftersom jag inte längre hade mina hörlurar i så hörde jag hur Harry bara var någon meter bakom mig.  När jag var framme vid huset så gick jag med snabba steg upp för de trappsteg som ledde upp till ytterdörren.  Men innan jag hann öppna dörren så tog en hand tag i min högra axel som gjorde så jag vände mig om och såg Harry så några centimeter ifrån mig. Hans höger hand var formad till en knytnäve och den började närma sig mitt ansikte och så klart så träffade den min vänster kind.

 

”Vad fan!!”  skrek jag och formade mina händer till knytnävar. ”Vad var det bra för, din jävla idiot!”

 

”Det var för att du är så jävla fast i en fucking bitch som inte ens bryr sig om dig!” skrek han i mitt ansikte.  Jag kände hur min inre ilska växte mer och mer och till slut var det den som tog över hela min kropp. Och utan att jag ens visste vad jag gjorde så slog jag Harry hårt i magen så att han tappade balansen och ramlade ner för de få trappstegen som ledde upp till vart vi stod. Harry reste sig snabbt upp och jag gick snabbt ner till dit där Harry stod på gräset.

 

 ”Hon är ingen jävla bitch, hennes namn är Emy och tack vare dig så sprang hon iväg från mig!” skrek jag åter igen och började gå mot Harry.

 

”Jag gjorde det för dig eftersom enda sedan hon kom hit så har du varit någon annan!”

 

”Jag är inte någon annan!”

 

”Det kan du ge dig fan på att du är och det är hennes fel, hon gjorde dig omtänksam och gjorde dig helt putti nuttig. Hon tog bort den gamla Louis som var hård och grym, och lät ingen komma undan med något som han inte gillade utan en fight men nu är han borta på grund av nån jävla f*tta!”  Min högra knyttnäve träffade rakt på hans näsa så att den började blöda. Men Harry var likadan som jag van vid att vara i slags mål så han var snabb med att slå tillbaka. Och det här slaget var hårt och träffade mig rakt i magen så att jag vek mig utav kraften som han hade slagit mig med.

 

”Fattar inte du att du har ett f*cking rykte att tänka på och om du går runt med någon f*cking tjej så kommer du förstöra för hela gänget. Vi kommer få mindre respekt på grund utav dig och din slampa!” När Harry nämnde gänget så var det som en skam flög över mig eftersom jag helt och hållet hade helt glömt bort om gänget och bara tänkt på Emy och vad hon tyckte om mig.

 

”Och om jag ska var lite omtänksam så är jag säker på att Dylan och Ryan kommer skada henne om han får reda på att du och hon är ett par.” sa Harry nu med en lugn röst och med det så gick han in i huset och lämnade mig ensam ute på gräset.  Det enda jag kunde tänka på var Dylan och Ryan.

 

Dylan och Ryan….

 

Emy´s perspektiv

 

Efter att Niall frågade om det var sant att jag hade haft sex med Louis så hade det blivit en rätt så jobbig tystnad som jag gärna skulle vilja bryta men hade ingen aning om hur jag skulle kunna bryta den. Men eftersom jag har en bästa vän som är en tjej som verkligen hatar att vara på ställen där det inte finns något roligt att göra så kom hon in springandes genom dörren till Nialls rum.

 

”Förlåt Niall men snälla, snälla Emy kan vi dra här ifrån! Jag känner mig svettig och svimfärdig och det är två tecken att jag måste här ifrån!” sa hon och gick fram och tillbaka framför Nialls säng där vi två satt i. Jag tittade upp på Niall men han tittade hela tiden på Val med ett stort leende på läpparna där hon gick fram och tillbaka. Jag putade till honom och gav honom en blick som visade att han var tvungen att berätta för mig sen när han kom hem.  Jag kramade om honom innan jag reste mig upp för att rädda min bästa vän ifrån sjukhuset och ta henne hem.

 

”Yes, tack Niall för att jag får sno henne från dig.” sa hon utav glädje och gick fram till sängen och kramade om honom .

 

”Det gör inget Val eftersom vi ändå inte hade något att prata om.” sa han när de hade avslutat kramen och Val stod bredvid mig. Hon tog tag i min hand och började dra ut mig från rummet men innan vi gick ut från Nialls rum så ropade vi hej då till honom. Dörren stängdes och Valerie höll fortfarande i min hand och drog mig mot hissarna och som tur så var det en hiss som var öppen så vi gick in i den och jag tryckte på knappen som va till entrén.

 

”Ditt hus, tjejkväll, bara så du vet.” sa Valerie som redan hade bestämt vad vi skulle göra när vi kom hem så det enda jag kunde göra var att nicka. När hiss dörrarna öppnades så gick vi ut från hissen och började gå mot Valeries moped. Val gav mig en utav de två hjälmarna som låg i det lilla utrymmet under sitsen. Och när de var på så satte vi oss på mopeden och hon började köra hem till mig.


Nytt kapitel!! Och det här kapitlet är skrivet av mig, Nora eftersom både Fanny och Cornelia har skrivit de flesta kapitel och jag kände att jag inte hade varit så delaktig i novellen på ett tag. Men i alla fall hoppas att ni gillar kapitlet, lite Louis och Harry drama! Jippi!!

 

 
XX Nora och Fanny + Cornelia

Kommentarer
Postat av: Frida

Jättebra!! :)xxxx

Svar: tack!! :)xxxxx
Fanny och Nora

2013-04-04 @ 22:42:34
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Matilda

Braaa! Kika gärna in min novell! Skulle betyda mycket :´) ♥

Svar: det ska vi göra :)
Fanny och Nora

2013-04-05 @ 10:57:19
URL: http://onedirectiionnovell.devote.se
Postat av: Matilda

Superbra! :)

Svar: tack så mycket:)
Fanny och Nora

2013-04-05 @ 15:06:20
URL: http://matildius.blogg.se/
Postat av: Zayn's future wife :)

gick in på min blogg och såg att din blogg syns i sidan av plattformen (när man loggar in). när jag såg "Stay away, baby! Chapter 36" förstod jag direkt att det var en 1d fanfic! woho älskar one direction!!!! :D

Svar: haha :)xx
Fanny och Nora

2013-04-05 @ 15:06:27
Postat av: Amanda

Bra blogg!

Svar: tack så mycket :)
Fanny och Nora

2013-04-05 @ 15:14:12
URL: http://amandakarolinaerika.blogg.se
Postat av: My

Super bra kapitel:) Hoppas Dulan och Ryan
inte skaddar Emy!❤

Svar: tackar :)♥
Fanny och Nora

2013-04-06 @ 00:12:42
Postat av: Anonym

När kommer nästa kapitel!! Det var jättebra!!!💜💜💜💜

Svar: ett nytt kapitel kommer idag:)
Fanny och Nora

2013-04-06 @ 09:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0