Stay away, baby! Chapter 6

Tidigare:
Från: Okändt nummer
Hej Emy! Du vet väl att du behöver inte hålla dig borta från mig, jag är lika bra som din bror. Louis :)xx
 
Jag läste om det tre gånger innan jag stängde ner meddelandet och låste mobilen. Jag la skakigt ner mobilen på sängbyrån som stog brevid min säng. Skakigt la jag mig ner i sängen och drog täcket över mig. Allt jag kunde tänka på var hur Louis hade fått tag i mitt nummer. Varför brydde han sig ens om att skicka ett sms till mig, och varför hade Valerie varit så arg emot Louis, mer han jag inte tänka på innan jag hade somnat djupt.

Morgonen därpå vakande jag och märkte att jag fortfarande hade på mig min skoluniform, som tur va hade jag två skoluniformer att byta imellan. Jag reste mig upp ur sängen och drog av mig mina kläder, jag gick in i badrummet som fanns i mitt rum. Jag gick in i duschen och tog en varm skön dusch, jag sköljde bort mitt jordgubbs-shampho och balsamet ur håret och gick ut ducshen. Jag virade en handduk runt min kropp och borstade ut håret det fick torka av sig självt för jag hade ingen lust att föna det. Jag ställde mig framför spegeln och sminkade mig enkelt är jag var klar tog jag fram min andra skoluniform och tog på med den. När jag var klar sprang jag ner till köket för att ta fram frukost, den här morgonen hade tydligen inte pappa gjort den åt mig. Jag tog fram kartongen med flingor och hällde up lite flingor i en skål, och hällde lite mjölk över, jag hällde up lite juice i ett glas och gick och satte mig vid bordet."
 
"God Morgon Emy." Säger Niall, jag känner igen rösten och vänder mig om och ser att Niall kommer in i köket och gör frukost.
 
"God Morgon Niall." Säger jag tillbaka han ler mot mig och fortsätter sedan att fixa iordning sig en macka. Han kommer och sätter sig mitt emot mig, jag ler mot honom och han ler tillbaka. Jag tänker tillbaka på igår och på smset, och att Valerie sa att jag skulle hålla mig med Niall, jag kanske skulle kunna fråga Niall?
 
"Vad tänker du på?" Säger Niall innan jag ens hinner fråga det om Louis och vad Valerie hade sagt.
 
"Asså igår fick jag ett sms från Louis.." jag slutar berätta ner jag ser att han rycker till när jag säger Louis namn men jag fortsätter "och det stog att han var lika bra som du och jag inte behövde hålla mig borta från honom, och Valerie sa att han inte var en bra människa och att jag skulle hålla mig vid dig." Säger jag och kollar på honom.
 
 "Vill du veta varför?" Frågar han, jag nickar sakta. "Allt i den här staden är som uppdelat i två delar skolan också man kan säga att det är väst och öst. Så öst och väst är emot varandra folk bråkar har slagsmål och ja några har dött. Man väljer mellan öst och väst och när du väl har valt så kan du inte ändra dig, om du byter sida kommer inte ditt liv va kul alls, du kommer få vara rädd hela tiden." Säger han och jag kollar på honom chokat. "Och Emy jag håller med Valerie stanna med mig och henne, välj inte Louis's sida." Avslutar han och kollar på mig med ett seriöst uttryck.
 
"Det ska jag inte jag stannar med er, jag lovar." Säger jag seriöst och kollar på honom han ler mot mig, han reser sig upp och lämnar disken.
 
"Bra Emy, kom hit." Säger han, jag reser mig upp och lämnar disken på diskbänken. Han tar armarna omkring mig i en kram, jag besvarar kramen "jag kommer alltid vara här för dig." viskar han i mitt öra. Han släpper taget om kramen och vi ler mot varandra, jag var glad över att han var så snäll mot mig för det kunde ha blivit mycket värre.

Kort kapitel jag vet! Men jag ville att ni skulle få någonting att läsa så här har ni! Lite sent också men jaa varsågoda! Någon mer som ser på Brit Awards? Killarna var ju helt fantastiska!!
 
5 kommentarer till nästa!

Kommentarer
Postat av: Mathilda

SUPER BRA!! :)

Svar: Tack :)xx
Fanny och Nora

2013-02-21 @ 00:10:30
Postat av: Nathalie

Bra kapitel! Längtar till nästa :)

Svar: Tack:)xxx
Fanny och Nora

2013-02-21 @ 00:39:26
URL: http://allweneedisoned.blogg.se
Postat av: Wilma

Verkligen jättebra!

Räknas det om jag skriver två kommentarer? Haha, såå sugen på nästa kapitel! ;)

Svar: tack :) haha vet jag inte om jag tycker, kul att du gillar den! :Dxxx
Fanny och Nora

2013-02-21 @ 15:37:50
URL: http://onedirection1dnovell.devote.se
Postat av: indra

Superbra!!

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-02-21 @ 17:16:57
Postat av: Julia

Bra!!! Jag älskar det du skriver:)

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-02-21 @ 21:12:47
Postat av: My

Sjukt bra kapitel!Xxx

Svar: tackar:)xxx
Fanny och Nora

2013-02-22 @ 08:15:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0