Best Friends Forever? Kapitel 21

tidigare:
"Jag hade beställt en tid klockan 12." sa tjej i kanske 20 års åldern. Hon hade på sig en en vit långärmad stickad tröja med en pälsväst över. Ett par blå/grå/svarta jeans, vita vans, en brunt liten väska, och smycken i brunt och guld.
 
"Ditt namn, tack." sa jag och log mot henne. Och hon var ju allt annat än ful, hon var vacker, för vacker för att det skulle vara sant.
 
"Eleanor Calder." sa hon och log ett leende som fick henne att se ännu vackrare ut. Varför måste värden vara så himmla orättvis??


Jag hade precis börjat med att klippa hennes hår, hon hade riktigt fint mörkbrunt hår med fina lockar. Hon var riktigt snäll vi hade pratat väldigt mycket, hon var så enkel att prata med.
 
"Förlåt om jag frågar men du ser ganska ut ung för att vara gravid? Frågade hon med ett osäkert leende, hon visste nog inte om jag skulle bli arg om hon fråga eller om jag inte skulle bry mig.
 
"Det är lungt att du frågar, men ja det kan man nog säga" Sa jag och log mot henne.
 
"Hur gammal är du?" Frågar hon.
 
"19" Svarade jag enkelt och log mot henne.
 
"Åhh okej" Sa hon och log i spegeln så att jag kunde se det.
 
Jag klippte det sista av hennes toppar och la undan saxen och tog i lite olja i håret. Jag la fram håret framför hennes axlar och log mot henne i spegeln, hon var verkligen vacker och leendet kunde nog vilken kille som helst falla för.
 
"Klart" Sa jag och log mot henne.
 
"Tack så jättemycket det vart jättebra" Sa hon och log mot mig med ett jätte stort leende.
 
"Tack" Sa jag och vi skrattade lite. Vi gick ut mot kassorna och hon betalade för klippningen, hon räckte mig pengarna och jag la i dom i kassan.
 
"Vill du ha mitt nummer, så vi kanske kan gå ut och fika någon dag?" Frågade hon mig.
 
"Visst! Det skulle vara jätte roligt" Sa jag och log mot henne. Hon räckte sig min mobil och jag skrev in mitt nummer.
 
"Jag smsar dig sen, hej då" Sa hon och började gå ut mot dörren.
 
"Hej då" Sa jag och hon vände sig om och vinkade jag vinkade tillbaka innan jag började kolla om det var några mer klippningar på listan, och det var det.
 
-
 
Jag var på väg hem från jobbet, efter att ha stått en hel dag och klippt håret på folk så hade jag ganska ont i benen. Så jag bestämde mig för att ta bussen hem, jag satt inne i bussen det var kanske bara fem personer och jag i bussen. Jag satte i hörlurarna och lyssnade på lite musik, jag såg mitt buss stop och gick av. Jag gick mot min lägenhet och öppnade dörren. Jag kände lukten av mat i hela lägenheten, mamma visste att jag var påväg hem så hon hade gjort mat åt mig och såklart åt henne också. Jag satte mig i köket där hon hade dukat upp tallrikar, bestik, glas och maten.
 
"Så hur var det på jobbet" Frågade mamma mig när hon satte sig ner vid matbordet.
 
"Det var kul, träffade en jätte rolig tjej" Sa jag och log mot henne. Vi åt upp maten och hjälptes åt att plocka undan disken, sen gick vi in och satte oss med varsin Ben & Jerry's i soffan och kollade på tvn. Jag började bläddra runt bland massa olika kanaler men inget såg intressant ut så mitt sökande gick vidare.
 
Men det slutatde starx där efter med att jag såg att ett nytt avsnitt av Alan Carr hade börjat. Jag verkligen älskar den mannen om han inte skulle ha vart gay så skulle jag helt klart vara kär i honom, och om han var några år yngre. Introt till en sång började spelas som alltid när en ny gäst skulle inträda scenen, men ner i från trappen så kom det 5 stycken killar.Mitt hjärta bankade i 180 och min hjärna lika snabbt, de var hemma, hemma i London igen.
 
"Lola, lugna ner dig det kommer ordna sig." sa min mamma till mig och gjorde cirklar på min rygg med hennes hand som stöd. När både mitt hjärta och min hjärna hade fått tillbaka sin normala takt så höjde jag volymen på teven och lutade mig tillbaka.
Kapitel 21 är ute!! Fattar ni, vi har lagt ut över 20 kapitel, YAY!!!!! Så nu vill vi att ni ska kommentera och sprider bloggen!!!
 
SPRID BLOGGEN HÖR NI OSS??? Säg till alla ni känner att läsa bloggen, till och med om dom inte gillar 1D så kanske någon annan hör vad du/ni säger när personen går förbi. Säg till era föräldrar, farmor/farfar, mormor/morfar, ALLA!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh älskar novellen längtar till nästa kapitel!!

2013-01-16 @ 21:30:35
Postat av: Elin

ÄlskarDenVerkligen!!!

2013-01-17 @ 19:01:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0