Best Friends Forever? Kapitel 33

Tidigare:
"Nu är jag klar." sa jag och log mot henne när jag hade satt på mig mina klack skor och sprutat några sprut av min parfym. Hon log och reste sig upp från soffan och hon kramade om mig i en hård kram innan hon pussade mig på kinden som ett "grattis på födelsedagen" för sånna är vi, vi pussar varandra på kinden när vi säger tack.
 
"Taxin väntar, så det är nog bäst vi går innan vi kommer för sent till din födelsedags fest." sa hon och vi gick tillsammans ut till taxin som stod på uppfarten till huset.
 


 
Olivia och jag gick in i den stora dörren till min fest, det hade kommit några personer det kunde man se på jackorna som var i "entren", jag såg pappa han stog och pratade med killarna i One Direction. Jag och Olivia gick fram till dom, Olivia gick in i festlokalen medans jag ställde mig brevid pappa. Dom slutade att prata och kollade på mig istället, jag kollade på var och en.
 
"Är det du som är Elin?" Frågade Louis.
 
"Ja, det är jag senast jag kollade iallafall." Sa jag och skrattade, alla killarna skrattade de också.
 
"Vi hörde av lilla Harry här att du fyller sexton." Sa Louis och la armen om Harry.
 
"Det stämmer." Svarade jag och log mot dom. Jag kollade up på pappa som stog brevid mig och log mot mig.
 
"Jag ska ta och gå nu gumman, men jag vill att du är rädd om dig." Sa han och log ett varmt leende mot mig.
 
"Alltid." Svarade jag och kramade om honom innan han gick därifrån.
 
Jag och killarna gick inåt mot fest lokalen det såg mycket bättre ut nu än vad det hade gjort innan jag åkte hem för at fixa iordning mig. Jag gick ner till bordet med all dricka medans killarna gick någon annanstans. När jag stod vid "minibaren" så stod Katie och Olivia där och pratade jag gick fram till dom och hoppade in i samtalet, såklart stog dom och pratade om hur coolt det var att One Direction var här. Jag vart lite utråkad av deras prat om killarna så jag kollade istället runt i salen det hade kommit mycket mer folk och stället var nästan fullt. Jag såg Harry stå i ett hörn, jag tog tag i min bacardi och gick ner till honom. Han log när han såg mig komma emot honom, jag log tillbaka.
 
"Hej Elin." Sa han glatt och kramade löst om mig.

"Hello." Sa jag och skrattade lite.
 
"Lust att dansa lite?" Frågade han mig.
 
"Visst" Svarade jag, han tog tag i min bacardi och gav den till någon tjej som stog där. Han tog tag i min hand och drog med mig ut på dansgolvet. Det var massor av folk och det var ganska trångt, jag vart putad av någon i ryggen så jag ramlade in i Harry, han tog tag i mig och skrattade lite. Jag kollade up i hans ögon som luste grönt, dom var så fina. Men det var så himla fullt på dansgolvet så vart vi än stod så blev vi knuffade till höger och vänster.
 
"Ska vi hämta något att dricka?" Frågade han mig, jag nickade och vi gick till minibaren. Han tog tag i en cider och en öl, han räckte cidern till mig jag log och tog tag i den. Vi ställde oss där det inte fanns så mycket folk så vi kunde prata lite, han var riktigt snäll och han var super het.
 
"Så berätta lite om dig själv." Sa han när vi kunde prata i en normal ton till varandra. Vad finns det att berätta om mig...
 
"Jag går sista året på högstadiet, på fritiden brukar jag vara med mina vänner. Du vet typiska tonårs grejer, killar och mode." Sa jag och blinkade flörtigt mot honom så att han började att skratta.
 
"så nu är det din tur att berätta lite om dig själv." Sa jag och log. Jag såg hur han började tänka för att vi stod under en tystnad en rätt så lång stund.
 
" Jag är faktiskt med i ett band, One direction heter bandet. Så det är väldigt mycket av min tid som går åt till det. Annars är jag som en helt vanlig tonåring, du vet tjejer och dator." Sa han och gjorde en likadan blinkning som jag. Jag började skratta och lika så gjorde han.
 
"HARRY DU MÅSTE KOMMA!!!" Var det någon som ropade. Harry suckade och sa ursäkta innan han gick, herregud varför måste han vara så sexig så man får ont i ögonen...
 

Ett kort kapitel men i helgen så ska vi skriva några kapitel så vi har några på lager:)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Jättebra!:)xx

2013-01-31 @ 07:12:04
Postat av: FlizanLizan

Hejsan

Äru sugen på en ny design så kostar bara mina designers 75 - 150 kr :P

2013-01-31 @ 13:11:34
URL: http://flizanlizan.blogg.se
Postat av: Nadina

Åh jag önskar att jag var Elin! :D

2013-01-31 @ 18:09:07
URL: http://jagsanaddisss.blogg.se
Postat av: Emelia Selin

Hej, alltså ang. länkbytet. Jag hittar inte inlägget ni länkat mig i^^

Kraam!

2013-01-31 @ 21:42:48
URL: http://nnovellbloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0