Stay away, baby! Chapter 4

Jag såg busshållplatsen på andra sidan vägen och gick ditt och väntade jag såg bussen komma emot busshållplatsen och jag log över att jag inte hade missat den. Bussen stannade och jag gick på den och skulle precis betala när jag kom på att jag glömt busskortet hemma på köksbordet.
 
"Ehh jag har glömt mitt busskort hemma." Sa jag till busschafören med ett osäkert leende.
 
"Det är ingenting jag kan göra åt om du inte betalar så får du gå av." Sa han till mig surt.
 
"Jag kan betala åt dig." Hör jag en röst bakom mig säga. jag vänder mig om och ser en kille med brunt hår som står uppe lite grann, han har på sig en svart skinnjacka över någon slags skoluniform.
 
"Säkert? Jag kan betala tillbaka sen." Sa jag och log.
 
"Det är lungt." Sa han lungt och log mot mig ett brett leende.

Jag satte mig ner brevid killen men det svartbruna håret och skinnjackan.
 
"Tack." Sa jag till honom och log.
 
"Vem är du? Jag har aldrig sett dig här förut?" Frågade han mig.
 
"Jag är Emy, jag flyttade precis hit med pappa." Förklarade jag för honom.
 
"Det förklarar varför jag aldrig sett dig innan, jag är Zayn." Sa han till mig.
 
"Okej kul att träffas." Säger jag till honom.
 
"Detsamma sötnos." Säger han och ler. Jag kollar på honom med en frågande min. "Ta det lungt gumman, jag flörtar inte med dig, jag är gay." Säger han och ler igen.
 
"Jaha, kunde man inte tro." Säger jag till honom och kollar på honom. Man kunde faktiskt inte tro at han var gay om han inte hade sagt något till en.
 
"Säger många." Svarar han och ler jag ler tillbaka, jag svarar honom inte utan tar upp iphone 5 ur fickan och ser att jag har fått ett sms.
 
From: Unknow
Hej Emy! Möt mig vid entren i skolan jag är redan här,
jag "måste" vissa dig runt i skolan tydligen. /Niall
 
Jag suckade varför var Niall tvungen att vissa mig runt i skolan, det kunde väl endå ha varit någon tjej istället.
Bussen stannade vid skolan och Zayn och jag gick av.
 
"Går du här också?" Frågade jag.
 
"Japp." Svarade han. Vi gick fram till skolan och jag såg Niall stå där och kolla på mig med en sur min på läpparna, jag rullade med ögonen och kollade bort. Alla eleverna hade på sig skoluniformer med samma färger.
Jag kom fram till Niall, och kollade på honom jag märkte inte att Zayn också stog brevid mig förns jag kollade åt sidan.
 
"Tja Zayn, varför går du med Emy för?" Frågade Niall Zayn frågande.
 
"Möte henne på bussen, vadå känner ni varandra?" Frågade Zayn och kollade på oss båda förvånande.
 
"Min ny låtsas bror." Svarade jag honom och kollade på Niall som nickade på huvudet.
 
"Ahha, vi syns Niall och du med Emy." Säger han bara innnan han går in mot skolan. Jag kollar på Niall och han kollar på mig med en min som att jag skulle vara världens jobbigaste person.
 
"Kommer du eller?" Säger han bara innan han går mot entren jag springer ifatt och går bakom honom. Varför kunde han inte vara lite snällare, han kände mig inte änns, det kanske skulle släppa jag hoppas det.
Vi gick i genom den stora entren och jag kollade mig omkring, det var en ganska stor skola det sprang omkring elever lite överallt och man såg flera stycken lärare. Jag följde efter Niall som gick mot någon korridor. Vi kom fram till en stor dörr, jag antog att det var rektorns rum. Niall knackade på dörren och efter någon sekund så hörde man ett "välkommen in" bakom dörren. Niall öppnade dörren och vi gick in, det var rektorns rum, han satt bakom ett stort skrivbord med en laptop framför sig.

"Hej du måste vara den nya Emy va?" Sa han med ett stort leende på läpparna.
 
"Ja det är jag som är Emy." Sa jag och log. Han räckte fram några böcker, ett schema och en nyckel.
 
