Stay away, baby! Chapter 1

 
 
--Emy´s perspektiv--
 

"Planet till London, England går nu att gå på." sa en röst i högtalarna. Jag suckade men böjde mig ner för att ta tag i min Louis Vouitton väska och börja gå mot planet. Ni kanske undrar vem fan jag är som struttatar runt med en Louis Vouitton väska.Jo mitt namn är Emy, Emy Black och just nu är jag på flygplatsen med min pappa eftersom han har träffat en ny kvinna som kommer från London. Och eftersom han är mannen så kände han sig tvungen att flytta till andra sidan jorden, och jag är tvungen att följa med. Jag hade en mamma men hon dog för ungefär 5 år sedan så min pappa har uppfostrat mig och min syster själv de senaste åren. Min mamma som hete Angelica Black dog i leukemi och det var är det värsta jag har varit med om någonsin. Att se sin mamma gå från en vacker ung kvinna tills att sakta men säkert bli sämre och sämre för att till slut dö en smärtsam död är rätt så svårt. Men som tur var så har hon det bättre nu än vad hon hade här då hon bara var sjuk och nu kan hon vara frisk där uppe i himlen och kolla ner på mig, pappa och min syster.

 

Min syster Miranda Kerr fördetta Miranda Black men när min mamma dog så ville hon bytta till min mammas tidigare efternamn som en hyllning till henne. Men Miranda kommer inte följa med mig och pappa till England utan hon kommer bo kvar här med sin pojkvän, Orlando Bloom. Ja den Orlando Bloom för Miranda är ingen mindre än Miranda Kerr Victoria Secret ängeln.  Så eftersom hon är över 18 så får hon bestämma själv om hon vill flytta eller inte. Och hon valde att på kvar både på grund av hennes jobb och att hon och Orlando precis har flyttat tillsammans. Men jag som inte är över 18 är tvungen att göra vad min pappa säger till mig att göra. För om han säger att vi ska flytta ja då flyttar vi till andra sidan jorden för att han träffade en ny kvinna som jag inte ens har träffat. Min pappa heter James Black och jobbar som plastikkirurg och är en av de bästa i USA. Och eftersom han är en utav de bästa så kännar han ju rätt mycket pengar och det gör det möjligt för mig att få lite dyrare saker och det är ju alltid bra, hehe. Men det gör det också enkelt för honom att skaffa ett nytt jobb i England när vi ändå ska bo där.

 

I morgon så ska jag börja mitt andra år i high school så  jag är alltså 15 år gammal. Så för mig blir det att flyga ett 18 timmars flyg till London för att sedan åka till våran nya lägenhet som pappa har köpt där pappas nya tjej och hennes son redan har flyttat in i. 

 

--Författarnas perspektiv--

 

Emy Black ska som sagt flytta från New York, Upper East Side som är de finare delen utav New York där alla de rika människorna bor och jobbar. Hon ska nu flytta med sin pappa till London eftersom James har träffat en kvinna vid namn Maura Horan. Maura och James träffades när James var på ett besök i London för några månader sedan och de klickade direkt. James åkte fram och tillbaka mellan New York och London och Maura och James blev mer och mer seriösa med deras förhållande. De bestämde sig för att flytta ihop och då kände James att han hällre skulle vilja bo i London än i New York och bli påminnd Angelicas död. Så James åkte till London och han och Maura började leta efter ett hus. De hittade ett hus i den finare delen utav London och eftersom James har en väldigt bra lön så köpte han huset till Maura och han. När de hade skrivit på alla papper så åkte James tillbaka till New York för att hämta alla sina saker och att han skulle säga till Emy att det skulle flytta till London.

 

När hon fick reda på att de skulle flytta till andra sidan jorden så blev hon helt förkrossad för hon hade sitt gäng som hon hängde med men nu eftersom hon ska flytta så har hon igen möjlighet att träffa de mer. Men eftersom hon bara är 15 år så får hon inte bo kvar själv i New York utan är tvungen att följa med hennes pappa till London. Emy har långt blont hår med väldigt markerade och stora ögonbryn. Hon är också väligt smal så hon har haft flertaliga modell jobb och eftersom hennes pappa är rätt så känd så får hon ofta modell jobb. Men eftersom hon är så ung som hon är så vill inte hennes pappa att hon ska jobba som det än utan han vill hällre att hon ska satsa på skolan. 

 

Medans James och Emy håller på att packa alla deras saker hemma i New York så har Maura och hennes son Niall flyttat in i det nya huset. Niall går sista året i high school så han är alltså 18 år gammal. Han har färgat sitt mörk bruna hår blont och stylar det så det ser sådär perfekt 'ruffsigt' ut. Han har en bror vid namn Greg men han har redan flyttat hem ifrån så just nu bor han i Irland med hans flickvän Lily.


 

Så vad tycker ni? Vi hoppas verkligen att ni kommer gilla den. 

4kommentarer till nästa! xxxx

 

 


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag ÄLSKAR den redan nu!!! :)xx

Svar: Tack xxx
Fanny och Nora

2013-02-11 @ 23:10:12
URL: http://Onedirecctionn.blogg.se
Postat av: Moa

Tycker att den verkar super bra! :)

Svar: tack! xxx
Fanny och Nora

2013-02-12 @ 01:36:08
URL: http://moajosefinesvensson.blogg.se
Postat av: Elin

Jätte bra!! :)

Svar: tackar elin ;)xxx
Fanny och Nora

2013-02-12 @ 08:18:00
Postat av: My

Har verkligen längtat efter den här!:)
Den verkar super bra<3

Svar: Kul, tack så mycket :)<3
Fanny och Nora

2013-02-12 @ 14:56:03
Postat av: Louise

*hellre :)

2013-02-14 @ 17:37:31
URL: http://juliunge.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0