Best Friends Forever? Kapitel 22

tidigare:
Vi åt upp maten och hjälptes åt att plocka undan disken, sen gick vi in och satte oss med varsin Ben & Jerry's i soffan och kollade på tvn. Jag började bläddra runt bland massa olika kanaler men inget såg intressant ut så mitt sökande gick vidare. Men det slutatde starx där efter med att jag såg att ett nytt avsnitt av Alan Carr hade börjat. Jag verkligen älskar den mannen om han inte skulle ha vart gay så skulle jag helt klart vara kär i honom, och om han var några år yngre. Introt till en sång började spelas som alltid när en ny gäst skulle inträda scenen, men ner i från trappen så kom det 5 stycken killar.Mitt hjärta bankade i 180 och min hjärna lika snabbt, de var hemma, hemma i London igen.
 
"Lola, lugna ner dig det kommer ordna sig." sa min mamma till mig och gjorde cirklar på min rygg med hennes hand som stöd. När både mitt hjärta och min hjärna hade fått tillbaka sin normala takt så höjde jag volymen på teven och lutade mig tillbaka.
 
-- Zayn´s perspektiv--
Killarna och jag var tillbaka i London och man kan ju säga att det var riktigt skönt att var hemma igen efter 5 långa månader i USA så är man äntligen hemma. Det första jag gjorde när vi kom fram till vårt lägenhetskomplex var att ta en låååång dusch. Det var så skönt att jag höll på att somna i duschen och kanske efter att ha suttit på ett flygplan i 18 timmar kan nog också vara en utav anledningarna till att jag nästa somnade. När jag var klar var det bara att göra sig iording eftersom vi hade en intervju med Alan Carr igen. Det är andra gången vi är med på hans show men det gör inget för han är en rikigt schysst och galet rolig.
 
"Zayn är du klar vi måste åka!" hörde jag Niall ropa från antigen köket eller vardagrummet. Jag kollade mig en sista gång i spegeln innan jag låste upp toalette dörren och gick ut till vardagsrummet. Teven var på så jag antog att han hade varit här, jag gick fram till teven och stängde av den på knappen på teven och inte på kontrollen. När teven var avstängd så gick jag en snabb runda runt lägenheten för att se så allt var släckt och som tur var det. Så jag gick ut till hallen och satte på mig mina svarta sneakers innan jag drog på mig jackan.
 
-
 
"Så killar, jag vet att många utav era fans vill veta vilka som har flickvänner och vilka som är singlar. Så vilka har flickvänner??" sa han och blinkade med sitt höger öga mot oss. Det fick oss att små skratta med det slutade lika snabbt som det började. Liam var den första som sa något utav oss fem.
 
"Jag är fortfarande tillsammans med Danielle." sa han och hela studion "aww" men man kunde se hur stolt Liam var att säga att han fortfarande var tillsammans med Danielle. Efter Liam sa sitt om Dani så blev det tyst ingen av oss andra vågade riktigt göra något så vi bara satt där.
 
"Är det ingen av er andra som har en flickvän?" frågade Alan. Louis kollade ner i sitt knä innan han räkte upp sin hand som gjorde så hela publiken skrek både buu och bää.
 
"Jag har träffat en tjej som jag verkligen gillar men jag har liksom inte gått det där steget än." sa han och man kunde se en ljus röd  färg bildas på hans kinder. När vi hörde vad Louis hade sagt så var det som en chock för ingen av oss visste ens att han hade börjat dejta en tjej.
 
"Men ni andra då, har ni några flickvänner?" frågade Alan åter igen, gud han kommer inte släppa det här. 
 
"Jag är singel." sa Niall
 
"Och jag." sa Harry och nu riktades alla fokus på mig. Jag har ju Lola men jag vet inte om vi har kommit till det nivån än, fast vi har ju faktiskt haft sex så det måste väll räknas som något.. Men vi har ju inte pratat på flera månader, för utom när hon ringde mig mitt i natten och sedan la på. Jag ringde inte ens tillbaka till henne men hon sa ju faktiskt att hon skulle ringa tillbaka till mig och det har hon inte gjort än. 
 
"Jag vet faktiskt inte." sa jag
 
"Jag började se en tjej innan vi åkte iväg till USA men jag vet inte om vi är i det läget att vi kan kalla varandra pojkvän och flickvän utan vi är mer bara kompisar i nu läget." sa jag och Alan verkade nöjd med svaret så han gick vidare med andra frågor.

Vad tycker ni? Kommentera 4 kommentarer till nästa! Kram!

Kommentarer
Postat av: Anna

Längtar till nästa kapitel älskar novellen ;)

2013-01-18 @ 18:30:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0