Stay away baby! 50

-Flashback avslutad-
 
Jag log åt minnet som hade hänt för några dagar sedan men min tillbaka blick avbröts av att min mobil började ringa. Jag såg Louis namn på skärmen och de bekanta fjärilarna började formas i min mage och lika så kom mitt leende fast på mina läppar.
 
"Hej babe." sa han med en väldigt glad röst och det gjorde mig bara ännu gladare.
 
"Hej."
 
"Harry är hemma och om jag förstår ditt sms rätt så är Niall också hemma."
 
"Du har helt rätt."
 
"Bra, så vi ses i skogen, samma ställe som förra gången?"
 
"Ja det låter bra."
 
"Okej, ses där. Älskar dig:"
 
"Älskar dig med." sa jag innan vårt samtal avslutades. Och åter igen så bytte jag om till träningskläder innan jag drog för att träffa Louis, min pojkvän.

Åter igen var jag påväg till skogen där Louis och jag hade träffats när vi inte hade kunnat ses hos någon av oss. Jag gick up på den lilla stigen och hörde lågt sjungande jag gick sakta och tyst fram på stigen och kollade rakt fram. Ju längre fram jag kom destu högre vart sjungandet efter ett tag ser jag Louis sitta på en sten. Han fortsätter sjunga och jag går fram till honom. 
 
"Visste inte att du kunde sjunga?" Säger jag till honom.
 
"Det kan jag inte, det är bara någonting jag gillar att göra." Svarar han mig.
 
"Vadå att du inte kan det var ju jättebra." Säger jag till honom och sätter mig ner brevid honom och ler stort. Han kramar om mig och kysser mig på pannan, jag ler för mig själv och kollar upp på honom. Båda två lutar oss fram och kysser varandra passionerat.

"Louis?" Frågar jag honom. 
 
"Vad är det?" Frågar han mig.
 
"Pappa och Maura ska åka bort i en vecka, och Niall ska bort i några dagar med Josh, kan du va hos mig då?" Frågar jag honom med hoppet om att han säger ja. 
 
"Såklart älskling att jag vill vara hos dig." Svarar han mig och ler stort.
 
"Dom åker imorgon och Niall åker idag." Säger jag till honom. 
 
"Jag kommer över imorgon då." Säger han, jag ler stort mot honom som svar. 
 
-
 
Jag gick in i skolan med Valerie brevid mig, jag kollade runt på alla elever. Vissa pratade fortfarande om "ryktet" om att Louis och jag hade haft sex, men det hade lugnat ner sig, vissa pratade inte alls om det vilket jag var glad för. Jag kände mig hemsk för att jag inte hade berättat för Valerie att jag var tillsammans med Louis, jag ville inte hålla det borta från henne men jag måste. Jag såg Louis sitta med sina kompisar lite längre ner i korridoren och vi fick ögonkontakt, jag log smått. Jag bröt fort ögonkontakten innan någon skulle märka någonting, jag gick fram till skåpet och tog fram kemi böckerna. Valerie hade inte kemi i början av dagen utan hon hade matte. Så jag gick bort till kemi salen och väntade utanför tills läraren skulle öppna dörren. 
 
När läraren äntligen kom så gick jag in och satte mig, jag tog platsen längst back i mitten. När alla eleverna hade satt sig ner så satt jag själv, jag var vann på kemin satt jag nästan alltid ensam det var för att jag inte kände någon i gruppen. Plötsligt hör jag hur dörren öppnas hastigt och jag vänder huvudet ditåt, det är Harry. Jag kollar bort och fortsätter att lyssna på läraren som pratar om kolväten, jag hör hur stolen dras ut brevid mig och hur Harry sätter sig ner och slänger ner böckerna på bordet. 

"Så nu har jag bestämmt vad det är för grupparbete vi ska göra, ni ska få göra en stor raport om det vi har lärt oss det senaste året, och ni ska jobba med den person ni sitter brevid." Säger han, han måste skoja? Varför måste jag jobba med Harry för? Jag vill inte.

Äntligen ett nytt kapitel!! Kram på er! xx

Kommentarer
Postat av: Bella

Jag tänkte så här den andra idén: Att Liam och Danielle gifter sig, så jag och Perrie är brudtärnor och killarna är Liams bestman och så går vi och Louis kan inte slita blicken ifrån mig och han ler mot mig och jag ler tillbaka och så gifter sig Liam och Danielle och efter kyssen så går vi ut och killarna med efter oss så jag går med Louis, Zayn och Perrie och Niall och Harry går tillsammans och så ställer vi oss tjejer i en klunk, och så kastar Danielle buketten bakåt och jag får buketten i handen och ler och jag möter Louis blick och han går fram till mig och säger you and me next time och kysser mig och jag besvarar den och håller i buketten och så vinkar vi och så är det fest på kvällen och så är det en dans för brudparet och efter några minuter börja andra par dansa och Louis går fram till mig och säger can I have this dance with my beatiful girlfriend och jag säger Of course Boo Bear och så går vi till dansgolvet och han lägger en hand om min midja och jag lägger min hand på hans rygg och så tar vi varandra i händerna, det är en vals och vi kollar på varandra i ögonen och han säger do wnat to get married someday och jag säger yes I want och så säger han we are getting married some day och jag ler och han ler tillbaka och han kysser mig och jag besvarar den och så säger I love you so much Isabell och jag säger I love you too so much Louis. :) Vad tycker ni? Jag gillar mer den här idén än den förra :) xx

2013-04-26 @ 19:46:40
Postat av: Bella

Jag tänkte så här att Liam och dani gifter sig och så får jag buketten i handen och så är det fest på kvällen och så dansar vi, Louis bjuder upp mig till en vals och under valsen så sjunger han för mig, och så säger han, I love you so much Isabell och jag säger I love you so much too Louis. :) Vad tycker ni? Jag gillar mer den här idén, än den förra. :) kram! xx

2013-04-26 @ 19:48:47
Postat av: Jooysann

haha, det här värkar ju kul och se vad som händer sen! :)
Hur kommer ni på allt? Jag tycker ni skriver så himla bra. :)

Svar: tack, tror vi får insperation av lite allt möjligt vardagen, musik andra noveller, det kan nog vara vad som helst! :Dxx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-04-26 @ 20:28:16
Postat av: My

Oj då!Super bra kapitel,tycker så himla mycket om
den här novellen:)❤

Svar: tack, sååååå kul att höra!! :D♥♥
Nora,Fanny och Cornelia

2013-04-26 @ 22:51:45
Postat av: Felicia

As bra kapitel!!! Love it!! :P :) xx

Svar: tackar:)xx
Nora,Fanny och Cornelia

2013-04-26 @ 23:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0