Stay away, baby! Chapter 17

Tidigare:
"Jag fixar lite mat Emy och så kan vi äta sen, Maura kommer hem sent ikväll." Säger han till mig och jag nickar som svar och ler stort. Jag ser hur han vänder sig om och går ut från vardagsrummet och hör hur han går up på övervåningen. Jag reser mig upp och kollar bakom soffan och ser hur Louis sitter där jag kan inte låta bli att le åt hur lustigt det ser ut, han reser sig upp och klättrar över soffan. Vi smyger ut i hallen och han tar på sig sina skor, när han har satt på sig sina skor så kollar han på mig och ger mig ett leende och innan jag ens hinner säga emot så är hans läppar emot mina, jag kan inte säga att jag inte gillar hans mjuka läppar mot mina för det gör jag. Han avslutar kyssen och viskar i mitt öra "Tack Emy, vi syns imorn" jag nickar bara sakta innan han tyst går ut från huset genom dörren.
Jag springer up på övervåningen och in i mitt rum, jag går in i min walk-in-closet och tar fram ett par gråa mjukisbyxor och en svart stickad tröja, jag vill ju inte att pappa ska se bitmärket som Louis hade gjort igen..
Jag låg uppe i min säng, jag och pappa hade precis ätit mat det vart hans goda tacos. Jag kollade lite på mobilen och väntade på att Niall skulle komma hem från Josh, jag behövde verkligen prata med honom, och jag visste att han inte alls skulle bli glad. Jag suckade och sträckte mig efter fjärkontrollen till tvn som låg på sängbyrån, jag klickade på on-knappen och bläddrade bland alla kanalerna, dom britiska tvkanalerna var inte alls lika bra och roliga som dom amrikanska, tillslut hittade jag ett avsnitt av "Americans Next Top Model" Jag ville tillbaka till amerika, allt var så mycket bättre där, fast om jag inte skulle flyttat hit skulle jag ju aldrig mött Niall, Valerie, Josh och Zayn. Påtall om Zayn jag kanske borde ringa honom och kolla om han mår bra, så att han inte har blivit sämre igen. Jag klickade på kontaktlistan och scrollade ner tills jag hittade Zayn's nummer. Jag klicka på nummret och la mobilen mot örat och hörde singnalerna tjuta, efter ungefär fem sekunder så svarade han.
 
"Hej Emy!" Hör jag en glad Zayn skrika.
 
"Hej Zaynie." Svarar jag och skrattar.
 
"Vad ville du då?" Frågar Zayn.
 
"Ville bara se hur du mådde." Säger jag till honom.
 
"Mår fint Emy, det är lungt. Men hur mår du? Du låter lite nere." Frågar han mig.
 
"Jag vet inte Zayn." Säger jag och suckar tyst.
 
"Vill du att jag kommer över?" Frågar han, jag nickar men som kommer jag på att han inte kan se mig.
 
"Ja tack." Säger jag till honom.
 
"Bra kommer snart Emy." Säger han och lägger på. Jag reser mig upp från sängen, och lägger i min iphone i fickan på mina mjukisbyxor. Jag går ner till köket och tar fram vattenkockaren och två koppar, jag häller upp vatten i vattenkockaren och startar den. Jag hör ringklockan plinga till, jag går ut i hallen och öppnar dörren, när jag öppnar så står Zayn där med ett stort leende, jag ler tillbaka mot honom.
 
"Hej Zayn." Säger jag till honom glatt.
 
"Hej Emy sötis." Säger han till mig och drar in mig i en kram. Kramen tar snabbt slut och han tar av sig sina skor och jackan.
 
"Jag har gjort te, och jag tror det finns kakor i skåpet." Säger jag till honom och ler.
 
"Supergott." Säger han leendes. Vi går in mot köket och jag går fram till skafferiet och letar efter några kakor, jag hittar ett paket med oreos och går fram till bordet där Zayn har satt sig och tagit fram dom två kopparna med te. Pappa har åkt för att handla lite tills Maura kommer hem, så vi var själva hemma.
 