"Här har du alla dina grejer du behöver ha, jag hoppas att du kommer att trivas." Sa han och jag tog emot grejerna. Jag nickade som ett tack och log. Niall och jag gick ut igen och jag stängde dörren, jag kollade på nyckeln och brevid nyckeln hängde det en bricka med skåpsnummret på det stog 246.
 
"Niall vart är skåp 246?" Frågade jag honom.
 
"Mitt är 232 så jag antar att det är i samma korridor som mitt." Svarade han och log. För en gång skull lät han snäll och omtänksam, jag log mot honom och nickade. Vi gick upp för en trappa och där uppe fanns mängder utav skåp i olika röda färger, jag kollade på skåpsnummrena och hittade mitt skåp det var en liten rödare färg på det. Jag öppnade skåpet och la in mina böcker, jag kollade på mitt schema och såg att min första lektion var matte i sal 7 på första våningen. Jag tog fram matte böckerna och låste skåpet. Jag gick i genom korridoren och ner för trappan. Efter lite letande hittade jag till sal nr. 7 jag satte mig ner på en utav bänkarna som var placerade utanför salen. Läraren kom och öpnnade dörren och alla eleverna sprang in och satte sig, jag gick fram till läraren som hade ställt sig vid tavlan.
 
"Hej jag är Emy, jag är den nya eleven." Sa jag till henne och log, hon kollade på mig och log.
 
"Hej Emy, jag är Mrs. Smith." Sa hon, hon kollade ut på klassen alla hade satt sig ner och alla satt där tysta och kollade på mig.
 
"Det här är Emy hon är ny här" Förklarade Mrs. Smith för klassen. "Emy du kan ta och sätta dig brevid Valerie" Säger hon efter och peckar på en plats brevid en tjej med mörktrött hår och bruna ögon. Jag går fram till henne och säter mig brevid henne, vi sitter näst längst back i klassrummet. Läraren säger till alla elever att börja jobba och alla tar frram sina böcker och börjar räckna.
 
"Jag är Valerie" Säger hon och ler ett sött leende mot mig.
 
"Jag är Emy." Säger jag och ler. Dörren öppnas och in springer en kille in med lockigt brunt hår och sätter sig på samma rad som mig och Valerie fast det är en gång imellan, han kollar på mig och blinkar med ena ögat mot mig. Jag vänder huvudet om och kollar på Valerie.
 
"Det där är Harry håll dig borta från honom och hans bror, dom är farligare än vad du tror." Viskar hon tyst. Jag nickar bara som svar, varför skulle han vara farlig?

Så varför tror ni att Valerie säger att Harry är farlig? Och vem är hans bror? Kommentera så får ni se!
 
5 kommentarer till nästa!! xxx
  
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Jättebra!!! Jag tror att Louis kanske är Harrys bror!:)xx

Svar: kanske ,kanske inte ;)
Fanny och Nora

2013-02-16 @ 19:04:11
URL: http://onedirecctionn.blogg.se
Postat av: Hannah

Jag tror att "han är farlig" för han är en womanizer? ;))

Svar: hah vem vet? ;)
Fanny och Nora

2013-02-16 @ 19:14:33
URL: http://stanze.blogg.se
Postat av: aredhel

Jättebra! :)

Svar: tack! :)xx
Fanny och Nora

2013-02-16 @ 19:35:37
Postat av: Wilma

Haha, jag chansar också på att han är en womanizer! ;) Älskar novellen, verkligen superbra! :))

Svar: tack så mycket, fin blogg! :) kanske, kanske inte;)xxx
Fanny och Nora

2013-02-16 @ 22:15:04
URL: http://onedirection1dnovell.devote.se
Postat av: My

Jättebra kapitel<3
Jag chansar på att han är en Womanizer!

Svar: tack! :) kanske, kanske inte ;)xx
Fanny och Nora

2013-02-16 @ 22:57:10
Postat av: Elin

Grymt bra!! :)

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-02-17 @ 12:54:50
Postat av: Nathalie

Bra kapitel! Gillar idén med att killarna går på samma skola och så :)

Svar: tack natta :)xx
Fanny och Nora

2013-02-18 @ 00:56:39
URL: http://allweneedisoned.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0