Stay away, baby! Chapter 75

"Jag går över till väst." Säger jag lungt. 

 

"Vad fan pratar du om? Vad tror du du håller på med?!" Skriker han. 

 

"Du hörde vad jag sa, hej då." Säger jag surt och lägger på. 

 

"Inte trodde jag att du skulle göra det." Säger Josh och kollar på mig. 

 

"Jag gör vad som helst för Emy." Säger jag som svar. Josh ler mot mig och nickar sakta. Helt plötsligt hör jag någon viska i mitt öra. 

 

"Jag gör vad som helst för dig med."  Jag vänder mig om och ser personen jag älskar mest. 


 

 

Nialls perspektiv:

 


Jag fattar inte att Louis ringde till Dylan.

 

Men han är väl seriös med Emy, fast nu kommer allt bli hårdare. När Louis inte är i öst längre så kommer det bli krig. Dom har fått tillbaka Louis till öst efter första gången som han försökte lämna så jag kommer hålla ett öga på honom. Jag kan inte riktigt lita på honom men Emy litar och älskar honom så jag antar att jag får respektera det. 

 

Efter att Zayn och Josh hade gått hem gick jag upp till mitt rum och lät mina tankar flöda fritt, Dylandramat var prio ett och vi måste vara berädda på att dom kommer attackera, så först måste vi samla ihop alla killar på väst som kan hjälpa oss i det här. Sen måste vi sköta det så snyggt som möjligt utan att någon dör men öst är smartare än att döda någon öppet så vi ska göra det här så öppet vi kan. Dom kommer vara smarta och vänta till nätterna och jag kommer bokstavligt talat sova med ett öga öppet. 

 

Vi måste skaffa vapen, Zayn vet jag redan har men jag har inte min pistol längre och Josh har aldrig ägt någon. Ingen utav oss har dödat någon men jag sköt en gång Ryan när han skulle skjuta min mamma, men det är en helt annan historia. Ryan dog inte då det bara var i benet men ändå. Jag slår vad på all mat i världen att Louis har en pistol om inte flera och sen är det några andra killar i väst som har. Andy är västs vapenlangare så jag kan ringa till honom.

 

Jag kände huvudvärken smyga sig in i mitt huvud och jag stängde ögonen för några sekunder, djupa andetag drogs in och ut genom min mun och en hand ruffsade till mitt redan ruffsiga hår. En våning ner hörde jag Emy fnissa och Louis säga något som jag inte kunde urskilja.

 

Aldrig trodde jag att min fiende skulle ha ett förhållande med min syster, lämna öst för henne och sitta i mitt vardagsrum med henne. 

 

Världen är en galen skit....

 

Emys perspektiv:

 


Under veckan hade jag inte träffat varken min bror eller min pojkvän så mycket för alla killar är hos Josh och planerar. Vad dom planerar vet jag inte exakt men det är något stort. Alla vet om det och hela staden ligger och väntar på att 'det' ska hända. 

 

Jag har varit med Val hela veckan, i början var hon lite arg på mig för att jag inte hade berättat om Louis för henne men hon kom över det när jag gav henne cupcakes. Idag låg vi och kollade på The vow, godisskålen var slut sen länge sen och jag kunde inte hjälpa att önska att Louis var här och höll om mig. Ett svar från gudarna hördes när dörren öppnades och in kom Louis, Niall och.... Harry?

 

"Harry, vad gör du här?" frågade jag och han vände blicken mot mig, hans ansikte lyste upp och ett leende spreds på hans läppar. 

 

"Men hej på dig med Emy" sa han och blinkade, Louis blängde på honom och jag tog hans hand i en lugnande hjälp. 

 

"Mmm, hej hej nu vad gör du här?" upprepade jag igen och Harry rullade på ögonen innan han svarade.

 

"Jag kanske inte går över till väst men jag bryr mig om dig och Louis och om ni är i fara så hjälper jag" Louis stelnade till lite och jag klämde hans hand mjukt. 

 

"Harry om du försöker något med-" började han men jag avbröt honom.

 

"Tack Harry, det betyder mycket" sa jag och log. 

 

Harry började berätta om hur Dylan vart galen efter samtalet från Louis och hur hela öst hade planerat hela veckan att attackera. Dom hade fullt med olika planer allt från att döda Louis till att döda mig eller Niall.

 

Jag klarade det utan reste fort på mig och sprang in i mitt rum och slängde mig på sängen. Några tårar föll ur mina ögon och ner över mina kinder. Dörren öppnades och två personer kom in. Dom satte sig på vardera sida och en stor hand strök över min rygg och den andra personen tog min hand. Genast kände jag att det var Louis som höll i min hand och när jag tittade upp möttes jag utav Harrys gröna ögon. jag blev lite förvånad över att Louis hade släpppt in Harry även om han själv var med... men ändå. 

 

"Shh babe, gråt inte" viskade Louis vilket bara fick mig att gråta mer.

 

"Jag vill bara inte att någon ska skada er..." snyftade jag in i kudden och jag hoppades att dom kunde höra vad jag sa.

 

"Inget kommer hända, allt kommer bli bra" tröstade Louis mig och jag log in mot kudden lite, gud vad jag älskar den pojken.

 

"Förlåt, jag älskar er alla och jag kan inte ens tänka på vad som skulle hända om något hände med er" det sista hörde man knappt men dom fortsatte att trösta mig.

 

"Det är okej, allt kommer bli okej" sa Harry tyst innan jag somnade.

 


 

förlåt det här är inte bra men jag (cornelia) har världens plan på hur "kriget" kommer utspela sig men det kommer ta ett tag att skriva så om det blir lite glest då så är det för att jag ska skriva så bra jag kan och jag ska be fanny och nora att skriva också men jag har vissa saker som JAG måste skriva meeeen dom kan ju skriva det andra :)

 

Sen är jag en dålig människa för att jag inte kan sluta skratta åt den här?

 

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Bella

jättebra :)

2013-06-26 @ 15:22:34
Postat av: Bella

Hur går det med oneshoten btw? :) xx

2013-06-26 @ 18:42:15
Postat av: Anonym

sjukt bra, haha bilden där nere ;)

2013-06-26 @ 22:31:55
URL: http://biebzstoory.blogg.se/2013/june/
Postat av: Anonym

As bra!!!!!! Meer.... Ni är bäst på att skriva! :) xxx

2013-06-26 @ 23:37:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0