"Vad är det Emy?" Frågar Zayn mig när han har tagit ett oreo kex från förpackningen.
 
"Inget." Säger jag och tar också ett oreo kex.
 
"Jag kan ju se att det är någonting." Säger han och kollar rakt in i ögonen på mig, om han inte skulle varit bög skulle jag verkligen fallit för dom där ögonen, dom var så fina den perfekta bruna färgen.
 
"Asså ee.." Började jag men jag avslutade det jag skulle säga.
 
"Emy du kan lita på mig jag kommer inte bli arg, sur eller beräta för någon." Säger han och kollar på mig med ett litet leende. Jag nickar bara som svar.
 
"Louis kom hit." Säger jag till att börja med, jag ser att Zayn blir lite stel när jag säger Louis's namn men jag fortsätter. "Och vi liksom vi.." Jag visste inte hur jag skulle säga det så jag drog ner min tröja lite så att man såg sugmärkena och bitmärket. Jag ser på Zayn's uttryck att han inte är glad alls men han ser inte så arg ut som att jag trodde att han skulle bli.
 
"Emy.." Börjar han och kollar upp på mig och suckar. Varför hade jag berättat för Zayn? Han kommer bara bli arg och inte vilja prata med mig mer.
Så vad kommer Zayn att säga? Kommer han bli besviken? Arg? Eller kommer han acceptera det?
 
Kram Fanny xx
 
KOMMENTERA!!

Kommentarer
Postat av: Elin

Mer!♥

Svar: hah :)<3
Fanny och Nora

2013-03-05 @ 19:39:19
URL: http://OneDiiiirection.devote.se
Postat av: My

Jag kan inte se kapitel 16:(
Sjukt bra kapitel:) älskar er novell<3

Svar: va lustigt, jag ska se om jag kan fixa det :) Tack så mycket :)xx
Fanny och Nora

2013-03-05 @ 19:40:20
Postat av: Wilma

Oh my gooood! Tänk om Zayn inte alls är bög!? Haha, galen tanke. ;))

Svar: hahah tänk om?? ;)xx
Fanny och Nora

2013-03-05 @ 19:43:36
URL: http://onedirection1dnovell.devote.se
Postat av: Moa

Älskar novellen!!
Kram

Svar: tack :)xx kram
Fanny och Nora

2013-03-05 @ 19:54:14
URL: http://moajosefinesvensson.blogg.se
Postat av: Anonym

omg!!!!! meer älskar novellen! :)

Svar: tack så mycket! :)xx
Fanny och Nora

2013-03-05 @ 19:57:10
Postat av: Frida

Åh, vad bra den är!!! Meeeeeeer!!! :Dxxx

Svar: åhh tack! :Dxx
Fanny och Nora

2013-03-05 @ 20:10:45
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Julia

Jag tror han blir besviken för hon lovade att inte byta "sida". Jättebra som vanligt! x

Svar: tack! :)xx
Fanny och Nora

2013-03-05 @ 20:51:50
Postat av: Julia

Suuuuuuper braaa!!!!

Svar: taaaaaack!! :)xx
Fanny och Nora

2013-03-05 @ 21:32:28
Postat av: Elin

Grymt bra!! :)

Svar: Tack:)xx
Fanny och Nora

2013-03-05 @ 21:52:41
Postat av: Sandra

grymt!

Svar: tack! :)xx
Fanny och Nora

2013-03-06 @ 15:25:37
URL: http://sandraerikssons.blogg.se
Postat av: Nathalie

Sjukt spännande som vanligt! :D

Svar: haha ja :)xx
Fanny och Nora

2013-03-06 @ 16:25:56
URL: http://allweneedisoned.blogg.se
Postat av: Felicia

Den var as bra! (som vanligt)
Äslakar novellen vill bara ha meeeeer!!!! :P

Svar: tack! det kommer ;)xx
Fanny och Nora

2013-03-06 @ 16:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0