Best Friends Forever? Kapitel 27

Tidigare:
"Jag frågade om han ville flytta in med mig" Sa jag och log mot henne. Hon kollade på mig med stora ögon.
 
"Va! Vad sa han?" Frågade hon superglatt.
 
"Han var tvungen att ringa Simon" Svarade jag henne.
 
"Jag hoppas verkligen att det är okej, jag menar ni kan inte bo i två olika lägenheter med två barn" Sa hon och log mot mig.
 
"Ja, jag hoppas det" Sa jag och kollade på henne.
 
Jag hörde hur någon harklade sig i dörr öppningen, jag kollade upp och såg Zayn.

--Zayn´s perspektiv--
Jag kände hur mitt hjärta sprack en liten bit när jag hörde det hon sa. Hon ville verkligen att vi skulle bo tillsammans och hoppades att jag skulle komma tillbaka med ett positivt svar. Men här är jag med mitt huvud hängandes med ett svar som varken var positivt eller negativt. Jag harklade mig och såg hennes blick fann min och hon log svagt men det försvan med det samma när jag inte svarade på det. Jag gick fram till sängen och satte mig på sängkanten bredvid henne. Eleanor reste sig då upp och gick ut från rummet för att ge mig och Lola. När hon hade stängt dörren kollade jag på Lola och jag försökte le lite men det försvann direkt.
 
"Lola.." Sa jag och visste inte hur jag skulle berätta det Simon hade sagt till mig.
 
"Va-vad sa han" Stammade hon fram lite. Hon kollade rakt in i mina ögon och jag kollade rakt in i hennes.
 
"Jag vet inte hur jag ska säga det" Sa jag och kollade på henne.
 
"Säg det bara" Sa hon, hon trodde verkligen att det skulle bli enkelt för mig att säga till henne det som Simon sagt till mig.
 
"Vi får flytta tillsammans in i din lägenhet men.." jag kollade fortfarande och hon väntade på att jag skulle fortsätta på meningen som jag hade börjat på. "jag får inte vara pappan, vi måste ljuga och säga att det är någon annan" Sa jag och man såg hur hennes ögon vattnades upp.
 
--Lola's perspektiv--
Jag lyssnade på Zayn när han berätta vad Simon hade sagt, och när han sa sista meningen kändes det som att jag skulle bryta ihop. Barnen måste ju ha en pappa och Zayn är pappan, hur hade dom tänkt att vi ska dölja det?
 
"Va?" Sa jag och kollade på honom.
 
"Vi måste ljuga, jag får inte vara pappan pågrund av min karriär" Sa han och kollade rakt in i mina ögon. Jag kände hur tårar på mina kinder, Zayn hade vattniga ögon och han var snart också påväg att gråta, om jag gråter gråter Zayn också, och Zayn gråter gråter jag det var så det alltid hade varit.
 
"Men hur ska vi göra det? Dom kommer ändå kunna ta reda på det dom kommer se." Sa jag och kollade på honom.
 
"Jag vet, jag vet" Svarade han bara. Han drog in mig i en kram, och vi satt där i några minuter jag bara grät och grät. Mina barn behöver sin riktiga pappa, Zayn är pappan och jag älskar honom.


Lola älskar Zayn, Zayn älskar Lola så Simon varför var du tvungen att förstöra allt?? Värdens kortaste kapitel men det kommer ett nytt kapitel imorgon, vi lovar <3

Kommentarer
Postat av: Sandra Eriksson

neeej :o

super!

2013-01-25 @ 05:55:38
URL: http://sandraerikssons.blogg.se/
Postat av: Nadina

Åh nej, stackars Lola och Zayn! :(

2013-01-25 @ 19:10:46
URL: http://jagsanaddisss.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0