Best friends forever? kapitel 16

Tidigare:
" Ja-jag-jag är -g-gravid." sa jag och min blick for ner i golvet, jag kände min mammas hand på min rygg.
 
"Vem är pappan?" frågade min pappa lite små sur.
 
"Zayn." mumlade jag.
 
"Ursäkta vad sa du, du sa det så lågt."
 
" Jag sa Zayn!" skrek jag ut.
 
"VA!!!!" var det enda som dom sa men jag kände sedan att jag var intryckt i en gruppkram.
 
3 dagar senare

Det har nu gått tre dagar sedan jag fick ett positivt svar på graviditet testet och jag ska nu bli en tonårs mamma. Mina föräldrar var rätt chokade över vem som var pappan men dom var nog också glada att det inte var någon annan. Mina systrar därimot blev över lyckliga när dom fick reda på att jag både var gravid och att det var Zayn som var pappan. Jag är glad att min familj var lugn över det som har hänt och det som kommer hända om 8 månade och 14 dagar. Ja om 14 dagar är det bara 8 månader kvar tills barnet kommer ut, ut ur mig, usch tänk inte så Lola.
 
Igår hade jag kommit hem från London där jag hade sökt jobb för fullt så nu väntar jag bara att jag ska få ett svar utav nått av jobben jag har sökt. Det som är tur är att jag har gått klart gymnasiet så jag kan söka det jobb jag har utbildat mig till och det är frisör. Så jag väntar bara på att någon frisör salong ska ringa upp mig och säga att jag fick jobbet.
 
"Lola, följer du med till stan?" ropade min mamma ner ifrån nedervåningen.
"Visst!" ropade jag tillbaka. Jag tog min mobil från som låg på skrivbordet i mitt rum och gick ner för trappan. Ella och Ellie stod i halen fullt på klädda med tjocka jackor och Uggs. Jag tog satte på mig mina bruna låga uggs och min svarta vinterjacka eftersom det nu var i mitten av december. Innan jag ick ut till bilen så tog jag en ljusbrun tub halsduk och hängde den runt min hals. Min mamma hade redan startat bilen så det var bara för oss att sätta hos, Ella och Ellir tog sättena bak så jag fick sitta fram med mamma.
 
"Lola sätt på radion!" Sa Ella när vi hade börjat köra, jag satte på radion och lutade mig sedan tillbaka. Dj:n började prata om något som inte spelade så stor roll just nu. Efter ett tag av massa skitsnack så började en låt spelas som minà systrar började sjunga med till. När jag hör vem det är som sjunger så höjer jag volymen och blundar och lyssnar på varje ord han sjunger.
 
 
"Give me love like her,
 'cause lately I've been waking up alone,
 Paint splattered teardrops on my shirt,
 Told you I'd let them go,
 And that I'll fight my corner,
 Maybe tonight I'll call ya,
 After my blood turns into alcohol,
 No, I just wanna hold ya.
 
 
Give a little time to me or burn this out,
 We'll play hide and seek to turn this around,
 All I want is the taste that your lips allow,
 My, my, my, my, oh give me love,
 My, my, my, my, oh give me love,
 My, my, my, my, oh give me love,
 My, my, my, my, oh give me love,
 My, my, my, my, oh give me love.
 
 
Give me love like never before,
 cause lately I've been craving more,
 And it's been a while but I still feel the same,
 Maybe I should let you go,
 You know I'll fight my corner,
 And that tonight I'll call ya,
 After my blood is drowning in alcohol,
 No I just wanna hold ya.
 
 
Give a little time to me or burn this out,
 We'll play hide and seek to turn this around,
 All I want is the taste that your lips allow,
 My, my, my, my, oh give me love,
 Give a little time to me, or burn this out,
 We'll play hide and seek to turn this around, 
All I want is the taste that your lips allow,
 
My, my, my, my, oh give me love,
 My, my, my, my, oh give me love,
 My, my, my, my, oh give me love,
 My, my, my, my, oh give me love,
 My my, my, my, oh give me love.
 
 
M-my my, m-my my, m-my my, give me love, lover,
 M-my my, m-my my, m-my my, give me love, lover,
 M-my my, m-my my, m-my my, give me love, lover,
 M-my my, m-my my, m-my my, give me love, lover.
 
 
M-my my, m-my my, m-my my, give me love, lover,
 M-my my, m-my my, m-my my, give me love, lover,
 M-my my, m-my my, m-my my, give me love, lover, 
M-my my, m-my my, m-my my, give me love, lover (love me, love me, love me).
M-my my, m-my my, m-my my, give me love, lover (give me love),
M-my my, m-my my, m-my my, give me love, lover (give me love),
 M-my my, m-my my, m-my my, give me love, lover (give me love, love me),
 M-my my, m-my my, m-my my, give me love, lover (give me love).
 
 
My, my, my, my, oh give me love,
 My, my, my, my, oh give me love,
 My, my, my, my, oh give me love,
 My, my, my, my, oh give me love" när låten kom till sitt slut så kände jag hur en tår sakta rann ner för min kind. Jag kände min mammas hand på mitt ben så jag la min hand över hennes så hon tog den och kramade om den hårt. Dj:n hade börjat spela en ny låt men jag kunde inte sluta tänka på själva texten på föra låten. Den texten fick mig att sakna Zayn så mycket mer. Vi har inte pratat sedan han åkte och jag tror inte att vi kommer prata när han är på turne men jag måste komma på ett sätt att säga till honom att jag är gravid. Med hans barn..
 
-
 
"Ska du gå själv eller vill du gå med oss?" Frågade mamma mig, när vi hade kommit fram och parkerat bilen.
 
"Jag tror jag går själv. "Svarade jag henne, jag hade aldrig direkt gillat att gå med andra på stan, jag hade alltid gillat att gå själv och kolla på kläder, skor och allt. Jag började gå uppåt på gatorna där det var fullt med affärer, jag gick in i en skoaffär med massor av puma, nike sneakers och supras. Jag var inte tjejen som gick runt med höga klackskor, jag går hellre i sköna skor som man inte får ont i efter en halvtimme. Men jag har ju såklart klackskor jag tycker bara att sneakers är skönare. Jag gick runt och fastnade för ett par som var rosa och svarta som jag tyckte såg sjukt coola ut. Jag tog ett par i min storlek och provade dom, dom var som gjorda för mig så jag bestämde mig för att ta dom, jag hade fått lite pengar av mamma innan, så jag tog skorna och gick till kassan för att betala. Jag fortsatte att gå runt på stan lite, jag såg Forever 21 och gick in och kollade lite jag hittade inget speciellt, så jag gick ut. Jag gick lite på gatan och helt plötsligt kände jag en smärta i magen, jag sprang lite sakta till någon lägenhet och gömde mig på baksidan utav den, jag satte mig ner och helt plötsligt kräcktes jag. Jag borde ha vant mig nu, den äckliga smaken och lukten, men det var alltid lika äckligt och obehagligt. Jag tog upp mobilen och ringde mamma så hon kunde komma och möta mig så vi kunde åka hem.

Så ett nytt kapitel, vad tycker ni? Kommentera! Vi vet att det är lite segt nu i början men snart ni, då ska ni få se, haha. Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jätte bra!!! :)

2013-01-08 @ 19:35:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0