Best Friends Forever? Kapitel 30

Tidigare:
"Kom in" Skrek jag. Pappa kom in genom dörren, med ett leende på läpparna.
 
"Du får som du vill gumman" Sa han och jag log stort mot honom.
 
"Tack pappa tack tack tack!" Skrek jag glatt, jag sprang ur sängen och kramade om honom. Även om han var One Direction's manager så hade jag aldrig träffat dom,  jag ville verkligen träffa dom och nu skulle jag få det.

5 dagar senare.
Idag var det äntligen min födelsedag, jag hade längtat så mycket. Just nu var jag i lokalen med Katie, pappa och några andra som skulle fixa iordning till festen ikväll. Pappa hade fixat hit dom och dom var tydligen proffs vilket jag tyckte va bra.
 
"Elin vart vill du ha bordet med drickan?" Frågade Katie mig.
 
"Ehh.. ställ det nere i hörnet." Sa jag och pekade mot ett hörn längst ner i den stora salen. Hon och en av hjälparna tog tag i bordet och gick med det till hörnet. Jag såg pappa stå i dörröppningen och prata i telefonen, på senaste tiden hade jag inte varit med pappa så mycket som förut. Han hade haft så mycket med sitt jobb, så vi hade inte varit så mycket med varandra. Och innnan mamma dog i bilolykan så hade vi inte riktigt velat haft roligt utan henne.
Min mamma hade dött i en bilolycka, jag var också med men jag hade klarat mig med bara några sår. Det var en bil som körde på oss från sidan där mamma satt, vi var påväg till min pappa men vi kom aldrig ditt.
Jag kände hur det kom några tårar på mina kinder, jag torkade bort dom men det kom bara fler. Jag hade aldrig kommit över mammas död, även om det var sju år sen jag var bara nio men jag kommer ändå ihåg allting. Jag skulle nog aldrig komma över mammas död, mina tänkar stoppades när någon tog tag i min axel. Jag vände mig om för att kolla vem det var, och jag trodde inte mina ögon när jag såg vem det var.
 
"Mår du bra?" Frågade han mig. Jag torkade bort mina tårar och harklade mig lite.
 
"Ja." Svarade jag bara, jag kollade på honom och log.
 
"Oj förlåt, jag heter Harry." Sa han, han behövde inte presentera sig jag visste ju redan vem han var.
 
"Jag vet typ det, jag heter Elin." Sa jag och skrattade lite.
 
"Jahha, jag visste inte att det var du som var Elin." Sa han och skrattade.
 
"Jo det är jag." Sa jag skrattandes, han skrattade han också.
 
"Så det är du som fyller och ska ha festen ikväll?" Frågade han mig.
 
"Ja, tack för att ni kunde komma föresten." Sa jag med ett leende på läpparna.
 
"Ingen fara" Sa han och vi skrattade båda två.
 
"Jag trodde inte ni skulle komma förns om en timme?" Sa jag till honom.
 
"Jo asså vi skulle det men jag valde att komma innan och hjälpa till." Sa han.

"Okej, gulligt av dig" Sa jag och log, han svarade bara med ett leende och sen stog vi där i tystnad. Han öppnade munnen men stängde den sen igen.
 
"Hur mycket fyller du?" Frågade han mig.
 
"Sexton" Svarade jag. Jag kollade runt i lokalen, allt började komma på sin plats nu och det skulle bli den bästa kvällen på länge det kände jag på mig, eller jag visste att det skulle bli det.
 
"Elin kom hit nu!" Skrek min pappa som fortfarande stog kvar i dörröppningen. Jag log mot Harry innan jag snabbt gick till pappa. Jag såg att han hade en arg min på sitt ansikte, han var verkligen inte glad.
 
"Vad fan ska du ha all den här alkoholen till?" Skrek han.
 
"Men pappa vad tror du att det ska va en fest utan alkohol?" Sa jag till honom minst lika arg som han var.
 
"Men du är inte äns arton, du får inte dricka än" Sa han till mig lite lungnare, jag visste att han inte gillade när jag vart arg och sur på honom, han ville att jag skulle vara glad hela tiden och att det inte skulle vara några bråk i mellan oss.
 
"Men pappa" Sa jag snällt, och gjorde "puppy eyes" jag visste att han inte kunde säga nej nu.
 
"Ja, okej då men drick inte för mycket" Sa han till mig och log jag log stort tillbaka och tog tag i en av kartongerna med drickan i. Jag ropade hit två av hjälparna, och sa åt dom att ta dom två kartongerna som stog kvar. Vi gick ner till hörnet där bordet stog, och ställde up det.

Förlåt för ett sent kapitel och ganska kort, men jag och Nora har sovit över med några kompisar så vi är ganska trötta, så vi skrev ett ganska kort kapitel. Men hoppas ni gillar det ändå!
 
Vad tycker ni om Elin?  KOMMENTERA!!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skriver så sjukt bra!! Perfekt:))

Svar: Vi tackar så mycket! :)
Fanny och Nora

2013-01-28 @ 01:10:57
Postat av: My

Asså det här är sjukt bra!!!:)

Svar: Tack :)
Fanny och Nora

2013-01-28 @ 14:55:31
Postat av: indra

Jättebra! Elin verkar vara lite bortskämd men ganska snäll ändå. Med tankte på hennes mamma och det... :)

Svar: Tack, ja vi har bestämmt att Elin ska va bortskämd, men snäll får du se om du tycker sen, haha ;)
Fanny och Nora

2013-01-28 @ 16:09:58
Postat av: Emy

Grymt bra kapitel!
Kan vi gör Länkbyte?
OneFan.blogg.se

Svar: Tack så mycket!Visst kan vi det, länka oss på din blogg och säg till så länkar vi dig :)
Fanny och Nora

2013-01-28 @ 16:35:29
URL: http://onefan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0