Best Friends Forever? Kapitel 20

tidigare:
Jag kollade mig omkring i den lilla lägenheten, det kändes som att jag skulle känna mig riktigt hemma här. Jag är glad att jag har mamma här tills jag födder, så att hon kan hjälpa mig att få alla grejer på plats.
 
"Hej gumman, redo på att ställa upp alla grejer." Sa mamma till mig som kom in genom dörren.
 
"Aaa jätte." Sa jag med ironi i rösten och skrattade lite, hon kollade på mig och började sedan skratta hon också.
 
Det har nu gått några dagar sedan jag flyttade till London. London är underbart och än så länge så trivs jag som fisken i vattnet. Det känns som jag äntligen passar in någon stans, för här finns det alla typer av folk och man får säga och se ut precis som man vill gemfört med Bradford som är en rätt så liten stad. Men eftersom London är så mycket större så är det mer liv och rörelse än vad det är i Bradford och det har jag inte vant mig vid än.
 
Igår så började jag jobba i Megans frisör salong och såklart som alla andra första dagar på nya ställen så var det jätte pirrigt. Som tur så gick det jätte bra, det är Megan, jag och två andra tjejer som heter Ruby och Ava som är otroligt trevliga. Megan vissade sig vara trevligare än vad hon var i telefon och på intervjun, hon är väldigt omtänksam och är väldigt VÄLDIGT pratglad. Den omtänksamma sidan kom nog först när hon anställde mig tror jag eftersom jag tror inte att så många frisörsalonger skulle ta in en gravid kvinna. Men såklart tog hon ju inte bara in min pågrund av att jag är gravid utan jag fick göra två test på två peruker, en skulle vara en bob och den andra var en lockig peruk som jag skulle klippa topparna på.
 
"Mamma, jag går till jobbet nu." ropade jag från hallen till min mamma som var i köket och höll på att diska. Man måste bara älska sina mamma som gör allt för en som till exempel: hon har diskat all min disk som jag har haft, ställt iordning nästan allt själv och såklart har hon städat hela lägenheten flera gånger. Det ända som jag har gjort är nog att fixa Leo och Zoe´s rum, toaletten och mitt rum resten har mamma gjort.
 
"Jag kommer." hörde jag henne ropa när hon hade stängt av vatten kranen. När hon kom till hallen som kramade vi snabbt om varandra men jag var några minuter sen så jag var tvungen att skynda mig till jobbet. Som tur så är jobbet bara en kvart ifrån där jag bor, så jag bor rätt så centralt. 
 
När jag kom ut på gatan så satte jag på mig mina ny dr.dre hörlurar som jag hade fått i julklapp förra året och tryckte på någon random låt på spotify. Musiken spred sig snabbt från hörluren till mina öron som fyllde mitt huvude med en massa toner. Om musik inte skulle finnas så tror jag att livet skulle bli riktigt tråkigt eller i alla fall mitt liv eftersom jag lever med musik. Jag har musik på 24/7, i köket när jag lagar mat, i vardagsrummet när jag ser på teve, på toaletten när jag gör allt det jag behöver göra där och jag har till och med på musik när jag ska gå och sova.
 
-
 
"Lola, jag är glad att du kunde komma idag." sa Megan när jag kom in genom den stora dörren som ledde in till salongen. 
 
"Ursäkta att jag är sen, var tvungen att fixa det sista i barnrummet." sa jag och Megan svarade med en enkel nickning. Jag ställde mig i kassan och bläddrade genom kalendern vi hade med alla tider, jag såg att jag skulle ha en kund klockan 12 och nu var klockan 11.43 så det var ungefär en kvart kvar innan kunden kom. Så jag bestämde mig för att gå in i personalrummet och ta en kaffe eller något som jag var sugen på.
 
"Jag hade beställt en tid klockan 12." sa tjej i kanske 20 års åldern. Hon hade på sig en en vit långärmad stickad tröja med en pälsväst över. Ett par blå/grå/svarta jeans, vita vans, en brunt liten väska, och smycken i brunt och guld.
 
"Ditt namn, tack." sa jag och log mot henne. Och hon var ju allt annat än ful, hon var vacker, för vacker för att det skulle vara sant.
 
"Eleanor Calder." sa hon och log ett leende som fick henne att se ännu vackrare ut. Varför måste värden vara så himmla orättvis??
 Ett nytt kapitel! Vad tycker ni?
Nu är vi redan på kapitel 20, och era kommentarer gör oss verkligen att vilja skriva mer.
Kommentera nu, 5 kommentarer till nästa! xxx Fanny & Nora

Kommentarer
Postat av: Anonym

gud vad duktiga ni är på att skriva!:D

2013-01-15 @ 07:31:43
Postat av: Anna

Längtar till nästa kapitel ni är så bra på att skriva! :)

2013-01-15 @ 07:39:30
Postat av: Nadina

Åh jag älskar Eleanor, och eran blogg såklart! :D

2013-01-15 @ 14:40:47
URL: http://jagsanaddisss.blogg.se
Postat av: Elin

Jätte bra längtar till nästa :)

2013-01-15 @ 17:42:01
Postat av: Selma♥

Bäst!

2013-01-16 @ 15:22:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0