Best Friends Forever? Kapitel 31

 
Tidigare:
"Men pappa vad tror du att det ska va en fest utan alkohol?" Sa jag till honom minst lika arg som han var.
 
"Men du är inte äns arton, du får inte dricka än" Sa han till mig lite lungnare, jag visste att han inte gillade när jag vart arg och sur på honom, han ville att jag skulle vara glad hela tiden och att det inte skulle vara några bråk i mellan oss.
 
"Men pappa" Sa jag snällt, och gjorde "puppy eyes" jag visste att han inte kunde säga nej nu.
 
"Ja, okej då men drick inte för mycket" Sa han till mig och log jag log stort tillbaka och tog tag i en av kartongerna med drickan i. Jag ropade hit två av hjälparna, och sa åt dom att ta dom två kartongerna som stog kvar. Vi gick ner till hörnet där bordet stog, och ställde up det.

-Lola's perspektiv--
Killarna skulle ju ikväll sjunga på Simon's dotters fest, så Eleanor och jag skulle följa med ditt. Jag var lite extra glad eftersom att det var idag Zayn skulle få säga att han var pappan. Jag reste mig up från stolen i köket och gick in i mitt sovrum och kollade i garderoben efter vad man kunde ha på sig. Jag hade ingen lust att ha klänning på grund av min stora mage så ett par svarta jeans, vit skorta och en jeansväst fick bli bra. Jag satte på mig kläderna och gick in i badrummet för att fixa till sminket, killarna skulle snart komma hit för att hämta oss så det var bäst att jag vart klar snart. Jag hämtade min locktång och lockade mitt mörkbruna i stora lösa lockar som räckte till lite efter brösten..
 
När jag hörde att det knackade på dörren till min lägenhet så gick jag och öppnade eftersom Eleanor var och fixade sig. Så klart det killarna som stod utan för dörren vem ,annars liksom... Jag kramade om alla förutom Zayn för han fick en stor fett kyss på läpparna ;) Vi gick in till vardagsrummet för att vänta på Eleanor som snart skulle vara klar.Jag och Zayn satte oss i soffan och gjorde så de andra inte fick någon plats, feta det är vad vi är. Medans de andra stackarna fick sitta på det hårda trägolvet med ryggen mot soffan. Jag kollade upp på Zayn och såg hans perfekta ansikte, han märkte att jag kollade på honom så han vände blicken bort mot mot tvn för att kolla på mig.
 
"Jag vet att jag är snygg." Sa han med ett flin på läpparna.
 
"Vi säger så." Sa jag och knuffade honom i sidan, han skrattade åt mig och pussade mig på pannan.
 
"Försök och inte äta varandras ansikten nu." sa Niall och kollade upp på oss. Lika så gjorde de andra så istället för att sitta kvar på golvet så ställde de sig upp och hoppade alla på Zayn så jag var tvungen att gå upp från soffan för att inte bli klämd. Jag tog upp mobilen och klickade fram kameran och riktade mobilen mot killarna. Jag tog kortet för att sedan kolla på det och det såg ut som en hög med soper, men istället för soper så var det en hög med killar.
 
"Kan ni gå av eller?! Kan för fan inte andas." sa Zayn irriterat eftersom han låg längst ner i högen. De andra killarna skrattade plus mig som också skrattade när de gick av.
 
"Så nu har vi haft ett gay moment." sa Louis när de hade lugnat ner sina skratt. Men såklart efter det som Louis nyss hade sagt så började vi skratta igen.
 
"Louis, ni har alltid gay moments." fick jag fram mellan mina skratt. Men min kommentar fick alla att bli knäpp tysta.
 
"Det har vi ju inte alls." sa Zayn och la armarna i kors på bröstet och putade ut underläppen. Mitt ögonbrynn for upp till pannan och jag satte ena handen på höften som ett sätt att säga "det har ni visst."
 
"Säg när vi någon gång har haft gay moments."
 
"I x factor när Louis och Harry hade sin "bromans", när Zayn kysser Liam på kinden i One Thing behind the scenes, när Zayn petar Harry´s ena smilegrop osv." sa jag och gjorde en "what did I tell you" look. De fnös och blev istället mer intresserad för teven. Jag visste att jag hade vunnit eftersom det som gick på teven var reklam av något tvättmedel.
 
-
 
Eleanor var äntligen klar så vi gick ut till hallen och tog på oss skorna och jackorna eftersom det var i mitten av december. Och det betyder att det snart är jul och att det är svin kallt i London. När alla hade fått på sig sina skor så gick vi ut från lägenheten så jag kunde låsa innan vi gick till de två bilarna. Medans de andra satte sig i Louis bil så satte sig Zayn och jag i Zayn´s bil. Och ja, Zayn har skaffat kör kort allt på grund utav att vi snart ska ha barn, bara 3 månader kvar tills de kommer. Min läkare tror att Zoe och Leo kommer komma den 17 eller 18 mars så det är nästan exakt 3 månader kvar tills det är dags att födda.Zayn satte på bilen och började köra efter Louis range rover som var likadan som Zayn´s fast hans var mörk blå och Zayn´s är svart..

Inte värdens bästa kapitel men vi har lite fullt upp nu när vi har båda ett NO prov på fredag, sååå ja...
 
4 KOMMENTARER!!!



Kommentarer
Postat av: Sandra Eriksson

super!

2013-01-29 @ 06:47:18
URL: http://sandraerikssons.blogg.se/
Postat av: My

Asså Gud det här är den bästa novellen jag någonsin
har läst!!:)

Svar: Tack så jättemycket! :D
Fanny och Nora

2013-01-29 @ 16:29:09
Postat av: indra

Superduperjättebra!!

Svar: tack :)
Fanny och Nora

2013-01-29 @ 16:53:29
Postat av: Vendela

Jätte bra!!!!

Svar: tack :)
Fanny och Nora

2013-01-29 @ 18:47:55
Postat av: Emelia Selin

Hej, det är klart vi kan göra länkbyte! :) Jag brukar länka i ett inlägg och meny, om ni länkar mig i menyn är det så klart ett plus :) Hör gärna av er när ni har länkat mig så länkar jag er sen :)

Kraam!

2013-01-29 @ 19:24:10
URL: http://nnovellbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0