Stay away, baby! Chapter 7

 
Tidigare:
"Och Emy jag håller med Valerie stanna med mig och henne, välj inte Louis's sida." Avslutar han och kollar på mig med ett seriöst uttryck.
 
"Det ska jag inte jag stannar med er, jag lovar." Säger jag seriöst och kollar på honom han ler mot mig, han reser sig upp och lämnar disken.
 
"Bra Emy, kom hit." Säger han, jag reser mig upp och lämnar disken på diskbänken. Han tar armarna omkring mig i en kram, jag besvarar kramen "jag kommer alltid vara här för dig." viskar han i mitt öra. Han släpper taget om kramen och vi ler mot varandra, jag var glad över att han var så snäll mot mig för det kunde ha blivit mycket värre.

Niall och jag stog och väntade på att bussen skulle komma, idag hade jag som tur vad kommit ihåg att ta med mig busskortet. Bussen kom och jag o Niall gick in, när vi kommer på bussen så ser jag Valerie sitta där med två killar jag känner igen en utav dom och det är Zayn. Jag och Niall betalar och går och sätter oss brevid dom.
 
"Hej Emy." Säger Valerie och Zayn samtidigt.
 
"Hej Valerie." Svarar jag tillbaka. Killen som jag inte har någon aning om vem det är kollar på mig och ler.
 
"Jag är Josh." Säger han och kollar på mig med ett glatt uttyck.
 
"Jag är Emy, som du kanske vet." Säger jag och skrattar lite, han skrattar lite han också. Innan alla blir helt tysta och kollar längre fram i bussen. Jag kollar ditt och ser att Louis, Harry och någon annan kille går in i bussen.
 
"Vilka är dom?" Frågar jag och kollar på Zayn, Valerie, Josh och Niall. Dom kollar på varandra innnan Niall berättar.
 
"Det är Louis och hans bror Harry och doms kompis Liam." Säger Niall och kollar på mig. Jag kollar tillbaka på kiallarna och ser att dom sätter sig några rader framför oss.
 
"Ahha är det han Harry i våran klass Valerie? Frågar jag lite tystare till Valerie hon kollar på mig och nickar sakta. Jag lutar mig tillbaka i sätet jag sitter på och tar upp mobilen, jag ser att jag har fått ett nytt meddelande.
 
Från: Louis..
Varför kommer du inte och sätter dig med mig? xx
 
Jag läser det om och om igen, varför skulle han smsa mig för och varför skulle jag vilja sitta med honom, ser han inte att jag har andra vänner jag sitter med. 
 
"Emy vad är det?" Hör jag Zayn fråga. Jag kollar upp på honom, han kollar på mig frågande och jag sträcker fram mobilen sakta han tar tag i den och läser. Han kollar up på mig igen, med ett seriöst men argt ansikts uttryck.
 
"Varför smsar han dig och varför har du gett honom ditt nummer?" Frågar han.
 
"Jag vet inte, jag har inte gett honom mitt nummer jag lovar." Säger jag och kollar in i hans ögon.
 
"Har han skrivit mer?" Frågar han mig, jag nickar.
 
"Igår." Säger jag bara och han suckar.
 
"Det stog att hon inte behövde hålla sig borta från honom för han var lika bra som mig." Berättar Niall och kollar  på oss. Valerie kollar på mig som att hon ville ha en bekräftelse på att det var sant, som svar nickar jag.
 
 "En sak Emy, svara honom inte, håll dig borta från honom." Säger Valerie.
 
--Louis's perspektiv--
Jag, Harry och Liam sitter i bussen och pratar om festen som skulle hållas ikväll. Varje vecka på fredagarna så var det fest i en gammal lokal lite utanför London, massor av ungdomar brukade komma ditt för att festa, dricka och träffa massor andra ungdomar. Jag kollade lite längre back i bussen på Emy som satt och pratade med sina vänner, hon var riktigt söt med hennes långa blonda hår och dom markerade ögonbrynnen. Jag visste att Valerie inte ville att Emy skulle vara nära mig men jag ska göra allt för att hon ska va med mig. Jag och Valerie hade aldrig varit bra vänner hon har alltid varit med Niall och hans vänner, hon har inte haft det helt enkelt det senaste året, för lite mer än ett år sen så var hon tillsammans med Liam samtidigt som hon var på Niall's "sida".
Dom lyckades hålla det hemligt i ungefär ett halvår innan Harry såg dom åka i Liam's bil och kyssas bakom skolan. Det senaste halvåret har hon gått rädd hela tiden, hon har varit på sjukhuset en gång efter att en av mina kompisar hade slagit henne hårt i magen efter en fest. Dom flesta hade glömt bort det, så ingen hade gjort något på ett tag.
 
"Lou du kommer väl?" Hör jag Harry fråga mig, jag rycker till när jag hör mitt namn.
 
"Ja självklart, har jag någon gång missat en fest?" Svarar jag killarna, dom skrattar åt mig och jag skrattar med dom. Killarna reser sig upp och då märker jag att vi redan är vid skolan jag reser mig upp och vi går ut från bussen. 

Tråkigt slut på kapitlet men jag(fanny) visste verkligen inte hur jag skulle avsluta det.
Hoppas att ni gillar det! Bli jätte glad över era kommentarer det får mig verkligen att vilja att skriva mer!
 
5 kommentarer till nästa! xxx

Kommentarer
Postat av: Matilda

Lika bra som vanligt :)

Svar: Tack:)xx
Fanny och Nora

2013-02-21 @ 22:26:41
Postat av: Frida

Jättebra!! :Dxx

Svar: Tack:)xxx
Fanny och Nora

2013-02-21 @ 22:30:16
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Nathalie

Bra kapitel! :)

Svar: Tack:)xx
Fanny och Nora

2013-02-21 @ 22:36:54
URL: http://allweneedisoned.blogg.se
Postat av: Wilma

Superjättemega bra! Haha. ;) Älskar verkligen novellen, vilket jag kanske sagt förut men ändå. :)

Bara undrar om ni skulle vilja göra typ ett länkbyte eller något? Jag har precis börjat på en ny novell och kände för lite fler läsare, hihi. :) Skulle bli super glad. Kram.

Svar: Haha tack:)xx. Vi gör gärna ett länkbyte lägg up ett länk om våran blogg och kommentera när du har gjort det så fixar vi ett länkbyte till dig :)xxx
Fanny och Nora

2013-02-21 @ 23:05:23
URL: http://onedirection1dnovell.devote.se
Postat av: Wilma, igen.

Färdig, nu har jag fixat ett inlägg om er blogg. :)) xx http://onedirection1dnovell.devote.se/

Svar: Fixar det imorn när jag har datorn på:)xx
Fanny och Nora

2013-02-21 @ 23:54:03
URL: http://onedirection1dnovell.devote.se
Postat av: Julia

Bra:)

Svar: Tack:)xx
Fanny och Nora

2013-02-22 @ 07:23:47
Postat av: My

Jättebra kapitel,längtar tills nästa!<3<3

Svar: Tack så mycket:)xxx
Fanny och Nora

2013-02-22 @ 08:22:13
Postat av: Nadina

Åh den är verkligen jättebra, vill bara läsa med! :D

Svar: tack! :Dxxx
Fanny och Nora

2013-02-22 @ 19:02:58
URL: http://jagsanaddisss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0