Stay away, baby! Chapter 9

 
Tidigare:
"Tack Emy." Säger Josh till mig och kramar om mig.
 
"Ingen fara Josh." Säger jag till honom och besvarar kramen. Vi släpper taget om kramen och går ut till hallen igen. Vi går in till vardagsrummet där Niall och Valerie sitter i soffan, Valerie måste ha kommit medans Josh och jag var i badrummet.
 
"Hej på er, redo för fest?" Säger Valerie till oss ler.
 
"Hej Val, självklart!" Säger Josh och tar upp händerna i luften och hoppar på stället, vi skrattar åt honom.
 
"Om det är sådär du tänker dansa, tänker jag inte dansa med dig." Säger jag till Josh och skrattar, han putar ut underläppen och gör en ledsen minn, vilket gör att jag bara skrattar mer åt honom.

Valerie och jag stog i spegeln och kollade på oss själva, vi hade precis fixat oss iordning till festen och var nu klara.
Jag hade på mig en svart tight klänning, och ett par svarta pumps, sminket var ganska enkelt och håret fick vara vågigt och liggandes på ena sidan. Valerie hade på sig en beige/cremé klänning med ett par svarta pumps till, hennes röda hår var plattat snyggt.

"Redo för party?" Frågar jag henne med ett leende.
 
"Mer än redo tjejen." Säger hon skrattandes, jag skrattar åt henne och vi går ner för trappan ner till hallen. Jag ser Niall och Josh stå nere i hallen och vänta på oss.
 
"Ni ser bra ut tjejer." Säger Josh och Niall nickar, vi ler mot dom.
 
"Ni ser inte så dumma ut ni heller." Säger Valerie och kollar på mig och vi ler. Vi går ut och låser dörren om oss, värken Maura eller min pappa hade kommit hem än från sina jobb, men det skulle säkert vara okej att vi gick ut och festade, liksom jag hade ju festat i New York.
 
Vi hoppade in i Nialls bil med Niall och Josh där fram medans jag och Valerie satt där bak. Niall satte på radion i bilen och ut från bilhögtalarna så spelades Thrift Shop av Macklemore. Vi började sjunga och rapa med och jag och Valerie små dansade där vi satt i bilen. 
 
Den höga musiken slutade när Niall stannade och stängde av motorn. Vi var framme vid festen och man kunde höra den höga musiken från lokalen där festen höll till. 
 
"Så tjejer och Josh redo att gå in eller?" Frågade Niall oss med ett stort flin på sina läppar.
 
"DUH, jag klär inte upp mig för att gå till mataffären precis." Sa Valerie med värdens bitchigaste röst och både jag, Josh och Niall började skratta. 
 
"Jag är redo!" Utbrast Josh när skratten hade dött ut. Deras blickar fastnade på mig där jag satt längst bak bredvid Valerie. 
 
"Emy?"
 
"Ja ja, jag är redo!" Sa jag och öppnade dörren till bilen för att kunna hoppa ut. Bilen som Niall hade var en svart Lexus som min pappa hade köpt till honom som en 'present' när vi flyttade in. 
 
Vi började gå mot lokalen och när vi var tillräckligt nära så såg jag att det var en kö utanför dörren som ledde in till själva festen. Men vi gick fram till vakten som släppte in personer in till festen.
 
"Niall, Josh visste väll att ni skulle dyka upp för eller senare." Sa han och hälsade på de båda två. De gjorde traditionella grabb hälsningar/ kramar som bara ser allmänt löjliga ut om man frågar mig.
 
"Tjo Marcus kan man få komma in eller?" Frågade Niall kill/mannen  som tydligen hette Marcus. Marcus nickade och tog bort repet så vi kunde gå in. När vi hade kommit in i själva lokalen där festen var så gick vi direkt till baren eller vad man nu ska säga. 
 
