Best Friends Forever? Kapitel 26

tidigare:
"Så vi kommer lösa det här så småning om." sa jag och log mot Lola som log mot mig.
 
"Så småningom, så småningom, ni har mindre än 4 månader kvar innan ni har två levande varelser att ta hand om. Vi kommer bli större och vi kommer åka på flera turnér så ni måste börja nu att diskutera hur det ska bli när Leo och Zoe har kommit till värden." Både jag och Lola stod där som två fån, ingen av oss hade nog tänkt på det. Vi skulle bli större och kommer säkert åka på flera turnér runt om i värden och vad kommer Simon säga om att jag ska bli pappa när jag nyss har fyllt 20.
 
 
När Liam hade lugnat ner sig så satte han sig med de andra i soffan medans Lola och jag fortfarande stod på samma plats. Men jag tog hennes hand och drog med henne till Louis och Eleanor´s sovrum. Jag öppnade dörren åt henne och hon gick in och gav mig en lätt kyss innan hon satte sig på sängen med händerna på magen. Jag log när jag såg flickan jag älskade mer än allt satt framför mig med händerna på hennes mage för hon väntade på mina barn, våra barn. Men när jag kom tillbaka till verkligheten så såg jag att Lola såg en anning ledsen ut så jag gick fram till henne och satte mig på sängkanten bredvid henne.
 
"Vad tänker du på?" sa jag när jag hade en väldig stor ide om vad hon tänkte på exakt. Hon kollade upp på mig suckade och kollade ner på magen och sedan upp på mig igen.
 
"Oss, det är det ända jag har tänkt på de senaste fem månaderna." sa hon och lätt hennes rygg pressas mot madrassen. 
 
"Jag vet, jag med, men jag ville fråga endå." jag la mig ner bredvid henne och kollade rakt in i hennes vackra bruna ögon som nästan såg svarta ut ibland. Hon tog min hand i hennes och klämde den lätt med sin innan hon tog den upp mot hennes mage. Jag kände hur något rörde sig inne i hennes mage och hela min kropp fylldes av lycka men samtidigt rädsla. 4 månader kvar innan Leo och Zoe har kommit till värden och då är det inte bara Lolas ansvar utan också mitt.
 
"Jag är rädd men Liam har rätt vi måste planera hur vi ska göra när de kommer ut." sa hon och vi blev tysta och började tänka på det bästa sättet vi kunde göra när de små varelserna har kommit. 
 
-
 
Vi låg säkert 30 minuter i tystnad innan någon utav oss sa något men till slut så fick Lola kraft att starta en konversation. Hon kollade rakt på mig med en allvarlig blick som sedan blev till ett leende.
 
"Jag vill att du flyttar in i min lägenhet." min ögon blev stora som tefat. Hade hon verkligen sagt det jag tror hon nyss sa? Hon vill att jag ska flytta in med henne i hennes lägenhet. Jag tror att jag inte kunde vara lyckligare men jag kom sedan på att jag var tvungen att fråga Simon innan jag flyttade in med hennes.
 
"Jag vill men jag måste prata med Simon eftersom han bestämmer över oss." sa jag och hon nickade.
 
"Då tycker jag att du ringer honom nu eftersom du endå måste berätta att du ska bli pappa." och nu var det min tur att nicka. Jag tog upp mobilen från min jeans ficka och tog fram kontakter och började leta efter Simons namn. När jag hittade honom så reste jag mig upp och lämnade Lola ensam i Louis och Eleanor´s sovrum. Jag gick ut till köket för att prata med honom ostört.
 
-- Lola´s perspektiv --
 Jag låg kvar på sängen och såg hur Zayn gick till dörren, han vände sig om och log mot mig innan han gick ut genom dörren. Jag satte mig up och lutade mig mot väggen, jag suckade och väntade på att Zayn skulle komma tillbaka. Jag hade frågat om han ville flytta in med mig, det var ju våra barn och det skulle funka bättre om vi bodde tillsammans.
 
"Är du okej?" Frågade Eleanor som stog i dörrkarmen.
 
"Ja, jag bara tänkte lite" Sa jag till henne och hon kom in och satte sig brevid mig på sängen.
 
"Så vad hände?" Frågade hon mig. Även om jag inte kände henne så bra så kändes det som att jag skulle kunna berätta vad som helst för henne.
 
"Jag frågade om han ville flytta in med mig" Sa jag och log mot henne. Hon kollade på mig med stora ögon.
 
"Va! Vad sa han?" Frågade hon superglatt.
 
"Han var tvungen att ringa Simon" Svarade jag henne.
 
"Jag hoppas verkligen att det är okej, jag menar ni kan inte bo i två olika lägenheter med två barn" Sa hon och log mot mig.
 
"Ja, jag hoppas det" Sa jag och kollade på henne.
 
Jag hörde hur någon harklade sig i dörr öppningen, jag kollade upp och såg Zayn.
Inte värdens bästa kapitel men men, nu får det vara så... Igår hade vi besöks rekord, 71 unika besökare!!! NI ÄR BÄST!!! Vi ska försöka uppdatera varje dag annars så blir det varannan..
 
LÄS; KOMMENTERA; SPRID!!!

Kommentarer
Postat av: Sandra Eriksson

SÅ JÄVLA BRA!

Svar: tack :)
Fanny och Nora

2013-01-23 @ 17:30:07
URL: http://sandraerikssons.blogg.se/
Postat av: My

Så himla bra.Ni är bäst!!!

Svar: Tack!
Fanny och Nora

2013-01-23 @ 20:23:54
Postat av: Debbie och Sandra xx

Lägger du upp en länkbyte så gör vi detsamma! Kommentera när du är klar! :) xx

2013-01-23 @ 21:13:01
URL: http://theonedirectionnovells.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0