Stay away, baby! Chapter 5

tidigare:
"Jag är Valerie" Säger hon och ler ett sött leende mot mig.
 
"Jag är Emy." Säger jag och ler. Dörren öppnas och in springer en kille in med lockigt brunt hår och sätter sig på samma rad som mig och Valerie fast det är en gång imellan, han kollar på mig och blinkar med ena ögat mot mig. Jag vänder huvudet om och kollar på Valerie.
 
"Det där är Harry håll dig borta från honom och hans bror, dom är farligare än vad du tror." Viskar hon tyst. Jag nickar bara som svar, varför skulle han vara farlig?

Dagen hade gått bra och det var dags för lunch. Valerie och jag satt i matsalen och åt våran mat, jag hade inte frågat mer om Harry men jag skulle, jag visste bara inte när eller hur.
 
"Förlåt om jag frågar men är du Niall's "nya" syster?" Frågar Valerie.
 
"Ja det är jag" Svarar jag och kollar bort på bordet där jag ser att Niall sitter med några andra.
 
"Håll dig med honom, han är en bättre människa." Säger Valerie till mig, jag kollar på henne frågande. "Jag berättar för dig senare." säger hon när hon ser mitt ansiktsuttryck. Jag nickar bara mot henne som svar. 
 
-
 
Det var äntligen sista lektionen på dagen och Valerie och jag satt längst back i klassrummet och pratade, vi la inte mycket intresse alls på vad fysik läraren pratade om. 
 
"Valerie kan du svara på frågan?" Hör jag läraren fråga Valerie medans Valerie fortsätter att prata med mig. Hela klassen vänder sig om och kollar på oss, Valerie kollar up och kollar frågande på klassen. 
 
"Kan du svara Valerie?" Frågar läraren Valerie ännu en gång. 
 
"Förlåt, jag hörde inte frågan." Säger Valerie till läraren. 
 
"Så blir det när man inte lyssnar på lektionen utan pratar istället, kvarsittning efter skolan båda två." Säger han och vi nickar bara sakta. Resten av lektionen satt vi tysta och lyssnade på lärarens fysikprat. 
 
"Slut för idag ha en bra eftermiddag." Säger läraren och ler mot klassen. Alla går ut från klassrummet, Valerie och jag också. Vi lämnar våra saker och går mot salen där kvarsittningen var. 
 
"Sen när började du få kvarsittning Valerie." Hörde jag en röst bakom mig säga, jag och Valerie vänder oss om. Där stog en kille han såg ut att vara några år äldre än mig, han har brunt hår och blå ögon, han kollar på mig och ler stort. 
 
"Har du inget med att göra." Svarar Valerie och vänder sig om. Jag hinner inte vända mig om innan han börjar prata med mig. 
 
"Vem är du då blondie?" Frågar han mig och ler stort. 
 
"Emy vem -" längre han jag inte förns Valerie hade vänts sig om och avbröt mig och sa "och du har inget med henne att göra så glöm det Louis." Valerie vände sig om och när jag skulle vända mig om tog han tag i min arm och viskade i mitt öra "hon kan va på dåligt humör ibland" jag kollade på honom men vände mig snabbt om igen och väntade på att läraren skulle komma och öppna dörren till kvarsittinigen.
Läraren kom och tydligen var det bara jag, Valerie och Louis som skulle ha kvarsittning idag, vi gick in och satte oss i rummet, jag hade aldrig haft kvarsittning och jag visste inte alls vad min pappa skulle tycka om det. Han skulle antagligen va jätte arg och skälla ut mig direkt.
 
-
 
"Vi syns imorn Valerie." Säger jag till Valerie när jag skulle svänga av vid gatan.
 
"Det gör vi Emy." Säger hon innan jag svänger vid gatan, hem mot mitt hus. Jag är glad att Valerie visste var jag bodde tydligen var hon en ganska bra kompis med Niall så han hade berättat det för henne. Jag gick hem den sista biten och öppnade dörren. Det första jag möts av är pappa i dörröppningen.
 
"Varför kommer du hem så sent, du slutade för nästan tre timmar sen." Säger han till mig.
 
"Jag stannade kvar i skolan en stund för att prata med Valerie." Ljuger jag för honom.
 
"Eller så berättar du att du fick kvarsittning efter skolan." Säger han.
 
"Ja visst jag fick kvarsittning, big deal." Svarar jag och gick upp mot mitt rum utan att ta av mig skorna och jackan. Jag öppnade dörren till rummet och sparkade av mig skorna och slängde av mig jackan. Jag la mig ner i sängen, jag hörde mobilen vibrera i jackfickan. Jag reste mig långsamt upp och gick fram till jackan och tog upp mobilen. Jag kollade på skärmen och såg att jag hade fått ett meddelande, jag låste up mobilen och gick in på meddelanden det var från okänt nummer
 
Från: Okändt nummer
Hej Emy! Du vet väl att du behöver inte hålla dig borta från mig, jag är lika bra som din bror. Louis :)xx
 
Jag läste om det tre gånger innan jag stängde ner meddelandet och låste mobilen. Jag la skakigt ner mobilen på sängbyrån som stog brevid min säng. Skakigt la jag mig ner i sängen och drog täcket över mig. Allt jag kunde tänka på var hur Louis hade fått tag i mitt nummer. Varför brydde han sig ens om att skicka ett sms till mig, och varför hade Valerie varit så arg emot Louis, mer han jag inte tänka på innan jag hade somnat djupt.

Nytt kapitel som lovat, så vad tycker ni? Gud vet ni! Jag(fanny) skulle skriva "slängde av mig jackan" istället råkade jag skriva "slängde av mig hjärtat" hahah vem slänger av sig hjärtat?? är en aning trött har typ varit och shoppat hela dagen, egentligen borde jag plugga till mina två prov jag har efter lovet men jaja. Iallafall jag hoppas att ni gillade kapitlet!
 
6 kommentarer till nästa! xxx Fanny & Nora
Glöm inte att gilla facebook sidan... http://www.facebook.com/pages/onedstolemytimebloggse/467521229973776

Kommentarer
Postat av: indra

Superbra! :)

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-02-19 @ 19:59:47
Postat av: Anonym

I love it!!!! :)

Svar: tackar :)xx
Fanny och Nora

2013-02-19 @ 20:02:55
Postat av: Hannah

Jättebra :) .xx

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-02-19 @ 20:29:05
URL: http://stanze.blogg.se
Postat av: Frida

Super bra!! Vill bara ha met nuuuuuuu!!!:)xxx

Svar: Haha tack:)xxx
Fanny och Nora

2013-02-19 @ 21:39:50
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Anonym

Jag Ä L S K A R kapitlet, längtar tills nästa!

Svar: Tack du behöver inte vänta länge:)xxx
Fanny och Nora

2013-02-19 @ 21:52:06
Postat av: Nathalie

Sjukt spännande och mystiskt kapitel! Längtar till att få reda på vad som kommer att hända :D Bra jobbat tjejer! xx

Svar: Tack Nathalie! xxx
Fanny och Nora

2013-02-19 @ 23:41:50
URL: http://allweneedisoned.blogg.se
Postat av: My

Älskar kapitlet:)Xxxxx
Ni skriver så bra:)

Svar: Tack! :)xxxx
Fanny och Nora

2013-02-20 @ 08:08:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0