Stay away, baby! Chapter 11

Tidigare:
 
Jag lägger mig ner i sängen och suckar, jag tar upp handen och lägger det över bitmärket som Louis gjorde, det gjorde ont och det sved till när jag la handen över det. Jag tar bort handen och sträcker mig efter min mobil som ligger på sängbyrån, jag startar den och kollar lite på twitter, facebook och instagram. Jag ser att nästan alla mina kompisar i New York har lagt upp bilder på instagram, jag saknar dom så otroligt mycket. Nästa gång jag skulle se dom skulle säkert bli på sommarlovet, om jag skulle få åka ditt för pappa förstås, jag känner hur tröttheten kommer och jag släcker den lilla lampan som står på sängbyrån. Jag drar täcket över mig och vänder mig om och blundar. Men jag hinner inte ha ögon stängda länge innan jag hör hur något bankar mot fönstret.
 

 
Jag reser mig upp på skakande ben och går fram till fönstret och drar undan gardinen. Jag öppnar fönstret och kollar ut, jag ser Valerie och Josh utanför.
 
"Vad vill ni?" skriker jag lågt till dom.
 
"Vi behöver hjälp öppna dörren." Skriker Valerie till mig. Jag nickar och springer in i Nialls rum för att väcka honom.
 
"NIALL!" Skriker jag i hans öra. Han gäspar tungt och öppnar ögonen sakta.
 
"Vad fan vill du Emy?" Frågar han med en sömnig röst.
 
"Valerie och Josh behöver hjälp, dom är utanför." Säger jag till honom, han hoppar snabbt ut ur sängen och vi smyger ner till undervåningen. Jag går fram till dörren och öppnar den och där står Valerie och Josh. Josh blöder från näsan och tiningen och är helt blå/lila runt ögat. Jag kollar chockat på dom och vänder mig om för att kolla på Niall som står bakom mig.
 
"Vad har hänt brosan?" Frågar Niall till Josh.
 
"Han kom i ett bråk med Liam igen och sen så kom Harry också." Säger Valerie snabbt innan Josh änns hinner öppna munnen.
 
"Åhh, kom in." Säger jag till dom och Valerie nickar på huvudet och Josh går in efter Valerie. Vi går tyst up på övervåningen, som tur vad har Maura och min pappa sitt sovrum där nere, så vi kunde prata lite högre här uppe utan att störa dom.
 
"Josh, jag hjälper dig att torka bort blodet." Säger jag till honom och ler. Jag går mot min toalett och han går efter mig med långsamma steg, han måste verkligen ha ont tänker jag. Jag tar fram bomullen och blöter den och torkar bort hans blod.
 
"Det ser ut som att det är jag  som ska ta bort blod från dig." Säger Josh till mig, jag kollar frågande på honom.
 
"Va?" Frågar jag honom och han ler svagt.
 
"Emy.. din nacke." Säger han bara och då förstår jag vad han menar. Jag svarar inte utan fortsätter bara att torka bort hans blod i ansiktet.
 
"Vad har hänt Emy?" Frågar han mig.
 
"Ehh jag råkade ramla i duschen och kom emot något vasst." Säger jag och kollar iväg, det var nog en utav dom sämsta lögnerna jag hade kommit på men det var det första jag kom på.

"Ramla i duschen?" Frågar han mig jag nickar och kollar fortfarande bort. Han tar tag i min kind och lyfter upp det så jag kollar in i hans ögon.
 
"Jag ser att du inte säger sanningen Emy, men du behöver inte säga sanningen för jag kommer ta reda på det ändå." Säger han till mig och jag blir chockad inombords.
 
"Det var Louis.." Säger jag tyst.
 
"Vem sa du?" Säger Josh med en smått irriterad röst, man fattade att han hade hört vad jag sa för annars skulle han inte ha den arga rösten.
 
"Louis" Säger jag ännu tystare.
 
"Louis, ja såklart vad trodde jag." Säger han argt och suckar tungt.

"Josh, gör ingenting emot honom, och säg inget till Niall, snälla." Ber jag honom. Han suckar men nickar sakta.
 
"Om du lovar att hålla dig borta från honom." Säger han till mig och jag nickar.
 
"Jag lovar" Säger jag och ler ett litet leende till honom. Han tar armarna runt om mig och omfamnar mig i en kram, jag kramar honom tillbaka. Jag hör skratt bakom mig och vi släpper taget om kramen, där står Valerie och skrattar åt oss.
 
"Snälla Josh, kyss henne bara." Fumlar Valeire fram. Jag skrattar åt hennes fulla betende.
 
"Valerie gå och lägg dig, du har druckit för mycket." Säger jag till henne och hon ler stort. Hon går ut från badrummet skrattandes, Josh och jag kollar på varandra och skrattar innnan vi går ut från badrummet.
Såååååå vad tycker ni?? Fanny har skrivit hela detta kapitel men jag är sjuk så jag ska försöka orka att skriva några kapitel eftersom jag åker iväg till Tyskland på lördag och är borta en hel vecka. Och eftersom jag redan har varit borta hela förra veckan och lät Fanny skriva alla kapitel så vill jag göra lite nytta medans jag är sjuk.
 
Vilka är taggade inför Take Me Home konserten?? Turnén är ju i full gång nu och både jag och Fanny längtar så tills konserten och vi skulle så gärna vilja träffa några av er där. Längtar ni tills konserten och skulle ni vilja träffa oss där??
 
6 KOMMENTARER!!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Wilma

Ja, vad ska man säga. S U P E R D U P E R B R A !! Jag har verkligen fastnat för er novell nu asså!

Skämtar du! Jag får taggningsryck, gråtanfall och allt möjligt bara för att jag typ längtar sönder mig själv! Haha. ;) Det skulle vara jättekul att träffa er där, men min bestie och jag har typ ingen koll på Stockholm alls eftersom vi bor typ 100 år från "staden där allt händer". Haha. :))

2013-02-26 @ 23:21:55
URL: http://onedirection1dnovell.devote.se
Postat av: Elin

More!:D Älskar novellen!

2013-02-27 @ 07:27:46
URL: http://OneDiiiirection.devote.se
Postat av: Lol

Måste bara fråga, spelas Emy av Cara Delevingne? :)

Svar: Ja, Emy ser ut som Cara Delevingne :)
Fanny och Nora

2013-02-27 @ 12:23:35
Postat av: Anonym

Älskar den! <3 :D

Svar: Tack:)<3
Fanny och Nora

2013-02-27 @ 12:25:31
Postat av: Anonym

1D world butiken när den hade varit öppen 15 dagar var flyttar den då? Till en annan stad eller ett annat land??? Omnågon vet snälla svara

Svar: jag (fanny) tror inte att den kommer flyttas till någon annan stad i landet. Innan så har ju 1D World flyttas från ett land till ett annat. Kram:)xx
Fanny och Nora

2013-02-27 @ 14:50:16
Postat av: Anonym

Den äger!! :);)

Svar: Vi tackar:)xx
Fanny och Nora

2013-02-27 @ 15:06:52
Postat av: Julia

Braaaaaa!

Svar: tack:)xx
Fanny och Nora

2013-02-27 @ 16:26:05
Postat av: My

Älskar novellen så sjukt mycket!:)Jag längtar också till
konserten!!<3<3

Svar: tack, jaa det känns så långt kvar ju! :)xxx
Fanny och Nora

2013-02-27 @ 19:13:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0