Stay away, baby! Chapter 42

tidigare:

"Hej Emy, hur är det?" Frågar han mig och kramar om mig. 


"Det är bra, du då?" Svarar jag honom. 


"Super." Säger han och tar av sig sina ytterkläder. Vi går upp på övervåningen till mitt rum och sätter oss ner i sängen. 

 

"Lust att kolla på en film?" Frågar jag honom. 


"Visst, vart är Niall?" Svarar han mig. 


"Han är lite nere, tror det har med Val att göra." Svarar jag honom och ler, jag startar filmen So Undercover och lutar mig bakåt mot väggen. Josh gör samma sak och lägger armen omkring mig, jag lutar automatiskt huvudet mot hans bröst. Jag gillade att ha Josh så nära mig, men jag ville hellre att det var Louis som satt brevid mig..


 

 
Josh´s perspektiv
 
Jag vet inte precis vad jag känner för Emy men jag vet att det är något, jag har bara inte kommit på det ännu. Men tack vare att vi är så nära varandra och att Niall är hennes bror gör så jag kan träffa henne när som helst. Emy och jag satt i soffan och kollade på någon tjej film som Emy hade valt, jag tror att den heter So Undercover men jag vet inte exakt. De är ju inte precis den film som jag hade valt om jag skulle fått välja men det var Emy som valde så då är allting alltid okej. Som sakt jag vet inte vad det är med henne som gör mig så svag i benen så fort jag ser eller hör henne, Förut var jag glad att få bli kallad hennes bästa vänner men nu vill jag inget annat än att försöka få någon annan titel. Jag tittade ner på Emy som tidigare hade satt sig nära mig och lutat sitt huvud mot mitt bröst. Man kan ju säga att det är som att vara i himmelen när hon är i närheten eller rör mig.
 
"Den var så bra." sa hon och satte sig rakt upp i soffan. Jag kände hur de fantastika känslorna som jag tidigare hade haft av att hon rörde mig försvann och istället kom en kall,ilande känsla.
 
"Ja, absolut." ljög jag eftersom jag tyckte den var så sjukt tråkig och riktigt glad över att den var slut nu.
 
"Vad bra att du tyckte det, vi ser den igen." sa hon och reste sig upp från soffan och började gå mot teven. Skulle jag orka att titta på samma film igen som höll på i 1 timme och 45 minuter? Jag har tre val: 
 
Ett: Jag kan säga ja och jag får förhoppningsvis ha Emy nära mig igen.
 
Två: Jag kan säga nej och vi kan göra något annat som inte involverar den super dåliga filmen.
 
Tre: Jag kan ursäkta mig själv genom att säga att jag är tvungen att gå hem eller något sånt.
 
Jag valde nummer tre så nu var jag bara tvungen att komma på med en bra ursäkt. Jag tog upp mobilen och tittade faktiskt på klockan, som var 18:30 så den var inte så sent. Jag gjorde en suck över hur mycket klockan var och la ner mobilen i bakfickan igen och kollade upp, Emy tittade rakt på mig med en frågade blick.
 
"Varför suckade du? Du vill inte se filmen eller hur." sa hon och små log mot mig. Jag skakade på huvudet och försökte komma på en bra ursäkt.
 
"Jag kom bara på att jag är tvungen att gå hem för att jag ska undervisa några i trummor klockan åtta." sa jag och jag slog mig själv mentalt i ansiktet för den usla ursäkten. Men den var faktiskt lite sa för att jag hade tid hos en kille som lärde mig spela trummor.
 
"Josh, jag visste inte att du spelade trummor varför har du inte berättat det tidigare?" eftersom jag inte vill bli utskrattad av hela skolan så jag håller det hellre för mig själv.
 
"Ingen har precis frågat så jag tänkte att det inte var så viktigt." sa jag och vi reste oss upp från soffan och började gå mot hallen. Där började jag sätta på mig skor och jacka medans vi förde en liten diskution om att jag spelade trummor utan att berätta om det.
 
"Hej då ses imorgon!" ropade Emy när jag hade börjat gå mot min bil. Jag ropade ett 'hej då' tillbaka innan jag satte mig i bilen och började köra till min trumm lektion.
 
-
 
Det hade entligen börjat bli vår så det var lite varmare ute så jag, Val, Zayn och Zayns pojkvän Chris. Vi satt där ute och väntade på Niall och Emy eftersom de alltid kommer sist utav oss. Jag så hur Niall och Emy kom gåendes mot oss, Emy var i klädd en mörkblå one piece, vit linne under, skinn jacka över och hennes orange mössa som hon alltid har på sig.
 
"Hej!" ropade de samtidigt när de bara var några meter ifrån oss och vi ropade såklart 'hej' tillbaka. Niall kramade om Val och gjorde vårat 'bro' hälsning medans Emy kramade om alla oss. Hon kramade om mig sist och jag kanske råkade krama om henne lite extra länge och jag kände hur vi hade Valeries blick på oss hela tiden. När vi hade avslutat kramen som jag faktiskt ville skulle ha fortsatt mycket längre så började vi gå mot våra skåp för att ta våra böker som vi behöver till de klasser vi hade.

Nytt kapitel, hoppas att ni gillar det!! Om ni vill så kan in prata med oss på kik, våra namn är : noraszente och fannyhellmann

Kommentarer
Postat av: Lisa

Bra kapitel! längtar tills Louis kommer tillbaka, vill så gärna att de ska bli tillsammans trots allt som har hänt :)

Svar: tack, vem vet vad som händer? :)xx
Fanny och Nora

2013-04-13 @ 14:16:09
Postat av: Frida

Åhh, vad braaa!!!! En av de bästa 1D novellerna jag läser just nu, och tro mig det är vääääldigt MÅNGA!!! Längtar till nästa!! :Dxxx

Svar: haha tack, kul att höra :Dxxxx
Fanny och Nora

2013-04-13 @ 14:59:00
URL: http://nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Wilma

Aaah, kan ni sluta skriva såå bra?! Eller nej försesten, fortsätt så annas har jag ju inget att läsa! Haha. ;)
Jag heter AnderssonWiilma ;)

Svar: haha okay:)♥♥
Fanny och Nora

2013-04-13 @ 21:57:13
URL: http://onedirection1dnovell.devote.se
Postat av: My

Så himla bra!❤

Svar: tack :)♥
Fanny och Nora

2013-04-14 @ 10:31:28
Postat av: Anonym

Mer

Svar: det kommer:)<3
Fanny och Nora

2013-04-14 @ 22:01:40
Postat av: Felicia

Ni är så j***a bäst!!!!! Älskar eran novell såå sjukt mkt!!!!!!

Svar: tack så mycket!!!! :)♥
Fanny och Nora

2013-04-14 @ 22:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0