Best Friends Forever? Kapitel 18

Tidigare:
"Mamma, jag ska ha en mini Zayn och en mini mig." viskade jag i hennes öra innan hon drog ifrån sig från kramen. Hon smekte mig på kinden och jag såg en tår sakta rinna ner för hennes kind medans hon log och smekte min kinde åter igen.
 
" Jag vet." sa hon tyst men tyst nog så att jag hörde det.
 
 
3 månader senare
Det hade nu gått tre månader, och min mage hade blivit mycket större. Jag hade inte pratat med Zayn än, om att jag var gravid. Jag vet inte varför, jag ville bara inte berätta det för honom, visst det var fel men jag kunde inte.
Mina kräckningar hade minskat och nu kunde jag iallafall gå utanför dörren utan att behöva springa och gömma mig någonstans. För en vecka sen hade jag fått ett samtal om att jag hade fått ett av frisör-jobben som jag hade sökt till, jag hade blivit hur glad som helst. Och om två veckor så ska jag flytta ditt, till en ny liten lägenhet jag hade köpt, med lite hjälp från mina föräldrar så kunde jag skaffa den. En liten söt 4:an,kök och vardags rum i ett, en toalett, ett sovrum för mig och två för Leo och Zoe. Ja, jag döpte dom till Leo och Zoe på grund av Zayn, jag saknar honom mer än vad jag igentligen borde göra.
 
Jag gick ut från mitt rum och gick ner till köket för att hitta någonting att äta. När jag kom ner så satt mamma vi
bordet med datorn. Hon satt och kollade runt lite, om jag hade rätt var det säkert med hennes jobb att göra.
 
"Hej" Sa jag och gick till kylskåpet.
 
"Hej gumman, det finns pizza-bitar i kylen" Sa hon till mig. Jag hittade pizza-bitarna från igår och la in dom i mikron så att dom skulle bli lite varma. Jag satte mig ner mittemot mamma, jag tog upp min mobil och kollade lite på twitter, instagram, facebook ,ni vet det viktiga. Mamma kollade upp på mig och gav mig ett litet leende, jag kollade på henne jag såg att det var någonting som oroade henne.
 
"Vad är det?" Frågade jag henne, och kollad på henne samtidigt som jag tog en bit av min pizza.
 
"Du vet att du måste prata med Zayn va? Du kan inte hålla det som en hemlighet för honom." Sa hon och kollade på mig med ett seriöst uttryck.
 
"Jag vet" Sa jag och suckade.
 
"Du kan väl göra det nu, jag kan gå om du vill?" Sa hon med ett leende. Jag nickade lätt, hon gick ut genom dörren om man hörde hur hon gick upp på övervåningen. Jag visste att om jag inte ringde nu, så skulle hon börja tjata på mig och jag hade ingen ork med massor små-tjafs om det. Jag tog fram hans nummer på in mobil, jag undrar var han är nu? Vad gör han? Hur kommer han reagera om jag ringer? Arg? Glad? Jag kollade på mobilen och klickade på "ring" knappen. Jag tryckte mobilen mot örat och hörde hur signalerna lät. Jag hade precis tänkt att lägga på när en han svarade.
 
 
"Hej" sa en ganska tung röst, "Zayn?" sa jag, ganska dum fråga eftesom att jag ringde honom.
"Jaa, hej Lola" sa han det lät precis som att jag hade väckt honom.
"Stör jag?" Frågade jag med en osäker röst,
"Typ.. jag sov, men det är ingen fara" svarade han.
"Förlåt jag kan ringa sen" sa jag och la på snabbt. Varför la jag på för, jag skulle ju berätta? Jag suckade och kollade ner på mobilen, jag skulle inte ringa tillbaka inte på länge iallfall.
 
Jag fortsatte att äta min mat klart, sen ställde jag ner tallriken och glaset i diskmaskinen. Jag gick ut från köket och skulle precis gå up för trappan, men då kom mamma och stoppade mig.
 
"Hur gick det" Frågade hon och kollade på mig med ett frågande uttryck.
 
"Ehh.. han sov, jag ska ringa senare" Sa jag.
 
"Okej" Svarade hon. Jag gick upp mot mitt rum för att hämta en en jacka. Jag hade ingenting att göra, så jag tänkte att jag kunde ta en liten promenad istället för att sitta i rummet hela dagen.
Jag drog på mig jackan och gick ner till hallen och tog på mig ett ett par svarta sneakers. Jag ropade ett "hej då" och gick ut genom dörren, och stängde den om mig. Jag gick ner för gatan, det var inte så jätte mycket folk ute.
Jag kollade mig omkring och ser Zayn's mamma stå och kolla på mig.
 Leo och Zoe, hiss eller diss?? Vad tror ni Zayn´s mamma kommer säga när hon ser att Lola är gravid?? 
 
Nu vill vi ha 4 kommentarer, SÅ KOMMENTERA!!!
 

Nora och Fanny

Kommentarer
Postat av: Belieber&Directioner

braigt!

2013-01-12 @ 12:34:53
URL: http://www.onedirectionstories.webblogg.se
Postat av: Selma♥

Meeeer! :D

2013-01-12 @ 13:18:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0