Stay away, baby! Chapter 18

Tidigare:
"Asså ee.." Började jag men jag avslutade det jag skulle säga.
 
"Emy du kan lita på mig jag kommer inte bli arg, sur eller beräta för någon." Säger han och kollar på mig med ett litet leende. Jag nickar bara som svar.
 
"Louis kom hit." Säger jag till att börja med, jag ser att Zayn blir lite stel när jag säger Louis's namn men jag fortsätter. "Och vi liksom vi.." Jag visste inte hur jag skulle säga det så jag drog ner min tröja lite så att man såg sugmärkena och bitmärket. Jag ser på Zayn's uttryck att han inte är glad alls men han ser inte så arg ut som att jag trodde att han skulle bli.
 
"Emy.." Börjar han och kollar upp på mig och suckar. Varför hade jag berättat för Zayn? Han kommer bara bli arg och inte vilja prata med mig mer.

--Zayn's perspektiv--
"Emy.." Börjar jag men jag vet inte vad jag ska säga. Jag vart chokad, det sista jag trodde om henne var att hon skulle vara med Louis. Men jag hade väl antagligen fel, gud jag hade aldrig trott det om Emy. Jag är på ett sätt besviken, men jag vet hur Louis är och vad han kan göra, han kan göra vad som helst för att få en tjej att bli hans. Så jag kunde inte lägga hela skulden på Emy.
 
"Emy.. jag är besviken och arg men jag kan inte lägga hela skulden på dig. Louis kan göra nästan allting han vill och få vad han vill. Men Emy varför står du inte emot? Säger jag till henne.

"Jag vet inte." Mumlar hon fram, jag kollar på henne och ler ett litet leende.
 
"Jag tvingar dig inte att stå emot honom, men du vet vad jag tycker om honom." Säger jag till henne, hon nickar bara som svar.
 
"Zayn, jag ville inte änns att han skulle komma hitt." Säger hon tyst och snyftar. Gråter hon? Jag ser hur hon lyfter upp sitt huvud och kollar på mig och jag ser tårar på hennes kinder.
 
"Emy, vad menar du?" Frågar jag henne. Hon tar upp sin mobil och räcker den till mig, jag tar tag i den och ser att det är meddelandena mellen henne och Louis. Jag läser konversationen två gånger, jag känner att jag blir arg hur fan kunde han bara bjuda in sig själv när hon sa nej?
 
"Emy, varför öppnade du dörren då?" Frågar jag henne.
 
"Det gjorde jag inte jag somnade i soffan och vaknade av att han satt brevid mig." Säger hon till mig.
 
"Hade du låst dörren?" Frågar jag henne, hon skakar bara på huvudet som svar och jag suckar.

"Emy, du måste låsa dörren efter dig." Säger jag till henne.
 
"Jag vet, jag vill inte prata om det mer." Säger hon till mig och torkar bort tårarna från hennes kinder.
 
"Det är okej, vill du hitta på något?" Frågar jag henne.
 
"Kolla på film?" Frågar hon mig. Jag ler stort till henne och nickar på huvudet. Vi reser och upp och lämnar te-kopparna på diskbänken och Emy ställer in kakpaketet. Vi går in mot vardagsrummet och hon lägger ut några filmer på bordet, det första jag ser är hitta nemo och jag vet att den kommer göra Emy på gladare humör.
 
"Hitta Nemo ska vi se." Säger jag och håller upp filmen.
 
"Seriöst Zayn?" Frågar hon mig och skrattar, jag nickar och räcker filmen till henne, hon tar emot den och stoppar in den i DVD-spelaren. Filmen startar och vi sätter oss i soffan, hon lutar huvudet mot min axel och jag tar armen om hennes axlar.
 
-

Filmen tog slut, jag och Emy hade skrattat ganska mycket åt barnfilmen. Det spelar nog ingen roll hur gammal man är alla gillar nog hitta nemo. Vi ställer oss upp och Emy stänger av DVD-spelaren, vi går ut i hallen och jag tar på mig min ytterkläder. Jag kramar om henne och går ut genom dörren.
 
"Hej då Emy, vi syns imorn." Säger jag till henne.
 
"Hej då Zayn och tack." Säger hon och ler mot mig.
 
"Allt för dig." Säger jag innan jag stänger dörren om mig. Jag har tur att mitt hus inte är så långt bort från Emy's hus så att man kan gå hem. Men hem tänker jag inte gå först, innan ska jag visa hur det ska vara, igen rör Emy och det ska han få veta. 
Vad är det Zayn tänker göra?
En fråga, skulle ni vilja ha en frågestund på bloggen?
 
Kommentera!! xxx

Kommentarer
Postat av: Elin

Dör så bra:D

Svar: haha det hoppas jag inte, tack :)xx
Fanny och Nora

2013-03-06 @ 19:56:41
URL: http://OneDiiiirection.devote.se
Postat av: Julia

gå hem till louis? sjukt bra som vanligt!! xx

Svar: vem vet? tack :)xx
Fanny och Nora

2013-03-06 @ 20:04:24
Postat av: Julia

Bra, som vanligt!

Svar: tack :)xx
Fanny och Nora

2013-03-06 @ 20:26:23
Postat av: Frida

Åh nej! Vad ska Zayn hitta på nu!! Jättebra längtar till nästa!!! :Dxxx

Svar: tack :)xxx
Fanny och Nora

2013-03-06 @ 20:59:01
URL: http://Nattstad.se/onedirecctionn.blogg
Postat av: Felicia

as bra!! (det skriver jag efter varje kapitel) hahaha!! men ni är bäääst på att skriva!!! xD :P

Svar: hahah blir aldrig ut-tjatat! Tack! :)xxx
Fanny och Nora

2013-03-06 @ 21:16:28
Postat av: Wilma

Aaahh, I need more!;)
Frågestund, alltid kul! :)) xx

Svar: hahah, va bra! :)xx
Fanny och Nora

2013-03-06 @ 21:58:02
URL: http://onedirection1dnovell.devote.se
Postat av: Nadina

Han kommer gå till Louis, eller hur? Har en känsla av att han inte kommer bara prata med honom ;) xx

Svar: vem vet? :)xx
Fanny och Nora

2013-03-06 @ 22:38:53
URL: http://jagsanaddisss.blogg.se
Postat av: My

Oh no vad ska Zayn göra nu?!
Jättebra kapitel:)<3

Svar: haha kan man undra, tack! :)xx<3
Fanny och Nora

2013-03-07 @ 15:13:12
Postat av: Elin

Megabra kapitel!! :)

Svar: tackar :)xxx
Fanny och Nora

2013-03-07 @ 16:52:49
Postat av: Anonym

Ni är jättebra på att skriva så bara fortsätt!!! längtar till nästa kapitell!!!
kram

Svar: tack! kram! :)xx
Fanny och Nora

2013-03-07 @ 19:39:42
Postat av: Nathalie

Men åh vad ska Zayn göra nu!! Måste ha nästa kapitel snart ju! :D

Svar: hahah :Dxx
Fanny och Nora

2013-03-07 @ 19:55:26
URL: http://allweneedisoned.blogg.se
Postat av: Anonym

omg!! det e as bra!!! vill ha mer!!!! :) ♥

Svar: tackar! :)xx
Fanny och Nora

2013-03-07 @ 20:07:34
Postat av: Joy

Sjukt bra som vanligt, man blir fångad och vill bara läsa mer. Bara fortsätt älskar det ni skriver! :D

Svar: tack så himla mycket! :)xxx
Fanny och Nora

2013-03-07 @ 22:12:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Follow on Bloglovin
RSS 2.0