Best Friends Forever? Kapitel 15

Tidigare:
 Jag lutade mig över toalett stolen och en vidrig sörja kom flygandes ut från min mun som brändes i halsen på mig. Det var andra gången i dag och femte gången den här veckan och jag märkte att mina föräldrar hade blivit mer och mer oroliga för mig. När jag hade kräkts klart så spolade jag på toaletten och satte mig på toalocket. Jag sträkte mig efter min tandborste som stod i ett glas med alla andra tandborstar. Jag klämde på lite tandkräm på tandborsten och började trött borsta mina tänder. Min mamma hade åkte iväg för att handla med resten utav min familj så jag var ensam hemma men jag visste att dom snart skulle komma hem eftersom dom hade varit borta en stund nu.


Jag gick in till mitt rum igen och la mig ner i sängen, jag hade inte ätit mycket alls den senaste veckan förutom choklad. Chokladen gjorde så jag kom ihåg dejten som Zayn hade tagit med mig på, det gjorde ont i kroppen när jag åt det men det var värt varenda verk i min kropp som jag fick av minnena efter den dagen.
 
Jag kröp ner under täcket och startade tvn med fjärrkontrollen, jag blädrade lite men jag gav upp och började kolla på säsong ett av Top Model som jag redan hade sett men jag orkade inte bry mig mer. Jag hörde hur dörren öppnades nere i hallen, jag tänkte inte på det så mycket så jag fortsatte "kolla" på teve fast igentligen så tänkte jag på allt annat.
 
"Hur mår du gumman? "Frågade mamma, som stog i dörröppnigen till mitt rum.
"Som förut." Svarade jag och flyttade tillbaka min blick mot tvn. Mamma gick in i mitt rum och stängde dörren efter sig innan och gick med lätta steg till min säng och satte sig på säng kanten bredvid mig och tog min hand i hennes. Hennes ansikte såg trött ut och hennes ögon var röda, hon hade gråtit.
 
"Mamma är det någonting?" Frågade jag henne, hon släpte min hand och sträkte sig efter sin väska som jag inte hade märkt att hon hade tagit in. Hon plockade upp en liten rektangelformad låda som var färgad vit och blått och räkte den mot mig. Jag tog emot det och kollade vad det var. När jag såg vad det var som min mamma hade gett mig så var det som ett slag i magen.
 
"Mamma du tror väl inte.." jag tog en paus för jag kände att jag snart skulle gråta och som tur var så fortsatte mamma åt mig.
 
"... att du är gravid?" Sa hon. Jag nickade jag kände tårar på min kind.
 
"Det är inte omöjligt gumman, du äter ingenting och du har kräckts i nästan en vecka." Jag kollade på henne, tårarna bara fortsatte att rinna ner för mina kinder. Jag visste inte vad jag skulle säga, jag var helt stum av det som nyss hade hänt.
 
"Jag tycker att du ska göra testet och om du är det så är du det om du inte är det så får vi försöka något annat." sa hon och jag gjorde en nickning för jag var fortfarande chokad över det som var i min hand. Men jag kom tillbaka till verkligheten när jag kände flera händer på min ena axel. Jag kollade upp och såg att hela min familj stod kring min säng och kollade med sympatiska ögon ner på mig.
 
"Du ska veta att vi alltid finns vid din sida." sa Ella och dom andra nickade. Jag log och drog bort täket för att gå till badrummet. Men innan jag gick ett steg så vände jag mig om till min mamma som fortfarande satt på sängen.
 
"Mamma kan du hjälpa mig?" sa jag och sträkte ut min hand till henne som hon sedan tog och ställde sig upp bredvid mig. Hon log svagt och vi gick tillsammans ut till badrummet för att göra testet.
 
-
 
"Jag vill inte titta, jag vill inte!!" sa jag och höll för mina ögon så det blev kolsvart men det blev genast ljust igen efter att min mamma hade tagit bort mina händer från mina ögon.
 
"Gumman det här är inget du kan gömma dig ifrån. Jag kan kolla på testet först men sen vill jag att du ska kolla på det och att det är du som säger det till pappa,Ella och Ellie."
 
"Okej..." sa jag tyst. Hon tog upp testet ,som jag tidigare hade kissat på , från handfatet. När hennes blick kollade på den lilla skärmen så gjorde hon ingen min utan gav mig den bara som tecken att jag skulle titta. Tårar ran ner för mina ögon när jag såg det som stod på skärmen.
 
"Lola du.. du ska bli mamma." sa hon och när jag hörde det så kände jag hur känseln i bennen sakta av tog och jag ramlade ner så jag nu satt på golvet i badrummet och grät. Jag, mamma, nej det kan inte hända jag som trodde Zayn hade.... ZAYN! Den lilla ********* hade gjort mig gravid och sedan åkt på en turne som varade i ett helt år. Jag kommer ha ett nyfött barn vid den tiden han kommer hem igen men han kommer ju också ha ett nyfött barn då. Det här är inte bra, Zayn som precis har startat sin musik karriär ska nu bli pappa och jag som inte änns har fått ett jobb.
 
"Lola det kommer ordna sig." sa hon och satte sig på huk bredvid mig. " Men vi måste säga till dom andra nu."
Vi ställde oss upp och hon låste upp toa dörren och vi gick tillsammans arm i arm till mitt sovrum där dom andra var. Dom satt på min säng och kollade på teven när vi kom in, när dom hörde oss så stängde pappa av teven och reste sig upp från sängen och lika så gjorde mina systrar.
 
" Ja-jag-jag är -g-gravid." sa jag och min blick for ner i golvet, jag kände min mammas hand på min rygg.
 
"Vem är pappan?" frågade min pappa lite små sur.
 
"Zayn." mumlade jag.
 
"Ursäkta vad sa du, du sa det så lågt."
 
" Jag sa Zayn!" skrek jag ut.
 
"VA!!!!" var det enda som dom sa men jag kände sedan att jag var intryckt i en gruppkram.
Vem tycker synd om Lola! VI!! Hur ska det nu gå med Lola och den lilla bebisen? OCH hur kommer Zayn ta det när han kommer tillbaka och ser Lola med en bebis?
 
Tror ni att det kommer bli en TJEJ eller KILLE? Skriv en kommentar om vad du tror det kommer bli.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nadina

Jag tror att det blir en tjej :)

2013-01-07 @ 12:34:08
URL: http://jagsanaddisss.blogg.se
Postat av: Speed Dating

Hey! This post could not be written any better! Reading through this post reminds me of my previous room mate!
He always kept chatting about this. I will forward this article to him.
Fairly certain he will have a good read. Thank you for sharing!

2013-01-19 @ 13:18:48
URL: http://www.meetu.hk
Postat av: http://markets.financialcontent.com/mpr?Page=MEDIAVIEWER&GUID=22510633

Hi there, after reading this awesome post i am too cheerful to share my experience here with friends.

Postat av: joe strummer interviews

constantly i used to read smaller content which as well clear their motive, and that is
also happening with this piece of writing which I am reading at this place.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0