Festerna här var så långt ifrån festerna jag hade gått på när jag bodde i New York. Där var alla fester så glamorösa och allt var alltid det dyraset man kunde köpa. Men här är festerna i gamla lager lokaler och det är antigen hembränt eller någon billig sprit. Och i New York dansade alla runt två och två med händerna på axlarna medans är så stod killarna still medans tjejerna hade rumpan upptryckt mot killarnas skrev. Och här gick ingen runt med dyra märkeskläder och smycken, eller alla förutom jag för jag går runt med någon dyr märkes klänning som jag har fått va pappa och lika så är allt annat jag har på mig och använder.
 
När vi hade druckit upp shotarna vi hade beställt så gick vi alla ut på dansgolvet. Niall och Josh började dansa med random tjejer medans jag och Valerie började dansa tillsammans. Och eftersom vi hade druckit shotsen så började jag känna hur shotsen sakta men säker började påverka mig. 
 
Valerie och jag började dansa närmare varandra så det bara blev tätare och tätare mellan oss. Så till slut så var det nästan inget mellanrum kvar mellan oss för vi dansade så nära varandra. Men så klart så var jag tvungen att ramla på mina egna fötter så vi båda ramlade ihop på golvet och började skratta som galningar. 
 
När jag hade rest mig upp så kände ju hur någon drog mig närmare sig. Och när jag vände mig om för att se vem det var så kände jag hur mina mungipor åkte ner.
 
Louis...

Nytt kapitel, det här kapitlet har bästa Nora skrivit på också!
Ni som var på 1D world var det kul och vad köpte ni för snygga grejer?
 
6 kommentarer till nästa! xx
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Bra:)

Svar: Tack:)xx
Fanny och Nora

2013-02-23 @ 18:51:27
Postat av: Wilma

Aaahh, spänningen stiger!! I need more, NOW!!! Haha. ;))

Svar: Hahah :)xxx
Fanny och Nora

2013-02-23 @ 18:55:58
URL: http://onedirection1dnovell.devote.se
Postat av: Brudaaaaan

Mer! Dör! Skriv!:D Älskar novellen!

Svar: Haha tack så mycket:)xxx
Fanny och Nora

2013-02-23 @ 20:53:31
URL: http://OneDiiiirection.devote.se
Postat av: indra

Superbra! Längtar till nästa :)

Svar: Tack:)xxx
Fanny och Nora

2013-02-23 @ 21:44:33
Postat av: Nathalie

Spännande! Längtar till nästa kapitel :D

Svar: Tack:)xx ja undra vad som händer då...
Fanny och Nora

2013-02-24 @ 01:28:27
URL: http://allweneedisoned.blogg.se
Postat av: Moa

Älskar novellen och läääängtar tills nästa kapitel!!!

Svar: Tack!!:)xx
Fanny och Nora

2013-02-24 @ 01:41:51
URL: http://moajosefinesvensson.blogg.se
Postat av: Brudaaaaan

Skriv! vill veta mera!♥

2013-02-24 @ 18:30:12
URL: http://OneDiiiirection.devote.se
Postat av: My

Så spännande nu alltså!!Älskar kapitlet och novellen!Xxx

Svar: tack så mycket! :Dxxx
Fanny och Nora

2013-02-24 @ 20:50:46
Postat av: Wilma

Asså det fungerade inte att kommentera på kap. 10, så jag skriver min kommentar här istället. :)

Älskar kapitlet, det börjar verkligen bli riktigt spännande! Jag fick nästan lite vampyrfilms känsla där, haha. Kan bero på att jag är kär i alla sådana filmer.. ;)
Ska absolut gå på konserten i maj, längtar som satan! Jag och min bestie sitter på läktare 2, sektion 236 höger, rad 5 och platser 5 och 6. :) Vad sitter ni? :))

Svar: Jag(Nora) sitter på läktare 1, sektion 139, rad 15 och platserna 118-120 och Fanny kommer sitta på läktare 3 någonstans :)
Fanny och Nora

2013-02-25 @ 18:59:50
URL: http://onedirection1dnovell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0